نکات بخش شنیداری آزمون آیلتس بخش اول

 

۱.شما باید تمرینات کلاس خصوصی   آیلتس خود را هم با گوش دادن به مونولوگ ها و هم با گوش دادن به مکالمات گروهی پیش ببرید.گوش دادن به مونولوگ برای داوطلبین چالش برانگیز است.زیرا در این گونه سخنرانی ها،گوینده معمولا ما بین جملات خود مکث نمیکند و پس از گذشت مدتی،داوطلب ممکن است حس سر در گمی داشته باشد. از طرفی،گوش دادن به مکالمات گروهی نیز با سختی های خود همراه است.زیرا در این مکالمات،معمولا افراد دارای لهجه ها و لحن های مختلف هستند و دنبال کردن تک تک افراد ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.اما خبر خوب اینکه با تمرین فراوان میتوانید بر هر دو تسلط کافی پیدا کنید.

 

۲.به املای صحیح کلمات کلاس خصوصی   آیلتس توجه کنید.داوطلبین بسیاری به دلیل اشکالات املایی نمره از دست میدهند. پیشنهاد ما این است که یکدفترچه تهیه کنید ولغاتی را که از نظر املایی برای دشوار هستند،در ان یادداشت و ذخیره کنید.حتی خود افراد انگلیسی زبان نیز در املای بعضی لغات دچار مشکل هستند. پس بهترین راه ذخیره و مرور انهاست.نوشتن بعضی لغات دو املایی به هر یک از دو صورت امریکایی و بریتانیایی انها بلامانع است.

 

۳.شما چیزی کلاس خصوصی   آیلتس در حدود ۳۰ تا ۴۰ ثانیه پیش از شروع هر قسمت و در وسط قسمت های ۱ و ۲ و ۳ زمان استراحت خواهید داشت.به خاطر داشته باشید که نباید از این زمان برای بررسی پاسخ های قبلی خود استفاده کنید بلکه باید در این فرصت به پیش خوانی سوالات قسمت بعد و حدس زدن محتوای صوتی بخش پیش رو بپردازید.در حین خوانش سوالات،سعی کنید به مفهوم انها پی ببرید. ایا میتوانید پاسخ را کمی دقیق تر پیش بینی کنید؟برای مثال اگر علامت $ را مقابل جای خالی دارید، احتمالا پاسخ مورد نظر مقدار مشخصی پول است.همچنین اید بتوانید نوع کلمه ی پاسخ (صفت/اسم/فعل و..) را تعیین کنید.

 

۴.در پایان ۱۰ دقیقه کلاس خصوصی   آیلتس برای انتقال پاسخ ها به پاسخنامه فرصت دارید.در انجام این کار دقت کنید و از صحت املا و دستور زبان خود نیز اطمینان حاصل کنید.برای مثال،چنانچه سوال پیش روی شما به صورت زیر باشد؛

wanted to ______ a ______ car ‘The man

احتمالا کلمات پاسخ باید به ترتیب،فعل و بعد صفت باشند.در صورت بروز هر گونه خطای گرامری یا املایی،نمره ای به ان سوال تعلق نخواهد گرفت.

 

۵.به استفاده ی درست و به جا از حروف بزرگ دقت کنید.اگر پاسخ،نام شخص یا یک مکان باشد،باید با حرف بزرگ اغاز شود.

 

۶.پیروی کلاس خصوصی   آیلتس از دستورالعمل ها را فراموش نکنید.به خصوص زمانی که به محدودیت تعداد واژگان میرسید.مثلا چنانچه عبارت ‘No more than three words’ در سوال ذکر شده باشد،شما نباید بیش از ۳ لغت به عنوان پاسخ یادداشت کنید.حتی در صورت نوشتن ۴ کلمه نیز،جواب شما اشتباه محسوب خواهد شد.

 

۷.بهره گیری کلاس خصوصی   آیلتس از افراد با لهجه های گوناگون در ازمون،امری طبیعی است.این مسئله در تمام جوامع انگلیسی زبان مانند اروپا،کانادا،افریقای جنوبی،نیوزلند،ایرلند و استرالیا نیز امری مشهود است.حتی ممکن است در روز ازمون با لهجه ای روبه رو شوید که تا به حال ان را نشنیده اید.بنابراین چاره ی ممکن این است که تنها به گوش دادن اخبار BBC بسنده نکنید و گوش دادن به افراد با لهجه های مختلف را امتحان کنید.برای این کار،Google بهترین منبع در دسترس است.

 

۸.اشنایی کلاس خصوصی   آیلتس با نمونه سوالات مختلف بسیار اهمیت دارد. practice IELTS past papers این وب سایت نمونه سوالات مختلفی در اختیار شما قرار میدهد.هنگام حل این نمونه سوالات،بهتر است شرایط ازمون را برای خود شبیه سازی کنید و نکته ی مهم تر اینکه پس از هر ازمون، اشکالات و خطا های خود را تجزیه و تحلیل کنید.تمرکز بر روی نقاط ضعف،بسیار حائز اهمیت است.فایل مربوط به سوالی را که در پاسخ به ان دچار خطا شده اید،بارها و بارها گوش کنید و سعی کنید دلایل اشتباه خود را متوجه شوید.در این مرحله نباید تنها به دیدن پاسخ صحیح و رد شدن از سوال بسنده کنید.با این کار پیشرفت قابل ملاحظه ای در کار شما حاصل نمیشود.رونوشت فایل ها نیز میتواند در این زمینه مفید واقع شود.

 

۹.به کلاس خصوصی   آیلتس همان میزان که بررسی و تحلیل ازمون های قبلی اهمیت دارد،تمرین گوش دادن به فایل های صوتی با موضوعات عمومی و مختلف نیز مفید است.بنابراین فقط روی فایل های صوتی مربوط به ازمون مانور ندهید.به طور کلی کسی موفقیت در ازمون از ان کسی خواهد بود که بیشتر زبان انگلیسی را شنیده باشد.داوطلب حرفه ای،کسی است که روزانه زمانی هر چند اندک را برای این کار اختصاص میدهد.

 

۱۰.ابتدا کلاس خصوصی   آیلتس به سوالات اسانتر پاسخ دهید و در این حین به بخش های بعدی فکر نکنید. سوالات قسمت اول از تمام قسمت های دیگر راحت تر هستند و اطمینان داشته باشید که با پاسخگویی درست به این ۱۰ سوال نیز میتوانید نمره ی قابل قبولی کسب کنید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!