ماهیت فایل های بخش تافل Listening:

تا اینجا به جنبه های مختلف بخش شنیداری ازمون و صحبت درباره ی عواملی که باید در ازمون از انجام انها اجتناب کنید،پرداختیم.اگر این نکات را به طور دقیق به کار گیرید،افزایش محسوس نمره ی خود را خواهید دید.

با این حال،چنانچه دانش انگلیسی شما اندک و ضعیف باشد،تمامی این نکات بی فایده خواهند بود. چگونه میتوانید به سوالات پاسخ دهید هنگامی که هیچ ایده ای درباره ی اینکه گوینده راجع به چه مطلبی صحبت میکند،نداشته باشید؟

 

اگر در زبان انگلیسی مهارت ندارید،هیچ روش کوتاه مدتی برای تقویت ان وجود ندارد.شما باید اهداف بلند مدتی برای خود تعیین کنید و تمرین مستمر داشته باشید.نگران نباشید.در این مقاله،به راهکارهایی در این زمینه نیز خواهیم پرداخت.درک محتوای ازمون در این بخش میتواند به شما کمک کند تا منابع تمرین خود را بهتر انتخاب کنید.

 

سخنرانی عادی:

پارت شنیداری ازمون تافل،به منظور سنجش مهارت داوطلبین در درک ارتباطات اکادمیک و دانشگاهی در یک کشور انگلیسی زبان طراحی شده.بنابراین محتوای ازمون در این بخش، بسیار طبیعی و نزدیک به زندگی عادی است.این بدین مفهوم است که امکان شنیدن گفتار غیر رسمی مانند اصطلاحات،عبارات عامیانه،اواها و کلماتی از قبیل “umms” و  “wells” دور از انتظار نیست. اگر شما در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمیکنید،ممکن است هیچ گاه از این لحن استفاده نکنید.

 

سخنرانی های اکادمیک معمولا طولانی هستند.

 

همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم،یک سخنرانی بین ۴ تا ۶ دقیقه به طول می انجامد.بنابراین امکان از دست دادن رشته ی مطالب در حین پخش نوار وجود خواهد داشت. شما ممکن است در بین کلاف موضوع سر در گم شوید و نقاط اصلی را از یاد ببرید.

 

وجود لغات و اصطلاحات تخصصی در سخنرانی:

در سخنرانی های ازمون تافلفممکن است لغاتی را بشنوید که خیلی معمول نیستند.برای مثال ممکن است شما با کلمات اکادمیک در موضوعاتی مانند بیولوژی یا اقتصاد و تجارت اشنا نباشید.

 

لهجه های مختلف

این بخش از ازمون تافل همچنین شامل لهجه های متفاوت اعم از بریتانیایی تا امریکای شمالی باشند. بعضی از این لهجه ها ممکن است در اروپا،استرالیا یا نیوزلند استفاده شوند.پس برای اماده سازی خود،چاره ای جز گوش دادن به کلیپ های خبری و برنامه های تلویزیونی این کشورها ندارید. همچنین از طریق وب سایت “BestMyTest” میتوانید به فایل های صوتی ضبط شده از مردم نقاط مختلف جهان دسترسی پیدا کنید.

 

از نکات مطالعه،برای بهبود مهارت های خود استفاده کنید.

 

بسیاری از معلمین گوش دادن به منابع مختلف شنیداری،مانند:کانال های تلویزیونی و رادیو را توصیه میکنند.اما این،بهترین روش برای تمرین بخش شنیداری ازمون تافل نیست!محتوای ازمون در TOEFL iBT اکادمیک و علمی است.مکالمات و سخنرانی ها در این قسمت،دارای ماهیت علمی هستند.زمانی که پای ازمون تافل در میان باشد،تماشای برنامه های تلویزیون و گوش دادن به موزیک های انگلیسی زبان،چندان مفید نخواهند بود.بنابراین بهترین راه برای کسب امادگی ازمون،انجام تمریناتی است که محتوای انها به محتوای ازمون بسیار نزدیک باشد.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!