نکات بخش شنیداری آزمون آیلتس بخش دوم

 

۱۱.مواظب کلاس خصوصی   آیلتس  تله های تستی باشید.در این بخش از ازمون ایلتس ،طراح همیشه سعی دارد با ارائه ی اطلاعات صحیح و بعد عوض کردن مفهوم،عبارتی را که درست به نظر میرسد تبدیل به عبارتی نادرست کند.برای مثال، پرسش مطرح شده ممکن است به صورت زیر باشد:

man would like a ______ car. ‘The

حال محتوای فایل صوتی میتواند به این صورت باشد که گوینده قصد خرید یک ماشین بزرگ خانوادگی را اعلام کند و کمی جلوتر،تغییر عقیده داده و از تصمیم خود برای خرید یک ماشین کوچک اسپرت خبر دهد.پس همیشه باید مراقب این قبیل تله ها باشید.

 

۱۲.هر کلاس خصوصی   آیلتس فایل تنها یک بار قابلیت پخش دارد.در کلاس های معمولی،معلمان هر فایل صوتی را ۳ یا ۴ بار برای دانش اموزان پخش میکنند.شما میتوانید برای درک بهتر خود یک مطلب را چند بار بشنوید. اما هنگام تمرین برای اماده سازی ازمون باید تحت شرایط ازمون عمل کنید.

 

۱۳.دست خط بدی دارید؟خیلی از افراد دارای دست خط خوبی نیستند.پی نگران این موضوع نباشید. پیشنهاد میشود که اگر دست خط تان خوب نیست،برای سهولت در تصحیح،تمام پاسخ ها را با حروف بزرگ بنویسید.

 

۱۴.حتما کلاس خصوصی   آیلتس در روز ازمون،یک پاک کن به همراه داشته باشید.پاسخگویی با مداد انجام خواهد شد و باید بتوانید با استفاده از پاک کن اشتباهات خود را تصحیح کنید.

۱۵.ویژگی بخش listening این است که تنها به سنجش مهارت شنیداری شما نمیپردازد،بلکه در عین حال مهارت درک مطلب،خوادن،نوشتن و دایره ی لغات شما را نیز بررسی میکند.پس در حین تمرین،سعی کنید تمامی این موارد را مراعات کنید.

 

۱۶.نت برداری های کلاس خصوصی   آیلتس خود را ابتدا روی برگه ی سوالات انجام دهید.بسیاری از داوطلبین این کار را انجام نمیدهند و سعی میکنند با تکیه بر حافظه ی خود مطالب را به یاد بیاورند و به پرسش ها پاسخ دهند.شما در شرایط استرس زای ازمون به اندازه ی کافی تحت فشار هستید و بنابراین بازی با کارت حافظه عاقلانه نمیباشد.با یادداشت برداری در حین گوش دادن میتوان کار را بسیار ساده تر کرد.

 

۱۷.در کلاس خصوصی   آیلتس هنگام یادداشت برداری،کلمات را با فرم اختصاری انها بنویسید.برای مثال، approx. میتواند فرم اختصاری کلمه ی approximately باشد.یا لغت English، معمولا به شکل اختصاری Eng به کار میرود.این کار باعث صرفه جویی در زمان میشود.پاسخ به دو سوال مختلف ممکن است در یک بازه از زمان ذکر شود و چانچه شما خود را درگیر نوشتن کلمات طولانی کنید،احتمالا قطعه ای از اطلاعات را از دست خواهید داد.مختصر نویسی میتواند با سبک شخصی انجام شود.پس هر طول که راحت تر هستید عمل کنید.

  

 

۱۸.تمرکز کلاس خصوصی   آیلتس ،کلید اصلی موفقیت در گوش دادن است.از دست دادن تمرکز در حین گوش دادن،امری طبیعی است و بسیاری از داوطلبین،حفظ تمرکز به مدت ۳۰ دقیقه را دشوار میدانند.برای تقویت تمرکز،باید گوش دادن فعال را تمرین کنید.این تمرین،بدین صورت است که باید برای خد فایلی صوتی پخش کنید و در حین پخش نوار،خود را به فعالیت دیگری مشغول سازید.مقاله های ارائه شده در وب سایت روبه رو،میتواند در این زمینه به شما کمک کند:IELTS listening practice

 

۱۹.هیچ سوالی کلاس خصوصی   آیلتس را بدون پاسخ باقی نگذارید.درصد کثیری از داوطلبین با وجود توصیه های فراوان مبنی بر پاسخ دادن به تمام سوالات،این کار را انجام نمیدهند.جواب های نادرست در این ازمون،شامل نمره ی منفی نمیشوند.پس با خیال راحت به سوالات شک دار خود پاسخ دهید.

 

 

۲۰.پیش از اغاز هر قسمت،اطلاعاتی از گوینده و موضوع مورد بحث برای شما پخش خواهد شد. این اطلاعات مورد ارزیابی قرار نمیگیند اما توجه به انها در فهم چارچوب کلی موضوع و پاسخگویی به سوالات مفید خواهد بود.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!