آزمون بین الملی  آیلتس  IELTS چیست ؟ بخش دوم

 

آزمون آیلتس (IELTS) مخفف (International English Language Testing System) به معنای سیستم آزمون گیری بین المللی زبان انگلیسی است, که در بیش از صد کشور مختلف دنیا برگذار می شود. این آزمون ترجیحأ برای ارزیابی سطح کاندید در زبان انگلیسی برای تحصیل و یا آموزش در آینده و برای یک موقیعیت تحصیلی بالاتر و بهتر در یک مدرسه و یا دانشگاه است.

 

قسمت خواندن (Reading) آزمون

– قسمت خواندن آزمون, به مدت ۶۰ دقیقه زمان می برد و دارای سه بخش می باشد. این قسمت شامل سه متن ترکیبی از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه و به طور کل دارای ۴۰ سوال می باشد.

– هر چه در متن های آزمون خواندن بیشتر پیش می روید, متن ها سخت تر و دشوار تر خواهند شد.

– متن ها از مطالب و یا ژورنال ها, مجلات, کتاب ها و روزنامه ها گرفته شده است. تمامی موضوعات از علایق عمومی و رایج است و متن های حرفه ای, پیشرفته و یا خاص نیست.

– متن های قسمت خواندن, ممکن است شامل دیاگرام ها, نمودار ها (و یا گراف ها) و حداقل یک متن از یک مذاکره باشد. اگر خواندن یک متن شامل کلمات حرفه ای و یا پیشرفته و خاص باشد, اغلب یک فرهنگ لغات برای این گونه از کلمات فراهم می شود.

– سوالات ممکن است قبل و یا بعد از خواندن متن ها در جزوه ی امتحانی وجود داشته باشند و راهنمایی ها و مثال ها در ابتدای گروه جدیدی از سوالات داده می شوند.

– شما باید در مدت خواندن, پاسخ های خود را بر روی برگه ی پاسخنامه ی خود وارد کنید.

 

قسمت نوشتن (Writing) آزمون

– قسمت نوشتن آزمون به مدت ۶۰ دقیقه زمان می برد.

– دو متن برای نوشتن وجود دارد.

تکیف نوشتن اول به طور تقریبی حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد, و از شما خواسته می شود تا حداقل در حدود ۱۵۰ کلمه بنویسید. و تکلیف دوم تقریبا به مدت ۴۰ دقیقه زمان می برد و نوشتن حداقل ۲۵۰ کلمه برای آن لازم است.

برای تکلیف اول, شما اطلاعاتی را که در یک نمودار (گراف,دیاگرام) و یا یک متن کوتاه ارائه شده است, شرح می دهید و یا توصیف می کنید. این توصیف و یا تشریح اغلب در قالب یک گزارش ارائه داده می شود. ممکن است لازم باشد که شما یک سری از داده ها (و یا اطلاعات) را با هم مقایسه کرده و یا از آن ها برای پشتیبانی از متن داده شده استفاده کنید. به طور متناوب, ممکن است که از شما خواسته شود تا مرحله های یک روند, یک موضوع را توصیف کنید و یا چگونگی عملکرد و نحوه ی استفاده از آن را توضیح دهید.

برای تکلیف دوم, از شما خواسته می شود تا یک مقاله و یا گزارش به طور رسمی بنویسید که ممکن است شما در این مقاله یک راه حل برای یک مشکل پیشنهاد کنید, یک نظر ارائه دهید و آن را به اثبات برسانید, اطلاعات داده شده در سوالات تکالیف را مقایسه کنید, و یا یک بحث و مذاکره را به چالش بکشانید و بسنجید.

در هر دو تکالیف آزمون نوشتن (Writing), شما باید به سبک رسمی و آکادمیک, متناسب با سوالات تکالیف آن بنویسید. همچنین شما بر اساس طرز و نحوه ی چیدمان و نظم دهی نوشته های خود, و انتخاب مفهوم کلی پاسخ هایتان نمره کسب خواهید کرد.

سوالات تکالیف از شما هیچ گونه دانش و یا اطلاعاتی در زمینه های خاص و یا ویژه ای نمی خواهد.

 

قسمت صحبت کردن (Speaking) آزمون

قسمت صحبت کردن آزمون حدود ۱۱ تا ۱۴ دقیقه زمان می برد.

این قسمت از آزمون شامل یک مصاحبه ی رو در رو با یک آزمونگر آموزش دیده می باشد. که صحبت های شما در یک نوار صوتی ضبط خواهد شد. هر چند که این قسمت برای ارزیابی و سنجیدن صحبت کردن کاندید می باشد نه آزمونگر.

این قسمت از آزمون, شامل سه بخش نیز می باشد.

بخش اول : شما پاسخ سوالاتی در مورد زندگی روزمره و یا خانواده, موقعیت تحصیلی و یا کاری, علایق و یا دیگر موضوعات رایج و آشنا از طبیعت عمومی خود, که نشان دهنده ی کاراکتر و زمینه ی شخصی شما هستند می دهید.

(که برای این بخش در حدود ۴ تا ۵ دقیقه فرصدت دارید.)

بخش دوم : به شما یک دقیقه زمان داده می شود تا خودتان برای صحبت کردن در مورد یک موضوع خاص آماده کنید. راهنمایی هایی نوشته شده بر روی یک کارت, برای کمک به شما, توسط آزمونگر داده می شود. صحبت های شما باید در حدود ۱ تا ۲ دقیقه زمان ببرد. آزمونگر در انتهای صحبت های شما یک یا دو سوال خواهد پرسید. (برای این قسمت ۳ تا ۴ دقیقه , علاوه بر ۱ دقیقه زمان برای آمادگی آزمون داده می شود.)

بخش سوم : در این بخش شما یک مذاکره بر اساس زمینه های مربوط به موضوع داده شده در بخش دوم, با آزمونگر خواهید داشت. در این قسمت از آزمون از شما می خواهد تا درباره ی ایده های انتزاعی بیشتری صحبت کنید. (۴ تا ۵ دقیقه زمان برای این بخش فرصت خواهید داشت.)

سپس قسمت صحبت کردن آزمون کامل شده و به اتمام می رسد.

بیشتر سوالاتی که پرسیده می شود, نوشته شده اند : آنها از بانک سوالاتی که توسط مسئولان طراحی شده, فراهم شده اند. سوالات به طور متناوب اضافه و یا به روز می شوند.

نمره ی قسمت صحبت کردن آزمون, بر اساس یک لیست جامع از مهارت های صحبت کردن و توانایی لازم در چهار عرصه و زمینه ی مجزا به دست خواهد آمد.

۱-  روان (سلیس) و واضح صحبت کردن

۲- دقت و صحیح بودن عبارات گرامری (دستورزبان)

۳- منابع لغوی

۴- تلفظات

این چهار جز, از نکات اصلی و تاثیرگذار در نمره ی قسمت صحبت کردن آزمون می باشند.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!