جالبترین حقایق و نکات ضروری در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس اگر تنها آزمون سخت نباشد بی شک یکی از مهمترین آنها است. این آزمون برای سنجیدن و ارزیابی مهارت هایی که یک دانش آموز (زبان آموز) در زبان انگلیسی دارد انجام می شود. در واقع خیلی از موسسات و کمپانی های ایالت آمریکا این آزمون را لازمه ی همکاری کردن با آنها و همچنین کلاس برداشتن با آنها می دانند. به همین دلیل بیشتر افراد بیگانه ای که در آمریکا به دنبال کار می گردند و یا می خواهند در آنجا ادامه تحصیل دهند, درحال حاظر مشغول مطالعه کردن زبان انگلیسی و گذراندن دوره های آن برای آمادگی بیشتر در آزمون, در مراکز و کلاسهای خصوصی آیلتس, برای با موفقیت پاس کردن این آزمون هستند.

انگلیسی زبانان بومی و غیر آنها, همگی در گرفتن باند ۹ آیلتس شانس یکسان دارند

همیشه یک باور و اعتقاد غلط با دانش آموزان (زبان آموزان) بوده که می گویند برای گرفتن باند ۹ آیلتس ( که بالاترین نمره در آزمون آیلتس است) باید یک انگلیسی زبان بومی بود (یعنی کساینی که زبان رسمی و مادری آنها زبان انگلیسی است.). این چیزی جز یک باور و عقیده ی غلط نیست. در واقع, در برخی از موارد, انگلیسی زبانان بومی حتی کمتر ازآن هایی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست نمره میاورند. این فقط به تلاش شما بستگی دارد و اینکه چقدر از تلاش و هدفتان را برای به دست آوردن یک نمره ی بالا اختصاص داده اید.

هیچ راهی برای تلقب در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت

هیچ راهی برای هیچ کدام از کاندیدها وجود ندارد که بتوانند در آزمون آیلتس تقلب کنند.

چطور ممکن است ؟

پاسخ به این سوال ساده است. سوالاتی که شما در برگه ی آزمون خود میبینید, سوالاتی هستند که هیچ جای دیگری منتشر نشده اند. مسلمأ بردن کپی نمونه سوالات آزمون های قبل به جلسه آزمون به هیچ وجهه اجازه داده نمی شود.

در آخر, اگر به احتمال درصد ناچیزی موفق به تقلب در آزمون آیلتس شدید, شاید تنها بتوانید در قسمت نوشتن تقلب کنید بنابراین سه بخش دیگر آزمون را با این فکر از سر خود به طور کل دور کنید.

اغلب مردم با فکر اینکه آزمون آیلتس هم مانند دیگر آزمونهای زبان انگلیسی است,اشتباه می کنند. آنها مهارت ویراستاری, صحبت کردن,و گوش کردن که از شاخه های مهم و پر اهمیت یک آزمون هستند را نادیده می گیرند.

بنابراین چطور یک نفر میتواند یک متن کامل را به قصد تقلب کپی کند, وقتی حتی تا لحظات آخر موضوع آن را هم نمی داند؟

پس , موفق باشید.

 

اگر از آزمونگر بخواهید تا دوباره سوال را تکرار کند, در نمره ی آیلتس شما تاثیری نخواهد داشت

بسیاری از کاندیدها فکر می کنند و باور دارند که اگر از آزمونگر بخواهند تا سوال را دوباره تکرار کند, نمره ی آنها را در آزمون پایین خواهد آورد. این تصور کاملا اشتباه است. به این دلیل که : قسمت صحبت کردن آزمون, گوش کردن شما را امتحان نمیکند, این قسمت از آزمون تنها مهارتهای صحبت کردن شما را امتحان میکند. مسلم است که درست متوجه شدن سوال در جهت دادن پاسخ درست و مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد, اما اگر از آزمونگر بخواهید تا سوال را دوباره تکرار کند, فقط به دلیل آنکه اول متوجه ی آن نشدید, در نمره ی آزمون صحبت کردن شما هیچگونه تاثیری نخواهد داشت.

این درست به همان علت است که چرا لحجه ای که در نوارهای صوتی آزمون گوش کردن پخش میشود, به انگلیسی ساده و استاندارد ضبط شده.

با استفاده کردن از کلمات دشوار / پیچیده در قسمت آزمون نوشتن آیلتس می توان در به دست آوردن یک نمره ی خوب اطمینان کامل داشت

قادر به حرفه ای نوشتن و ارائه کردن دانش وسیعتان در استفاده از لغات انگلیسی, هر دو از قسمتهای مهم آزمون نوشتن هستند که در به دست آوردن یک نمره ی خوب مؤثرند. اگر از کلمات پیچیده زیادی که فقط به این مقصود یاد گرفته اید استفاده کنید, زمانی که آزمونگر نوشته ی شما را بخواند , بسیار غیر عادی و غیر معمول به نظر او میرسد.

گاهی اوقات, کلماتی هستند که در موقعیت های خاص به کار میروند, و حتی اگر معنی آن کلمات, با کلمه ای که شما به دنبال آن می گردید یکسان باشد, ممکن است در نوشته شما غیرعادی و اشتباه به نظر برسد.این موضوع در به هم پیوستگی و ارتباط متن شما همچنین نمره ی نهایی شما مؤثر خواهد بود.

برای قبول شدن در آزمون آیلتس, شما باید در مهارت های وسیع زبان انگلیسی خود تمرین کنید. لازم نیست که تنها مربوط به آزمون آیلتس باشد. اگر شما عادت به نوشتن گزارش های بدون خطا, مقالات و مطالب دارید و می توانید همانطور که با یک انگلیسی زبان بومی صحبت می کنید, پاسخ سوالاتی که از شما پرسیده می شود را هم بدید, حتما می توانید در آزمون آیلتس به خوبی و راحتی پیش بروید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!