سوالات آزمون reading تافل IBT

در حدود ۱۰ تا ۱۲ نوع سوال با پاسخ های گزینه ای در قسمت خواندن آزمون تافل (IBT) وجود دارد. راهی که می توان با آن نمره ی خود را در آزمون بالا ببرید, آشنایی با انواع سوالات آزمون تافل IBT است. سوالات قسمت خواندن آزمون ممکن است که دانش لغات شما, و توضیحات کلی از متن را به همراه توضیح یک جمله و یا کلمه ی خاص و ویژه را امتحان کند. توانایی حدس زدن و خلاصه نویسی اطلاعاتی که در متن ارائه شده نیز در قسمت خواندن آزمون اهمیت بسیار زیادی دارد.

سوالات قسمت خواندن آزمون تافل (IBT) به سه دسته تقسیم می شود که شامل: اطلاعات اساسی, مهارت حدس زدن و یادگیری مهارت های خواندن.

 – سوال هایی با چهار گزینه و یک پاسخ مانند نمونه سوالات گزینه ای رسمی

سوالاتی با چهار گزینه و یک پاسخ که از آزمون دهندگان می خواهد تا یک پاسخ مناسب برای متن از میان گزینه های پاسخی که وجود دارد انتخاب کنید.

سوالات جدیدی نیز برای “یادگیری آزمون خواندن” وجود خواهد داشت که بیشتر از چهار گزینه و بیشتر از یک پاسخ برای آن نیاز می شود.

 

تفاوت های قسمت های مختلف  آزمون  خواندن تافل IBT

خواندن برای یادگیری سوالات

سوالات آزمون تافل IBT ,توانایی شناسایی و نحوه ی ترتیب بندی متن و درک روابط میان اطلاعات و ایده ها در قسمت های مختلف متن, همچنین دانش لغات شما و توضیحات کلی از متن را به همراه توضیح و یا خلاصه در یک جمله و یا کلمه ی خاص و کلیدی ارزیابی می کند. آزمون دهندگان اطلاعات را مرتب کرده و گزینه های متن را به صورت یک نمودار و یا خلاصه ارائه می دهند.

توانایی حدس زدن و خلاصه نویسی اطلاعاتی که در متن ارائه شده نیز در قسمت خواندن آزمون اهمیت بسیار زیادی دارد.

سوالات خلاصه هر کدام ارزش دو امتیاز دارند. و سوالات نمودار اگر دارای پنج گزینه ی انتخابی باشند, ارزشی به بالای ۳ امتیاز و اگر دارای هفت گزینه ی انتخابی باشند بیش از ۴ امتیاز را دارند.

 

تفسیر و توضیح سوالات آزمون  خواندن تافل IBT

سوالات در این قسمت به صورت چند گزینه قرار گرفته شده اند. این سوالات توانایی شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه ای از متن نشان می دهد.

 

نمایان کردن معانی لغات دشوار آزمون  خواندن تافل IBT

اگر موضوع متن های خواندن آزمون تافل (IBT) برای شما نا آشنا بود, نگران نباشید. تمام اطلاعاتی که نیاز دارید در گزینه های انتخابی درست شما وجود خواهد داشت. علاوه بر این, تعریف برخی از این اصطلاحات پیشرفته و یا دشوار در واژه نامه ای که در حین آزمون قابل دسترس هستند, وجود خواهد داشت.

به طور مثال, آزمون دهندگان می توانند با کلیک کردن بر روی برخی از لغات و عبارات خاص و یا دشوار در متن, معنی و یا توضیحی را که از آن کلمه نمایان می شود ببینند.

 

نکات نهایی قسمت خواندن آزمون تافل

یادگیری و تمرین کردن استراتژی ها و همچنین برخی از آموزشگاه ها می توانند در موفقیت شما در آزمون تافل مؤثر باشند. هنگامی که برای آزمون آماده می شوید, برای توسعه ی دامنه ی دانش لغات و واژه های خود, مطالبی از موضوعات مختلف و متنوع بخوانید. شما می توانید کتاب های متنی, روزنامه ها, مجلات, ژورنال ها و یا وبسایت های علمی (در زبان انگلیسی) بخوانید. معانی کلمات و واژه های نا آشنا را حدس بزنید. حتی اگر معانی تک تک کلمات و واژه ها را نمیدانید, سعی کنید تا موضوع و مفهوم مطلب اصلی متن را درک کنید.

در کل, تنها لازمه ی آمادگی در قسمت خواندن آزموت تافل, داشتن مهارت های خواندن (Skimm & Scan), سرعت بالا و دقت در خواندن متن هایی است که درست در مقابل شما وجود دارند.

بهبود در هر یک از این مهارت ها می تواند در کسب بهترین نمره در قسمت خواندن آزمون تافل شما مؤثر باشد.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!