نکات مهم برای کسب نمره بهتر در آزمون PTE بخش اول

مهارت شنیداری،یکی از مهارت های مهم زندگی روزمره محسوب میشود.به این خاطر که از طریق این مهارت میتوان دستورالعمل ها یا اطلاعات مهمی را به انسان ها منتقل کرد.پس باید بر این امر واقف باشیم که توانایی شنیدن،یکی از حیاتی ترین توانایی های انسان است.از ان جایی که وقتی به یک کشور انگلیسی زبان سفر میکنید،همه ی مردم به زبان انگلیسی صحبت میکنند،باید بتوانید برای برقراری ارتباط با انها و رفع نیازهای خود،از مهارت شنیداری خود به خوبی استفاده کنید.

هدف پارت شنیداری آزمون PTE نیز دقیقا همین میباشد.در این مقاله،میخواهیم به صورت اختصاصی درباره ی زیر عنوان “خلاصه ی متن”صحبت کنیم.پس از خواندن دقیق عنوان این قسمت و همچنین دستورالعمل ها،متوجه خواهید شد که در این بخش موظفید به یک فایل صوتی گوش دهید و پس از اتمام ان،خلاصه ای از انچه را که شنیده اید،بنویسید.این بدان معنی است که به سنجش مهارت شنیداری شما و همچنین توانایی نگارش کتبی شنیده ها میپردازد.

دستورالعمل ها اطلاعاتی مورد نیاز را به شما منتقل میکنند.داوطلبین ۱۰ دقیقه برای طرح یک خلاصه ی ۵۰ تا ۷۰ کلمه ای فرصت دارند.بنابراین اصل ماجرا در این بخش این است که اطلاعات کلی را دریافت کنید و انها را در قالب کلمات و جملات بازگو کنید.در ادامه،به ذکر نکات و تکنیک هایی میپردازیم که میتوانند شما را در کسب بهترین نتیجه ی ممکن یاری کنند.

 

نکات مهم:

۱.به فایل صوتی با دقت گوش کنید.

۲.از دفترچه ی خود برای یادداشت کردن اطلاعات مهم و کلیدی استفاده کنید.

۳.جزئیات ضروری را در کنار نکات کلیدی یادداشت کنید.

۴.پاسخ خود را پیوسته و منسجم کنید.

۵.دستور زبان،ساختار جملات،املا و نحوه ی استفاده از واژگان دقت کنید.

بایدها و نبایدها در به کارگیری این نکات،بسیار حائز اهمیت است.برای کسب نتیجه ی دلخواه،تمرین موارد بالا و بررسی اشتباهات و سعی در عدم تکرار انها،امری ضروری است.

 

صوت را با تمرکز گوش کنید:

این قسمت از آزمون PTE،زیر مجموعه ای از پارت listening است.در نتیجه باید به اولین فاکتور مهم در ازمون های شنیداری،یعنی با دقت گوش دادن دقت کنید.به یاد داشته باشید که شما قرار نیست صوتی را بشنوید بلکه باید به ان گوش کنید.زمانی که به چیزی گوش میدهید،باید به محتوای ان توجه کنید،در ذهن خود تجزیه و تحلیل کنید و در صورت نیاز بتوانید ان را دوباره بازگو کنید.

بنابراین اهتمامی برای نوشتن تمام شنیده ها نداشته باشید.زیرا این کار باعث میشود نتوانید روی تمام مطالبی که میشنوید متمرکز شوید و به تبع ان در نگارش خلاصه نیز دچار مشکل میشوید.همانطور که میدانید،این یک بخش وابسته است و نمره ی پارت writing نیز،تحت تاثیر این بخش واقع میشود. معیارهای مهم ارزیابی،؛محتوا،دستور زبان،املا و کاربرد مناسب واژگان هستند.

در نتیجه،سعی کنید  همیشه به گونه ای به مطالب گوش بدهید که در صورت لزوم بتوانید یک خلاصه از شنیده هایتان ارائه کنید.حفظ کردن تمام شنیده ها اصلا در این قسمت مد نظر طراح نیست.زیرا شما موظفید تنها خلاصه ای از مطالب را ارائه دهید.بنابراین در حین گوش دادن،سعی داشته باشید ارتباط ایده ها و مطالب را کشف کنید و به منظور به خاطر سپاری انها انها را به یک تجربه ی شخصی مرتبطی که ممکن است داشته باشید،پیوند دهید.پس تا میتوانید از ترفندهایی استفاده کنید که باعث میشوند مطالب به صورت طولانی مدت در ذهن شما باقی بمانند.با بهره گیری از این روش ها،در به یاد اوردن اطلاعات و بیان دوباره ی انها در قالب جملات هیچ مشکلی پیدا نخواهید کرد.

در نظر داشته باشید که هیچ نیازی به حفظ کردن شماره ها،تواریخ و مثال های ریز و جزئی نمیباشد.زیرا ذکر انها در خلاصه،ضروری نیست.مطالب مورد نیاز در خلاصه،موضوع کلی و ایده های اصلی است که گوینده سعی در توضیح و تشریح انها دارد.پس کسب یک دید کلی و درک اصل موضوع،کلید موفقیت در این قسمت میباشد.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!