اهمیت مهارت های خواندن و لغات ضروری در ریدینگ آزمون آیلتس

بسیاری از افراد در آزمون آیلتس ، به خصوص در قسمت ریدینگ با زمان مشکل دارند و نمی توانند زمان خود را در آزمون به درستی مدیریت کنند.

فکر می کنید دلیل آن چیست؟

دلیل آنکه بسیاری از افراد در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس زمان کم میاورند و یا زمان کافی برای خواندن هر دو و یا سه متن ریدینگ ندارند، به طور قطع این است که آنها با حوصله شروع به خواندن و ترجمه خط به خط متن می کنند و زمانی که متوجه زمان محدود خود شدند هول شده و با استرس شروع به خواندن سرسری متن ها می کنند تا پاسخ سوالات را دریابند. این کار یکی از بزرگترین اشتباهات ممکنی است که یک فرد در آزمون آیلتس می تواند انجام دهد.

برای مدیریت زمان در آزمون آیلتس راه های بسیار زیادی پیشنهاد شده است که در این مطلب درباره مهارت هایی که می توان زمان خود را در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس به درستی مدیریت کرد، توضیح بیشتری خواهیم داد. این نکات در بخش سلف استادی آیلتس نیز توضیح داده شده است.

اهمیت مهارت های خواندن در ریدینگ آزمون آیلتس

برای موفقیت در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس ، استفاده از مهارت های خواندن مانند اسکیم کردن (skimming) و اسکن کردن (scanning) از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا استفاده از این مهارت ها به شما کمک می کند تا با روش های درست تری زمان خود را مدیریت کرده و این قسمت از آزمون را هم با موفقیت پشت سر بگذرانید و نتیجه ی بهتری بگیرید. خواندن و ترجمه خط به خط متن ها، آخرین مرحله ای است که شما باید به آن فکر کنید، آن هم برای زمانی است که شما پاسخ اکثر سوالات را دادید و حالا که زمان اضافه آوردید می خواهید از پاسخ سوالات خود اطمینان کامل حاصل کنید.

همانطور که در مطالب قبل توضیح داده ایم، اسکیم کردن به معنای آن است که شما بدون آنکه شروع به خواندن با دقت و ترجمه خط به خط متن کنید، تنها چشمان خود را از روی متن ها به صورت روزنامه واری بگردانید تا موضوع کلی متن را دریابید.

 و اما اسکن کردن که به معنای بررسی کردن متن است، بدین صورت است که شما نگاه خود را به منظور بررسی پاسخ سوالات در روی متن بگردانید و با دیدن اسامی خاص و یا نام مکان هایی ویژه و به طور کل نکات کلیدی، در زیر آنها خط بکشید زیرا به طور قطع پاسخ اکثر سوالات از همین نکات و کلمات کلیدی متن است.

اشتباهات رایج افراد در قسمت ریدینگ آزمون، می تواند به دلایل زیر باشد:

  • به دنبال جواب گشتن با ترجمه خط به خط متن
  • متوجه نشدن هدف سوال
  • درک نکردن و متوجه نشدن متن
  • اشتباه گرفتن نکته ای کوچک با ایده ای بزرگ
  • تلاش برای تطبیق دادن صرف کلمات به جای استفاده از مهارت های ریدینگ

درست است که داشتن مهارت های خواندنی چون اسکیم کردن و اسکن کردن تأثیر بسیاری بر مدیریت کردن زمان دارد، اما بسیاری از متقاضیان آزمون آیلتس بدون آنکه زمانی صرف یادگیری این مهارت ها و تمرینات کنند هم توانسته اند با موفقیت این قسمت از آزمون را هم پشت سر بگذارند.

فکر می کنید دلیل آن چیست ؟

پاسخ این سوال داشتن دایره لغات وسیع می باشد.

همانطور که می دانید قسمت ریدینگ آزمون آیلتس شامل دو و یا سه متن طولانی می باشد که ممکن است شما در حین خواندن آنها با کلمات نا آشنا و جدید بسیاری مواجه شوید. با جستجوی کلماتی که معنای آنها را نمی دانید و یا صرف کردن زمان بسیاری برای فکر در معنای آنها، می توانید زمان خود را به طور قابل توجهی در آزمون از دست بدهید. این نکته را هم باید بدانید که شما اجازه ی استفاده از هیچ نوع دیکشنری را سر آزمون ندارید.

داشتن دامنه ی وسیعی از لغات و واژگان در هر کدام از قسمت های آزمون آیلتس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این را هم باید بدانید که آزمون ریدینگ تنها مهارت های خواندن شما را ارزیابی نمی کند، بلکه دانش دایره لغات و واژگان شما را نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

بنابراین، به خاطر داشته باشید که شما می بایست علاوه بر لغات و کلمات متنوع، مترادف های بسیاری هم بلد باشید.

بهترین راه برای تقویت مهارت ریدینگ و یادگیری لغات و کلمات جدید خواندن کتاب های مورد علاقه، مجلات و روزنامه می باشد. اگر به طور مرتب و با همین روش روزانه مطالب متنوع و گوناگون بسیاری بخوانید با کلمات و مترادف های بسیاری مواجه شده و آنها را فرا خواهید گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *