مقدمه ای بر مهارت های خواندن و انواع متون آیلتس بخش اول

مهارت های خواندن:

بیایید با نگاهی جامع بر ۷ مهارت مهم خواندن کار خود را اغاز کنیم.

۱.پیش خوانی به معنای داشتن نگاه اجمالی بر عنوان ها و زیر عنوان های یک متن به منظور کسب ایده از ان متن پیش از شروع خوانش ان میباشد.برای مثال پیش از خواندن یک مقاله در روزنامه به عنوان و احتمالا عکس های مربوط به ان مقاله نگاه میکنیم و بعد تصمیم به خواندن ان میگیریم.با این کار همچنین درمیابیم که با چه نوع متنی روبه رو هستیم.مثلا یک مقاله ی روزنامه ای یا یک تبلیغ.

پیش خوانی مهارت بسیار مهمی است زیرا به پیش بینی محتوای متن و در نتیجه فهم بهتر ان کمک میکند.

 

Sirielts  با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون IELTS  در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید آیلتس IELTS ( بهترین استاد آیلتس IELTS  ) ( بهترین موسسه آیلتس IELTS  ) ( بهترین معلم خصوصی آیلتس IELTS ) ( آیلتس IELTS  در تهران ) ( آیلتس IELTS  تضمینی ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS  تضمینی ) (آیلتس IELTS در تهران ) (آیلتس IELTS تضمینی ) (آیلتس IELTS  در تهران ) ( آزمون آیلتس IELTS  در ایران ) ( آزمون آیلتس IELTS ) ( منابع آزمون  آیلتس IELTS ) ( کلاس  آیلتس IELTS ) ( آموزش آیلتس IELTS) ( دوره فشرده  آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS در تهران ) ( کلاس خصوصی آیلتس IELTS ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS )  ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS تضمینی ) موفقیت شما را در این آزمون  تضمین میکند.

 

۲.پیش بینی محتوا و ساختار متن یعنی استفاده از دانش شخصی خود درباره ی موضوع پیش رو برای کسب یک پیش فرض راجع به متن.به عنوان مثال با دیدن تبلیغ یک اتوموبیل میتوانید حدس بزنید که هدف از نگارش این متن فروش اتوموبیل است و احتمالا لغات تخصصی مربوط به ماشین ها را در ان میتوان یافت.

این مهارت نیز از جمله مهارت های بسیار مهم محسوب میشود زیرا با استفاده از دانش شخصی درباره ی موضوع میتوانیم ارتباط بیشتری با متن برقرار کنیم.

۳.skimming یعنی خوانش سریع و روزنامه وار یک متن برای کسب ایده ی کلی راجع به موضوع.در این تکنیک بیشتر به دنبال ایده ها و نکات اصلی هستیم نه جزئیات خاص.برای نمونه پیش از دیدن یک فیلم خلاصه ای از شرح فیلم را به صورت روزنامه وار میخوانیم تا راجع به موضوع فیلم اطلاعاتی به دست اوریم.

Skimming از جمله تکنیک های حائز اهمیت است زیرا اگر هدف از خوانش یک متن کسب ایده و نمای کلی از ان باشد نیازی نیست که متن را دقیق و جزء به جزء بخوانیم.در دوران های مختلف زندگی همیشه وقت کافی برای خواندن جزئیات کامل هر موضوع را نخواهیم داشت.

۴.تکنیک scanning نیز به معنای خوانش سریع یک متن اما به منظور کسب اطلاعات خاص میباشد.مثلا ممکن است از این تکنیک برای خواندن راهنمای تلویزیون و فهمیدن ساعت پخش برنامه های مختلف استفاده کنیم.

مهارت scanning روزانه برای اهداف مختلفی مانند کسب اطلاعات راجع به زمان,تواریخ و مکان ها به کار گرفته میشود.

۵.جزء خوانی به معنای مطالعه ی دقیق و جزء به جزء یک متن یا قسمتی از ان است.ما زمانی از این تکنیک استفاده میکنیم که تمام محتوای موجود مهم و دانستن انها ضروری باشد.برای مثال اگر یک کامپیوتر تهیه کنید و بخواهید طرز استفاده از ان را یاد بگیرید باید همه ی دستورالعمل های شرح داده شده را با تمام جزئیات بخوانید.

این تکنیک همچنین زمانی به کار گرفته میشود که بخواهیم مقصود نویسنده را به طور دقیق متوجه شویم و یا بخواهیم به جزئیات بیشتری دست یابیم.برای مثال بعد از اینکه از طریق خواندن خلاصه ای از شرح یک فیلم به صورت روزنامه وار از موضوع اصلی ان اگاه شدید ممکن است بخواهید به منظور کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات داستان ان را بار دیگر اما این بار با توجه کامل به تمام جزئیات بخوانید.

۶.حدس معانی کلمات از طریق مفهوم و چارچوب متن.یک خواننده ی حرفه ای باید بتواند معنی لغات نااشنا را از طریق مفهومی که دیگر اجزای متن به دست میدهند شناسایی کند.مثلا اگر در حال خواندن راهنمای فنی اتومبیل خود هستید و در متن به قسمتی از موتور که شما راجع به ان مطلع نیستید اشاره شده باید قادر باشید این قسمت را از طریق توصیفات و توضیحاتی که راجع به ان داده شده تشخیص دهید.

  • Sirielts با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون CELPIP در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید   CELPIP در تهران ( بهترین استاد CELPIP ) ( بهترین موسسه CELPIP ) ( بهترین معلم خصوصی CELPIP ) (  سلپیپ CELPIP در تهران ) (CELPIP تضمینی ) (سلپیپ CELPIP در تهران ) (سلپیپ CELPIP تضمینی ) (سلپیپ CELPIP در تهران ) ( آزمون سلپیپ CELPIP در ایران  ) ( آزمون سلپیپ CELPIP ) ( منابع آزمون سلپیپ CELPIP  ) ( کلاس سلپیپ CELPIP ) ( آموزش سلپیپ CELPIP ) ( دوره فشرده  سلپیپ CELPIP) ( تضمینی  سلپیپ CELPIP) (سلپیپ CELPIP تضمینی در تهران  ) ( کلاس خصوصی سلپیپ CELPIP ) ( تدریس خصوصی سلپیپ CELPIP ) ( تدریس خصوصی  سلپیپ CELPIP تضمینی ) (خانه سلپیپ) (celpiphouse ) (celpiptest) (مرکز آزمون سلپیپ) ( آزمون آزمایشی  سلپیپ ) (مرکز آزمون سلپیپ)   (خانه سلپیپ تهران ) (مرکز آزمون سلپیپ تهران)  (آزمون آزمایشی سلپیپ در تهران)     موفقیت شما را در این آزمون  تضمین میکند .

 

 

۷.فهم عقیده و دیدگاه یعنی رسیدن به افکار و احساسات نویسنده حتی زمانی که به طور مستقیم به انها اشاره نشده باشد.به عنوان مثال اگر دوستی در تعطیلات به سر میبرد و ایمیلی با این مضمون برای شما بفرستد:‘I wish didn’t have to leave tomorrow,’ شما به عنوان مخاطب باید مفهوم این پیام را اینگونه دریابید که دوستتان اوقات خوشی را پشت سر گذاشته است.

مهارت ذکر شده نیز همانند مهارت های پیشین حائز اهمیت است زیرا در اکثر اوقات نویسنده به افکار و احساسات خود مستقیما اشاره نمیکند.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!