نکات کلیدی بخش  Reading آزمون آیلتس

مقدمه:

اگر هم اکنون در حال خواندن این مقاله هستید،یعنی میخواهید خود را برای ازمون ایلتس اماده کنید.

شما بهتر از هر کسی میدانید که کلید موفقیت در ازمون،اماده سازی و تلاش بی وقفه و صرف زمان به منظور تقویت سطح زبان،ویادگیری تکنیک ها و استراتژی های ازمون است.

هدف شما از ازمون هر چه که باشد؛ادامه تحصیل،کار،یا اقامت در یک کشور انگلیسی زبان،این نکات به شما کمک میکنند که معیارهای سنجش ممتحنین و مصححین را بفهمید و در نتیجه بهترین عملکرد را در همان راستا داشته باشید.

فرمت بخش Reading:

ازمون اکادمیک:۶۰ دقیقه

ازمون عمومی:۶۰ دقیقه

این بخش به سه قسمت تقسیم میشود که هر کدام شامل یک متن طولانی هستند.این متون،همه دارای محتوای علمی و حقیقی هستند و از کتاب ها،زورنال ها،مجلات و روزنامه ها گرفته شده اند.به بیان دیگر،این متون با موضوعات علمی عامه پسند نگارش شده اند و این بدین معنی است که شما به هیچ دانش قبلی درباره ی این موضوعات نیاز ندارید. سطح این مقالات نیز،مناسب داوطلبین در مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد،یا حتی مقاطع بالاتر میباشد.

ساختار این متون میتواند از توصیفی تا استدلالی و تحلیلی متنوع باشد.علاوه برای ن ممکن است المان های غیر نوشتاری نظیر جداول و نمودارها نیز داشته باشیم.چنانچه متنی دارای لغات تخصصی باشد،یک جدول توضیح معانی ساده نیز به همراه ان ارائه خواهد شد.شرح سه قسمت این بخش را با هم ببینیم:

 

 

Sirielts  با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون IELTS در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید آیلتس IELTS ( بهترین استاد آیلتس IELTS ) ( بهترین موسسه آیلتس IELTS ) ( بهترین معلم خصوصی آیلتس IELTS ) ( آیلتس IELTS در تهران ) ( آیلتس IELTS تضمینی ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS تضمینی ) (آیلتس IELTS در تهران ) ( آیلتس IELTS تضمینی ) ( آیلتس IELTS در تهران ) ( آزمون آیلتس IELTS در ایران ) ( آزمون آیلتس IELTS ) ( منابع آزمون آیلتس IELTS ) ( کلاس آیلتس IELTS ) ( آموزش  آیلتس IELTS) ( دوره فشرده  آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS در تهران  ) ( کلاس خصوصی آیلتس IELTS ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS تضمینی ) موفقیت شما را در این آزمون تضمین میکند.

 

۱.قسمت اول:

شامل دو یا سه متن کوتاه میباشد.یکی از انها میتواند ترکیبی باشد(شامل ۶ تا ۸ قطعه ی کوتاه با موضوعاتی مانند تبلیغات هتل و..) موضوعات این قسمت درباره ی موقعیت های مختلف در زندگی روزمره در یک کشور انگلیسی زبان است.

۲.قسمت دوم:

شامل دو متن کوتاه،با تمرکز بر موضوعات مربوط به کار است(برای مثال یک درخواست شغلی، سیاست های کمپانی،شرایط پرداخت دست مزد،امکانات رفاهی محل کار،شرایط ترفیع شغلی و اموزش کارکنان).

قسمت سوم:

شامل یک متن طولانی تر به همراه لغات دشوارتر و با موضوعی عامه پسند است.این متون ممکن است از منابعی مانند اگهی ها،دفترچه های راهنما،مدارک رسمی،کتب،مجلات و روزنامه ها طرح شده باشند.

نکات مطالعه:

۱.به منظور بهبود عملکرد در بخش reading،شما نیازمند این هستید که متون انگلیسی با موضوعات مختلف را بسیار تمرین کنید.این کار در تسریع فرایند خوانش و نزدیک کردن ان به سرعت مورد نیاز در جلسه ی ازمون به شما کمک خواهد کرد.

۲.پیش از خواندن متن،تمام سوالات را با دقت بخوانید.این کار فرایند پاسخگویی را سرعت میبخشد. در حین خوانش متن،میتوانید زیر قسمت هایی که احتمال میدهید مربوط به پاسخ سوالات باشند،خط بکشید.

 

Sirielts  با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون IELTS در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید آیلتس IELTS ( بهترین استاد آیلتس IELTS  ) ( بهترین موسسه آیلتس IELTS  ) ( بهترین معلم خصوصی آیلتس IELTS ) ( آیلتس IELTS در تهران ) ( آیلتس IELTS تضمینی ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS تضمینی ) (آیلتس IELTS در تهران ) ( آیلتس IELTS تضمینی ) (آیلتس IELTS در تهران ) ( آزمون آیلتس IELTS در ایران ) ( آزمون آیلتس IELTS ) ( منابع آزمون آیلتس IELTS ) ( کلاس آیلتس IELTS ) ( آموزش آیلتس IELTS ) ( دوره فشرده آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS در تهران ) ( کلاس خصوصی آیلتس IELTS ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS تضمینی ) موفقیت شما را در این آزمون تضمین میکند.

 

۳.در مرحله ی ابتدایی خواندن متن،باید به هدف کسب یک ایده ی کلی،ان را با سرعت و به صورت روزنامه وار بخوانید.نگران لغاتی که معنی انها را نمیدانید،نباشید.پس از این مرحله،دوباره سوالات را مرور کنید تا به خاطر بیاورید برای یافتن پاسخ، باید کدام قسمت های متن را دوباره و با جزئیات کامل بخوانید.به یاد داشته باشید که املای پاسخ های شما باید صحیح و بدون خطا باشند.

متنی که در اختیار شما قرار داده میشود،حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی به سوالات است.لذا نیازی نیست که از دانش شخصی خود برای یافتن پاسخ ها کمک بگیرید.

۴.چنانچه سوال درباره ی موضوع و مفهوم کلی یک متن پرسید،سعی کنید حین خوانش،زیر لغات کلیدی و ایده ی اصلی هر پاراگراف را خط بکشید تا بتوانید به ایده ی کلی پی ببرید.همچنین زیر کلماتی مانند:نام اشخاص،تواریخ و مکان ها را نیز خط بکشید.این جزئیات معمولا مورد سوال قرار میگیرند و در صورت علامت گذاری،هنگام پاسخ دادن به پرسش های مربوط به انها،کار شما بسیار اسان خواهد شد.

در این بخش،حتما پاسخ های خود را از همان ابتدا در پاسخنامه وارد کنید.در بخش reading، هیچ فرصت اضافه ای برای انتقال پاسخ ها از برگه ی سوالات به پاسخنامه داده نخواهد شد.

۵.بعضی از سوالاتی که در این بخش مطرح میشوند،ممکن است مهارت شما در بخش های دیگر را نیز مورد سنجش قرار دهند.

۶.در سوالاتی که نام گذاری شاخه های یک نمودار از شما خواسته میشود،اطلاعات مورد نیاز برای نام گذاری را میتوانید در متن داده شده بیابید.به طرز صحیح املای لغات توجه داشته باشید.

۷.در صورت عدم توانایی پاسخ به یک سوال،ان را رها کنید و به سوال بعدی بروید.این به شما کمک میکند تا خونسردی خود را حفظ کنید و دچار نگرانی نشوید.بعدا میتوانید به سوال مورد نظر بازگردید و بیشتر روی ان فکر کنید.

 

 

Sirielts  با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون IELTS  در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید آیلتس IELTS ( بهترین استاد آیلتس IELTS ) ( بهترین موسسه آیلتس IELTS ) ( بهترین معلم خصوصی آیلتس IELTS ) ( آیلتس IELTS در تهران ) ( آیلتس IELTS تضمینی ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS تضمینی ) (آیلتس IELTS در تهران ) (آیلتس IELTS تضمینی ) ( آیلتس IELTS در تهران ) ( آزمون آیلتس IELTS در ایران ) ( آزمون آیلتس IELTS ) ( منابع آزمون آیلتس IELTS ) ( کلاس آیلتس IELTS ) ( آموزش آیلتس IELTS ) ( دوره فشرده آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS ) ( تضمینی آیلتس IELTS در تهران ) ( کلاس خصوصی آیلتس IELTS ) ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS )  ( تدریس خصوصی آیلتس IELTS تضمینی ) موفقیت شما را در این آزمون تضمین میکند.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!