از این عبارات انگلیسی در نوشتن رزومه تان حتما استفاده کنید!

وقتی یک شرکت آگهی استخدام منتشر می‌کند، رزومه‌های دریافتی را به صورت دستی یا به کمک نرم‌افزار (ATS) بررسی می‌کند. فرآیند بررسی متقاضیان از طریق جستجوی کلمات کلیدی انجام می‌شودو رزومه‌هایی که شامل این کلمات کلیدی نمی‌شوند کنار گذاشته خواهند شد، در واقع مورد مطالعه قرار نخواهند گرفت. بنابراین برای بالا بردن شانس استخدام خود باید سعی کنید این کلمات کلیدی را در رزومه خود بگنجانید. از عبارات و کلمات کلیدی در رزومه خود استفاده کنید. در این راهنمای جامع، با کلمات کلیدی، و موارد مناسب برای استفاده در رزومه آشنا خواهید شد. لیست کلمات کلیدی را از اینجا دانلود کنید! (PDF)

کلمات کلیدی چه ویژگی‌هایی دارند؟

کلمات کلیدی عمدتا اسم هستند. اکثر افراد برای تأکید بر مهارتها و دستاوردهای خود از کلمات قدرتمند یا افعال حرکتی مانند “created” ، “solved” یا “trained” استفاده می‌کنند. اما مسئله اینجاست که این کلمات از نظر استخدام کنندگان کلمات کلیدی نیستند. در مثال‌های زیر کلمات قدرتمند به صورت مورب و کلمات کلیدی به صورت بولد نوشته شده‌اند.

  • Created a training program for new-hires
  • Coordinated product launch campaigns and outreach events
  • Developed a budgeting software using JavaScript and HTML

انواع کلمات کلیدی برای رزومه

از چه کلمات کلیدی باید در رزومه خود استفاده کنید؟ در اینجا انواع کلمات کلیدی را بررسی خواهیم کرد:

  • Industry-Specific Skills – Bookkeeping, product launch, and proposal writing
  • Soft Skills – Problem solving, communication, sales, and team management
  • Hardware and Software Used for the Job – Dreamweaver, SQL, and VOIP
  • Job Titles – UX Designer, Business Development Manager, and Full stack Developer
  • Training and Certification – Six Sigma, Project Management, and ITIL
  • Education – MBA, PhD, and BS
  • Industry Jargon – Asset management, A/B Editing, and digital video editing workflow
  • Impressive Terms – Fortune 500 and top salesman
  • Company Names – Big name companies are sometimes used when finding applicants for top positions.
  • Locations – Zip codes, city or state names used to narrow down searches to a geographic location

پانصد کلمه پرکابرد دیگر در رزومه

نحوه کار نرم افزارهای بررسی متقاضیان (ATS)

ممکن است فکر کنید که با اضافه کردن کلمات کلیدی ‌مشکلتان حل خواهد شد. اما باید بدانید که ‌ATS ‌ها از آنچه فکر می‌کنید پیچیده تر هستند. آنها می‌توانند برای موارد زیربرنامه ریزی‌ شوند:

  • رزومه‌هایی که دارای کلمات کلیدی مورد نظر کارفرمایان هستند را جستجو کنند
  • تعداد دفعاتی که هر کلمه کلیدی درهر رزومه تکرار شده را بشمارند و سپس آنها را به ترتیب تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی کنند
  • کلمات را بر حسب اهمیتی که برای کارفرما دارند رتبه بندی کنند برای مثال اگر مهارت‌های طراحی نسبت به حل مسئله برای یک کار خاص از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، استخدام کننده می تواند ATS را برنامه ریزی کند که ارزش بیشتری را برای کلمات کلیدی مانند “Adobe Photoshop” ، “Illustrator” یا “typography” در نظر بگیرد.

ATSهای پیشرفته می‌توانند کلمات کلیدی بکار رفته شده در متن را نیز شناسایی کنند. و رتبه بالاتری به کلمات کلیدی که به یکدیگر مرتبط هستند، اختصاص دهند. دقت داشته باشید که با اضافه کردن کلمات کلیدی نمی‌توانید ATS ها را فریب دهید.

نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب با رزومه کاری

قدم بعدی پیدا کردن کلمات وعبارت‌های کلیدی مرتبط با زمینه کاری شما است. پیدا کردن این واژه‌های کلیدی ممکن است زمان بر باشد. واقعیت این است که هیچ راهی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظراستخدام کنندگان وجود ندارد. اما با تحقیقات کافی می‌توانید به حدس و گمان‌هایی دست پیدا کنید و یک لیست واقعی از کلمات کلیدی مورد نیاز خود تهیه کنید. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای رزومه خود از تکنیک‌های تحقیقاتی زیر استفاده کنید:

۱-بررسی پست‌های شغلی

آگهی‌های مربوط به شغل مورد نظر را مطالعه کنید. پورتال‌های شغلی مانند (Monster ، Indeed، Glassdoor ، و غیره) ، انتشارات و وب سایت‌های شرکت را برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام بررسی کنید.

نحوه تجزیه و تحلیل آگهی‌های شغلی

۱-هر آگهی را بخوانید و کلمات کلیدی آن را مشخص کنید

از انواع کلمات کلیدی که به عنوان راهنما ذکر شده‌اند استفاده کنید. مهارت‌ها و تجارب کاری ذکر شده در پاراگراف اول معمولاً شامل مهمترین کلمات کلیدی مورد نظر کارفرمایان هستند.

بعد از خواندن و مشخص کردن کلمات کلیدی آنها را لیست کنید. سپس کلمات کلیدی پرتکرار را مشخص کنید. این کلمات احتمالا کلمات کلیدی زمینه کاری شما هستند.

اگر نمی‌خواهید به صورت دستی به دنبال کلمات کلیدی در هر آگهی بگردید، از یکword-cloud generator استفاده کنید. کافی است کل آگهی را در آن کپی کنید. این نرم افزارها فهرستی از کلمات کلیدی متداول به همراه تعداد تکرار آنها در آگهی‌ها به شما خواهند داد. به عنوان مثال، در اینجا کلمات کلیدی مربوط به عنوان شغلی توسعه دهنده وب را مشاهده می‌کنید:

  • ساختار
  • رابط کاربری
  • پاسخگو
  • کار تیمی
  • کد
  • کاربر

۲-راهکارهایی برای یافتن کلمات و اصطلاحات کلیدی

از روشی که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. اما به جای آگهی‌های شغلی، به دنبال کلمات کلیدی در موارد زیر باشید:

  • بخش مهارت‌ها در لینکدین

پروفایل لینکدین خود را بررسی کنید، و روی “ Add skill” کلیک کنید.

در کادر جستجو یک مهارت را تایپ کنید سپس یک منوی کشویی را مشاهده خواهید کرد که مهارت‌های مرتبط با آن را نشان می‌دهد. در مثال زیر، با وارد کردن عبارت “رسانه‌های اجتماعی” مهارتهای “دسترسی به رسانه‌های اجتماعی” و “بهینه سازی رسانه‌های اجتماعی” نمایش داده می‌شوند. این یک روش خوب برای پیدا کردن مهارت‌های مرتبط با عنوان شغلی مورد نظر شما است.  مهارت های مرتبط را در Linkedin پیدا کنید.

  • با یکی از کارکنان شرکت یا شخص استخدام کننده ارتباط یرقرار کنید

با یکی از کارمندان یا استخدام کنندگان مصاحبه اطلاعاتی برقرار کنید. اگر درباره کلمات کلیدی مورد نظر آنها بپرسید قطعا برایشان خوشایند نخواهد بود، اما پرسیدن درباره موضوعاتی مانند تجربه حرفه‌ای، سوابق کاری و مهارت‌های مورد نظر اشکالی ندارد.

نحوه وارد کردن کلمات کلیدی در رزومه

۱-بخش خلاصه رزومه

خلاصه رزومه،استخدام کننده را با شما آشنا می‌کند. به گفته یکی از مدیران مرکز خدمات شغلی ایمپلویمنت بوست: این قسمت رزومه بهترین مکان برای استفاده از کلید واژه‌ها است.

کلمات کلیدی استفاده شده در بخش خلاصه رزومه باید در متن رزومه نیز تکرار شوند. وی می‌افزاید: “بخش” تخصص ” که بعد از بخش خلاصه قرار می‌گیرد، جایی است که می‌توانید مهارت‌ها، تجربیات و کلمات کلیدی که زیاد در رزومه تکرار نشده‌اند را لیست کنید. این یک روش برای تکرار کلمات کلیدی است.

۲- بخش تجارب کاری

اگرچه کلمات کلیدی مستقل، مانند مهارت‌ها و اصطلاحات تخصصی شغل مورد نظر شانس شما را در بررسی‌های انجام شده توسط ATS ها افزایش خواهند داد اما برای بررسی پیشرفته کافی نیستند.

‌ATS ‌های پیشرفته متن رزومه را نیز بررسی می‌کنند. به همین دلیل شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که با مهارت‌ها یا تجربیات مرتبط با شغل شما همسو باشند. همانطور که در مثال زیر مشاهده می‌کنید، کلمه کلیدی اصلی، “تصویربرداری با اشعه ایکس” در کنار مهارتهای مرتبط مانند تصویربرداری CT و رادیوگرافی استفاده شده است:

Use keywords in close association

کلمات کلیدی باید با دستاوردهای شما در ارتباط باشند. بهتر است زمانی که به یک دستاورد اشار می‌کنید نحوه انجام آن را با استفاده از کلمات کلیدی توضیح دهید.

۳-  بخش مهارت‌ها

بخش مهارت‌ها بهترین قسمت برای درج کلمات کلیدی، به ویژه مهارت‌ها، سخت افزار یا نرم افزارها، و یا اصطلاحات تخصصی است. کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف باید سازماندهی شوند، تا هم برای ATS و هم برای نیروی انسانی قابل درک باشند.

پانصد کلمه پرکابرد دیگر در رزومه

۴- تحصیلات و دوره‌ها

مدرک دانشگاهی گاهی بعنوان یک فیلتر در بررسی رزومه‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است برای فیلتر کردن رزومه‌ها از فیلتری مانند دانشگاههای آیوی لیگ استفاده کنند. (آیوی لیگ به گروهی از دانشگاههای آمریکایی که سعی در ارائه کیفیت در سطح آیوی لیگ با قیمت دولتی و قابل دسترس برای عموم دارند گفته می‌شود)

بخش تحصیلات و دوره‌ها جایی است که می‌توانید مهارت‌ها، اصطلاحات تخصصی و دوره‌های حرفه‌ای که گذرانده‌اید را اضافه کنید. به عنوان مثال، شرکتی که در جستجوی یک مهندس الکترونیک و ارتباطات مجرب است ممکن است نیاز به گواهینامه CCNA داشته باشد، بنابراین احتمالا آن را به عنوان کلمه کلیدی استفاده خواهد کرد.

۴ نکته برای افزایش قدرت کلمات کلیدی در رزومه

۱-استفاده از مترادف و شکل اختصاری کلمات در رزومه

شما از اصطلاحات دقیقی که یک استخدام کننده به عنوان کلید واژه در نظر می‌گیرد اطلاع ندارید. بنابراین بهترین کار این است که از مترادف‌ها، کلمات اختصاری و سایر شکل‌های یک کلمه کلیدی استفاده کنید.

ATS ها بطور خودکار شکل‌های اختصاری کلمات را تشخیص نمی‌دهند. برای مثال آنها نمی‌دانند که “MBA” به معنای “Master of Business Administration ” هست، بنابراین ATS‌ها شکل‌های اختصاری را شناسایی نمی‌کنند مگر اینکه به عنوان کلید واژه برای آنها تعریف شده باشند.

۲- استفاده از واژه‌های مرتبط با محدوده جغرافیایی

همچنین ممکن است در جستجوی متقاضیان از شهر، ایالت یا جغرافیای خاصی به عنوان کلید واژه استفاده شود. به عنوان مثال، یک شرکت مستقر در آستین که بدنبال یک طراح گرافیک است از عبارات کلیدی ، ” طراح گرافیک” و “آستین” استفاده خواهد کرد، بنابراین ATS فقط رزومه‌هایی را نشان خوهد داد که شامل این دو عبارت کلیدی هستند.

شما باید شهر و ایالت خود را در رزومه کاری خود بگنجانید. اگر نگران حریم شخصی خود هستید، آدرس کلمل خود را ذکر نکنید.

۳- مهارت‌های بدیهی عنوان شغلی مورد نظر را در رزومه خود بگنجانید

بله ، ATS می‌تواند متن رزومه را نیز بررسی کند اما فقط تا حدی! به عنوان مثال، یک استخدام کننده که عبارت “وکیل خانواده” را در رزومه شما می‌بیند، متوجه می‌‌شود که شما در زمینه طلاق و اختلافات زناشویی مانند حضانت فرزندان تخصص دارید اما یک ATS نمی‌تواند به این نکات پی ببرد.

از آنجا که هر زمینه کاری و عنوان شغلی مسئولیت‌های خاص خود را دارد، ATS‌ها نمی‌توانند تمام این مسئولیت‌ها را شناسایی کنند.

۴- روی مهارتهای کامپیوتری تمرکز کنید

مهارت‌های ارتباطی در طی مصاحبه ارزیابی می‌شوند. خلاقیت، رهبری، مهارت‌های ارتباطی و موارد مشابه آن را نمی‌توان در رزومه ارزیابی کرد، به همین علت اغلب جز فیلترهای ATS ها نیستند. از مهارت‌های کامپیوتری، دوره‌های گذرانده شده و تجربه کاری خود به عنوان کلید واژه‌های اصلی در رزومه استفاده کنید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!