لیسنینگ آزمون سلپیپ

لیسنینگ آزمون سلپیپ, چگونگی درک شما را از شنیدن زبان انگلیسی که در مکالمات روزمره به کار می رود, مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهد. به طور مثال :

زمانی که مردم, پیشنهادات, انتقادات و نظرات خود را در موقعیت های کاری بیان میکنند, به چه اندازه شما متوجه صحبت های آنها می شوید ؟

و یا, آیا میتوانید از مهارت های شنیداری خود در ارائه ی پاسخ های مناسب, نظرات و یا پیشنهادات خود استفاده کنید؟

هر یک از تسک های آزمون لیسنینگ, بخشی از مهارت های اصلی شنیداری شما را ارزیابی میکند. بنابراین پاسخ های شما, نشان دهنده ی درک و فهم شما از شنیدن و گوش کردن زبان انگلیسی صحبت شده در موقعیت های روزمره است.

این قسمت از آزمون, به طور کلی, دارای هشت بخش مختلف است که در کل به آن, ۴۷ دقیقه زمان اختصاص داده شده است.

تمام سوالات لیسنینگ آزمون سلپیپ, به صورت گزینه ای هستند. زمانی که شما آزمون لیسنینگ سلپیپ جنرال را کامل کردید, پاسخ های شما به صورت خودکار توسط کامپیوتر علامت گذاری میشوند. حتی اگر پاسخ درست سوالی را نمیدانید, میتوانید پاسخ درست را با حذف گزینه های اشتباه از میان گزینه های باقی مانده حدس بزنید زیرا هیچ گونه جریمه ای برای پاسخ های اشتباه و غلط وجود ندارد.

 

بخش اول : شناسایی کردن مترادف ها

در بخش اول آزمون لیسنینگ, شما به یک اظهاریه (بیان وضعیت) کوتاه و مختصر گوش میکنید. سپس چهار گزینه خواهید دید که شما باید آن گزینه از پاسخ را انتخاب کنید که معنای نزدیکتری به آنچه که شنیدید داشته باشد.

این بخش از ازمون, دارای هشت کلیپ صوتی و هشت تسک این چنینی برای انجام دادن دارد که شما ۲۵ ثانیه زمان برای گوش کردن به فایل های صوتی و ۴ دقیقه زمان برای پاسخ دادن به سوالات آن فرصت دارید.

 

بخش دوم : پاسخ به سوالات کوتاه

در این بخش شما یکبار به یک سوال کوتاه و ساده گوش میکنید و بعد به چهار پاسخ ممکن آن گوش میدهید تا گزینه ای را که بهتر پاسخ سوال مورد نظر را داده است, انتخاب کنید.

این بخش دارای هشت کلیپ صوتی و هشت سوال این چنینی می باشد که شما ۲۷ ثانیه زمان برای شنیدن سوال و ۴ دقیقه برای پاسخ به سوالات آن فرصت دارید.

 

 بخش سوم : به راه حل یک مشکل گوش کنید

در بخش سوم آزمون, شما دیالوگ و مکالمه ای رو در رو, بین یک مرد و یک زن را خواهید شنید که یکدیگر را نمی شناسند. یکی از آنها دچار مشکلی شده است و دیگری که در یک سازمان دولتی کار میکند, به مشکل آن فرد رسیدگی خواهد کرد. مکالمه به سه بخش تقسیم شده است که پس از اتمام هر بخش, شما به دو یا سه سوال گزینه ای, از ۸ سوال کلی, پاسخ خواهید داد. در هر یک از سوال ها, پاسخ های انتخابی ممکن است یا کلمه باشند و یا تصاویر. برای پاسخ دادن به سوال, شما باید متوجه ی موضوع اصلی, و نظرات منتقل شده و برخی دیگر از جزئیات دیالوگی که شنیدید, شده باشید. همچنین لازم است تا شما مهارت درک مطلب و تفکر خود را از اطلاعات داده شده , برای به دست آوردن نتیجه مطلوب نیز بالا ببرید.

این بخش دارای ۱۱ کلیپ صوتی و هشت سوال برای پاسخ دادن می باشد که شما ۸ دقیقه زمان برای گوش کردن به هر سه بخش از مکالمه, و پاسخ به سوالات آن فرصت دارید.

 

بخش چهارم : به یک مکالمه ی روزمره گوش کنید.

در این بخش از آزمون لیسنینگ, شما مکالمه ای بین دو فرد را می شنوید که پس از آن باید به یک سری از سوالات آن پاسخ دهید. مکالمه در مورد یک فعالیت روزمره مانند خرید کردن و یا صحبت کردن با یک همکار در محل کار است. این بخش شامل ۶ کلیپ صوتی و ۵ سوال می باشد که شما ۵ دقیقه فرصت دارید به دیالوگ گوش کنید, و به پنج سوال آن پاسخ دهید.

 

بخش پنجم : برای دریافت اطلاعات گوش کنید.

در این بخش از آزمون لیسنینگ, شما به یک دیالوگ و مکالمه ی طولانی تر بین دو فرد گوش خواهید داد, همچنین موضوع کلی مکالمه ای که بین آن دو فرد انجام میشود ممکن است کمی تخصصی تر و ویژه باشد.

این بخش دارای هفت کلیپ صوتی و شش سوال می باشد و ۶ دقیقه زمان برای گوش کردن به دیالوگ و پاسخ به شش سوال آن اختصاص داده شده است.

 

بخش ششم : به بخشی از یک خبر گوش کنید

این بخش از آزمون لیسنینگ شامل گوش کردن به یک گزارش خبری است, که اغلب بر جامعه و اجتماع داخلی تمرکز دارد. در واقع, گزارش هایی خبری, برای گفتن داستان ها و اتفاق های روزمره که به روشی ساده طراحی شده اند. هدف شما درک موضوع کلی خبر است, حتی اگر متوجه ی تمام جزئیات آن نشدید سعی کنید تا موضوع کلی آن را دریابید.

یکی از مهارت های شاخص که در گوش کردن به یک گزارش خبری در این بخش اهمیت بسیاری دارد, متمایز کردن داستان اصلی با اطلاعاتی است که از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

این بخش دارای یک کلیپ صوتی میباشد که شما ۵ دقیقه زمان برای گوش کردن به بخشی از اخبار و پاسخ دادن به پنج سوال آن فرصت خواهید داشت.

 

بخش هفتم : به یک مذاکره گوش کنید

در این بخش از آزمون لیسنینگ, شما در یک ویدیو, سه نفر را در حال مذاکره و بحث کردن در مورد یک مشکل خواهید دید, که نمیتوانند برای راه حل یک مشکل با هم به توافق برسند. گویندگان ممکن است همکارانی در یک موقعیت و محل کاری باشند و یا داوطلبانی که در یک سازمان با هم کار میکنند. بعد از آن, شما به هشت سوال گزینه ای پاسخ خواهید داد. گزینه های پاسخ به هر سوال ممکن است یا کلمات باشند و یا تصاویر. برای پاسخ دادن به این سوالات شما باید متوجه ی ایده و موضوع اصلی و یا جزئیات مکالمه ای که پخش شد, شده باشید. همچنین لازم است تا شما بامهارت فکر کردن خود, اطلاعات داده شده را برای به دست آوردن نتیجه ی منطقی از چیزی که شنیدید نشان دهید.

این بخش دارای یک کلیپ صوتی و هشت سوال مرتبط با کلیپ برای پاسخ می باشد که شما ۶ دقیقه زمان برای گوش کردن و نگاه کردن به مذاکره دارید و پس از آن باید به هشت سوال آن پاسخ دهید.

 

بخش هشتم : به دیدگاه ها و یا اظهار نظرات گوش کنید

در بخش هشتم و آخرین بخش از آزمون لیسنینگ سلپیپ, شما به یک گزارش طولانی تر گوش خواهید کرد. محتوای کلی این گزارش, بیشتر از فایل های صوتی قبلی شما را به چالش خواهد کشاند, زیرا اغلب راجب یک موضوع اجتماعی از دو دیدگاه نظر و یا پرسپکتیو متفاوت صحبت میشود. به احتمال بسیار بالایی شما با کلمات و واژه های بسیار پیشرفته ای رو به رو رو خواهید شد, که درک برخی از آنها ممکن است برای شما دشوار و پیچیده باشد.

این بخش دارای یک کلیپ صوتی و شش سوال می باشد که شما هشت دقیقه برای گوش کردن به فایل صوتی گزارش و پاسخ دادن به شش سوال آن فرصت خواهید داشت.

 

به طور کلی, هشت بخش مختلف در آزمون لیسنینگ سلپیپ جنرال وجود دارد, اما فقط هفت بخش از آن در هنگام آزمون رسمی ارائه داده می شود. از آنجایی که شما نمیدانید کدام یک از آنها جز آن هفت قسمتی که انجام خواهید داد, نیست . بهتر است که برای تمامی قسمت های آن آمادگی لازم و کافی را داشته باشید.

آزمون سلپیپ جنرال, آزمونی است که برای ارزیابی سطح توانایی شنیداری زبان انگلیسی شما طراحی شده است.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!