چگونه برای کسب حداقل نمره ۹ آزمون سلپیپ آماده شویم ؟

نکاتی دسته اول براساس تجربیات یک

 

به عنوان یک کاربر غیر بومی از زبان انگلیسی, نمیتوانم به اندازه ی کافی بر اهمیت تمرین کردن قبل از آزمون تاکید کنم. شما باید با قسمت های مختلف آزمون آشنایی داشته باشید تا زمانی که ویدیوی معرفی و مقدمه ی آزمون از طریق کامپیوتر, بر روی صفحه ی نمایشگر برای شما پخش شد, شوکه نشوید. آزمون سلپیپ آزمونی است که کاملا با استفاده از یک کامپیوتر انجام میشود, بنابراین لازم نیست که شما نگران بردن وسایلی به همراه خودتان سر جلسه ی امتحان باشید زیرا شما به هیچ چیزی جز خودتان و کارت شناسایی (جهت شناسایی شدن شما در جلسه آزمون) احتیاج ندارید.

 

خواندن

ممکن است این قسمت از آزمون ساده به نظر برسد, اما اصلا اینطور نیست. شما درقسمت خواندن آزمون سلپیپ با متنهایی روبه رو خواهید شد که به مراتب دشوارتر از متن قبلی خواهد بود. در بعضی جاها, معانی کلمات و یا عبارتهایی را باید ازاطلاعاتی که در متن ارائه شده, به دست آورد.همچنین سوالاتی بر اساس نظریات وجود خواهد داشت که ممکن است از شما بخواهد تا مهارتهای دانش لغات شما را ارزیابی کند. اما نکته اینجا است : اگر شما قادر باشید تا مفهوم و موضوع کلی از متن را دریابید مشکلی برای ادامه دادن نخواهید داشت. اگر بعد از کمی تلاش نتوانستید پاسخ مناسبی بدهید, میتوانید با حذف کردن پاسخهای اضافی و نادرست, پاسخ نهایی را انتخاب کنید و یا حدس بزنید.

کلامی مشاورانه: روزانه متنهای مختلفی بخوانید و سعی کنید تا کلماتی که معنی آن را نمیدانید بدون مراجعه کردن به یک فرهنگ لغات و با استفاده از دانش خود از متن دریابید. زمانی که تلاش خود را کردید, سپس میتوانید برای اطمینان از درستی آن به فرهنگ لغات خود روی آورید تا ببینید آن را به درستی متوجه شدید یا خیر.

گوش کردن

بیشتر قسمت گوش کردن, مانند یک بازی تمرکزانه است. اگر شما در یک کشور انگلیسی زبان, مانند کانادا زندگی میکردید, متوجه شدن لحجه ی سخنران, در هنگام گوش دادن به فایلهای صوتی آزمون کار دشواری نخواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بتوانید محتویات کلی مکالمه ای را که از فایل صوتی شنیدید به یاد آورید. مانند: نظرات منتقل شده, رویدادهای ویژه ذکر شده, اظهارها , انکارها , دلایل و غیره.  برعکس آزمون آیلتس, لازم نیست که شما جوابها را بنویسید, بلکه پاسخ درست را از میان گزینه هایی که در کنار سوال قرار دارند انتخاب میکنید, مراقب باشید, زیرا برعکس آزمون آیلتس, شما سوالها را تا زمانی که فایل صوتی پخش میشود نخواهید دید. سوالها تنها بعد از اینکه فایل صوتی آن قسمت قطع شد بر روی صفحه ی نمایشگر ظاهر خواهند شد.

کلامی مشاورانه: تمرین کردن با یک راه حل درست میتواند نتیجه ی خوبی داشته باشد. فکر کنید و ببینید که آیا با یاداشت برداری در حالی که فایل صوتی در حال پخش هست عملکرد شما بهتر است یا اینکه اگر درهنگام پخش آن تنها بر روی گوش کردن خود تمرکز کنید بهتر عمل خواهید کرد.

نوشتن

در آزمون سلپیپ, شما به یک صفحه ی کلید (کیبرد) و کلمه شماری که در کنار صفحه ی نمایشگر وجود دارد, دسترسی دارید. دو قسمت در نوشتن وجود دارد که دارای مدت زمان و کلمات شمار یکسان هستند. اگر شما توانایی تایپ کردن چهل حروف در یک دقیقه را دارید, مسلمأ قادر خواهید بود که آزمون نوشتن خود را در پنج دقیقه به پایان برسانید.

با گفتن این موضوع, شما باید نهایت استفاده را از فرصت و زمانی که دارید ببرید و نوشته ی خود را آماده کنید. اینکه بتوانید تمام حرفهایی که دلتان میخواهد را در ۱۵۰-۲۰۰ کلمه بیاورید ممکن است کمی ریسک پذیر باشد. این درست زمانی است که برنامه ریزی کردن اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند.

کلامی مشاورانه: “نوشتن” یکی از دو قسمتی است که ممکن است نیاز به ارزیابی و راهنمایی از یک شخص ثالث داشته باشد. بنابراین اگر در دستورزبان و ساختار جملات و لغات خود ضعف دارید, از دوستان انگلیسی زبان خود کمک بگیرید و راهی برای بهبود ضعف های خود پیدا کنید. همچنین میتوانید در صورت لازم, در کلاسها و مراکز آن شرکت کنید تا به کمک راهنمایی های مدرس های این مراکز, در سبک نوشتاری خود اصلاحاتی به وجود بیاورید. همچنین شما میتوانید با نوشتن یک نامه ی الکترونیکی (ایمیل) پیچیده و یا نوشتن نظرهایتان به همراه همکاران خود تمرین کنید. بر اساس تجربیات نشان داده شده که انگلیسی زبانان بومی تنها با استفاده از کلماتی کوتاه, چگونه همان معنی را به شکلی تاثیرگذار منتقل میکنند.

 

صحبت کردن

آزمون سلپیپ همیشه با یک اعلان تمرینی که توسط کامپیوتر ارائه میشود برای گرم کردن شروع میشود تا مطمئن شود که صدای شما در هنگام آزمون ضبط خواهد شد. هنگامی که قسمتی از آزمون شروع شد, بلافاصله شروع به کار خواهد کرد, درست مانند آزمون آیلتس. در مقایسه با آزمونها, باید گفته شود که این مورد کاملا به سلایق شخصی افراد مربوط دارد. اگر شما از اینکه در مقابل شخصی که آزمونگر باشد معذب هستید و احساس راحتی نمیکنید, آزمون سلپیپ آزمونی است که با آن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. در آزمون سلپیپ, شما به تنهایی و پشت میزی مجزا که با دیواری, حفاظت شده خواهید نشست. این آزمون برای افرادی که در تنهایی بهتر اجرا میکنند, خوب پیش خواهد رفت. به یاد داشته باشید که ممکن است عاملهای اختلال حواس مثل صداهای افرادی که همزمان با شما امتحان میدهند و داخل میکروفون هایشان صحبت میکنند, وجود خواهد داشت.

کلامی مشاورانه: ضبط کردن صدای خودتان توسط یک میکروفون را تمرین کنید. موسیقی ای در پس زمینه پخش کنید و ببینید که آیا با وجود صدا, بدونه اینکه حواستان پرت شود,هنوز هم میتوانید به خوبی تمرکز کنید و پاسخ خود را ضبط کنید. با استفاده از یک تایمر بر روی صفحه ی نمایشگر, به پاسخ خود گوش بدهید تا ببینید از تلاش و کار خود در آن مدت زمان محدود, راضی بوده اید یا خیر. از نشان دادن و به اشتراک گذاشتن تمرین خود با دوستان و یا همکاران خود خجالت نکشید و نظرات آنها را پذیرا باشید و از راهنمایی های آنها کمک بیشتری برای آمادگی بیشتر در آزمون بگیرید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!