قالب آزمون IELTS

آزمون IELTSمهارت های شنیداری،گفتاری، نوشتاری و خواندن شما را در کمتر از سه ساعت تعیین سطح میکند.

دو نوع آزمون IELTS وجود دارد:آکادمیک و عمومی.بخش Listening و Speaking برای هر دو آزمون یکسان است، اما موضوعات مطرح شونده در بخش هایReading و Writing بسته به نوع آزمون متفاوت میباشد.

ازمون Listening، Reading وWritingهر دو نسخه در یک روز و بدون هیچ گونه وقفه انجام میشوند.

با این حال،پارتSpeaking می تواند تا یک هفته قبل یا بعد از آزمون کتبیصورت گیرد.تعییناین امر به حوزه ی امتحانی بستگی دارد.

مدت زمان آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه میباشد.

  • فرمت آزمون – Listening

۳۰ دقیقه

در این قسمت شما باید به چهار فایل صوتی که از فردی انگلیسی زبان ضبط شده گوش دهید و سپس به سوالات مطرح شده پاسخ دهید.

  • فایل ۱ – مکالمه ای بین دو نفر با مضمونی اجتماعی و روزمره.
  • فایل ۲ – یک مونولوگبا مضمونی اجتماعی، به عنوان مثال یک سخنرانی در مورد امکانات منطقه.
  • فایل ۳ – مکالمه ای بین دو تا چند نفر در زمینه ی آموزشی، به عنوان مثال مکالمه یاستاد و دانشجو در مورد یک تحقیق.
  • فایل ۴ – یک مونولوگ درباره ی موضوعی علمی و آکادمیک، به عنوان مثال یک سخنرانی در دانشگاه.

طراحان ازمون به دنبال نشانه هایی از توانایی شما در درک ایده های اصلی و جزئیات و اطلاعات دقیق هستند.انچه برای انها اهمیت دارد مهارت شما در درکنقطه نظرات و هدف سخنران است.

فرمت برگه ی سوالات چهار بخش و هر بخش دارای ده سؤال. سوالات به ترتیب موضوعات مورد بحث در فایل صوتی طرح شده اند.

همان گونه که اشاره شد در دو بخش اول مضامین گفت و گوها اجتماعی و درباره ی زندگی روزمره میباشند. در بخش اول،یک مکالمه بین دو نفر شکل میگیرد (مثلا مکالمه ای در مورد ترتیب دادن یک سفر)، و در بخش ۲، یک مونولوگ داریم.در دو بخش نهایی با مضامینی در حیطه ی آموزشی روبرو هستیم. در بخش ۳ به مکالمه بین دو نفر (به عنوان مثال، دو دانشجو)، و در بخش ۴،به یک مونولوگ با موضوعی علمی گوش میدهیم.

فایل های صوتی فقط یک بار قابل پخش هستند.مکالمه ها شامل طیف وسیعی از لهجه ها، از جمله انگلیسی، استرالیایی، نیوزیلندی، آمریکایی و کانادایی هستند.

زمان بندی تقریبا ۳۰ دقیقه.
تعداد سوالات ۴۰
ویژگی ها انواع مختلفی از سوالات به صورت یکی از موارد زیر مطرح میشوند: سوالات چند گزینه ای، تطبیقی / نقشه ای/ نموداری/ جدول / تکمیل جمله / تکمیل خلاصه.
پاسخ دادن داوطلبین میتوانند یادداشت برداری های خود را در هنگام گوش دادن بر روی برگه ی سوالات بنویسند و در پایان آزمون ۱۰ دقیقه برای انتقال پاسخ هایخود به پاسخ برگ فرصت دارند.در نظر داشته باشید کهاشتباهات املایی و دستور زبان در نمره دهی محاسبه میشوند.
بارم بندی بارم هر سوال یک نمره میباشد.

Sirielts  با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون IELTS  در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید آیلتس IELTS ( بهترین استاد آیلتس IELTS  ) ( بهترین موسسه آیلتس IELTS  ) ( بهترین معلم خصوصی آیلتس IELTS ) ( آیلتس IELTS  در تهران ) ( آیلتس IELTS  تضمینی ) ) ( تدریس خصوصی  آیلتس IELTS  تضمینی )    موفقیت شما را در این آزمون  تضمین میکند

 

جزئیات این بخش

سوالات چند گزینه ای:

نوع و فرمت پرسش ها در این نوع پرسش ها،برای هر سوال سه گزینه ی احتمالی مطرح میشود،و یا با یک جمله ی ناتمام روبه رو هستیم که سه گزینه برای تکمیل ان پیش روی ماست.داوطلبین باید گزینه ی صحیح را به صورت – A، B یا Cعلامت بزنند.

گاهی اوقات ممکن است برای بعضی از سوالات یک لیست طولانی از پاسخ های احتمالی مطرح شود.در اینگونه از سوالات بیش از یک پاسخ صحیح میتوان داشت.لذا باید در انتخاب تعداد پاسخ های صحیح بسیار دقت داشت.

ایده ی پرسش سوالات چند گزینه ای برای سنجش طیف گسترده ای از مهارت ها استفاده می شوند.هدف یک پرسش ممکن است شناخت دقیق جزئیات یک موضوع و هدف پرسش دیگری میتواند درک کلی از نکات اصلی متن باشد.
تعداد سوالات متغیر

سوالات تطبیقی

نوع و فرمت پرسش ها در این بخش داوطلبین باید لیستی از آیتم های شنیده شده را با مجموعه ای از گزینه ها در سوال مطلبقت دهند.
هدف تمرین سوالات تطبیقی مهارت دریافت جزئیات از طریق شنیدن را ارزیابی می کند و این که آیا متقاضی می تواند اطلاعاتی را که در مکالمه ای مبنی بر یک موضوع روزمره مانند اقامت در هتل ارائه می شود، درک کند،یا خیر.این قبیل سوالات همچنین به بررسی توانایی دنبال کردن مکالمه بین دو نفر توسط زبان اموز میپردازد.
تعداد سوالات متغیر

سوالات دارای نقشه/جدول یا نمودار:

نوع و فرمت پرسش ها در این سوالات داوطلبین باید یک طرح ( مثلا طرح یک ساختمان)، نقشه (به عنوان مثال بخشی از یک شهر) یا نمودار (به عنوان مثال یک قطعه از تجهیزات) را تکمیل کنند. پاسخ ها معمولا از لیست داده شده در سوال انتخاب می شوند.
هدف سوال هدف از این نوع پرسش ها بررسی توانایی درک و تجزیه و تحلیل داوطلبین است.به عنوان مثال، توصیف یک مکان با استفاده از قوه ی بصری.
تعداد سوالات متغیر

تکمیل خلاصه:

نوع و فرمت وظیفه داوطلبین باید جاهای خالی موجود در متون مرتبط با فایل های صوتی را پرکنند.تمرکز این جملات ناقص بر ایده های اصلی / حقایق موجود در متن خواهد بود.

پاسخ های احتمالی ممکن است در لیستی در صورت سوال موجود باشند یا این اطلاعات در نوار موجود باشند.

هدف تمرین دریافت نکات اصلی
تعداد سوالات متغیر

سوالات کوتاه پاسخ

نوع و فرمت تمرین داوطلبان پس از خواندن سوال باید با استفاده از اطلاعاتی که از نوار دریافت کرده اند به پرسش پاسخی کوتاه بدهند. محدوده ی تعداد کلمات در سوال ذکر میشود. نوشتن بیش از تعداد تعیین شده مشمول نمره ی منفی است.
هدف تمرین  تمرکز بر توانایی گوش دادن به اطلاعات بخصوص مکان ها، قیمت ها یا زمان ها .
تعداد سوالات متغیر

 

مرکز زبان Sirielts همواره برگزار کننده دوره های آمادگی و آموزش آزمون IELTS در تهران برای علاقه مندان و داوطلبان این آزمون بین المللی می باشد. شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۱۲۵۶۲۹۱ تماس حاصل نمایید و از مشاوره همواره بهره مند باشید.

 

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!