آزمون سلپیپ در یک هفته

هنگامی که شما تصمیم گرفتید اقامت دائم کانادا را داشته باشید و یا شهروند این کشور شوید, این تصمیم بزرگ ممکن است درست پشت سر شما باشد…اما هنوز باید کارهایی انجام شود! اولین قدم شما ممکن است لازمه ی مهارت شما در زبان باشد. آیا برای این تصمیم بزرگ آماده هستید.

 

برای دستیابی به الزامات مهارت زبان توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا () , شما باید یکی از دو آزمون رسمی و پذیرفته شده ی مهارت زبان را به خوبی بگذرانید – آزمون “سلپیپ” و یا آزمون “آیلتس” .

 

درباره ی آزمون “سلپیپ” بیشتر بدانید

آزمون سلپیپ توسط شرکت آزمون گذاری پاراگون , که تابع دانشگاه بریتیش کلمبیا () است تهیه شده تا نیاز و لازمه ی یک آزمون مطمئن و قابل اعتماد زبان انگلیسی را برآورده کند. این آزمون کاملا توسط کامپیوتر انجام میشود.

آزمونهای سلپیپ قبولی و یا ردی ندارند, در عوض بر اساس امتیاز بندی انجام میشود. این بدین معنا است که شما میخواهید بالاترین امتیاز ممکن را در آزمون سلپیپ برای بالا بردن شانس قبولی خود کانادا به دست آورید. اگر شما تصمیم گرفتید که سلپیپ برای شما مناسب تر است, پس لازم است که شما درست ترین را انتخاب کنید. آزمون سلپیپ دو نوع است: آزمون سلپیپ عمومی برای اقامت دائم و آزمون سلپیپ عمومی (اِل اِس) برای درخواست شهروند دائمی کانادا.

صرفنظر از اینکه نیازهای شما با کدام یک بیشتر مطابقت دارد, این یک آزمونی است که شما قطعا برای بهتر انجام دادن میخواهید مطالعه کنید.

نمیدانید که کجا آمادگی خود را شروع کنید؟

ما چند نکته برای کمک به مطالعه شما آماده کردیم. این نکات مخصوصا برای آزمون سلپیپ عمومی (اِل اِس) و برای شهروندی کانادا مورد استفاده قرار میگیرد –  که بیشتر براساس مهارت های زبان مانند گوش کردن و صحبت کردن است تا مهارهاتهای شاخص زبان را ارزیابی کند.

 

آمادگی برای آزمون سلپیپ

  1. قبلا هم گفته شده بود که آزمون سلپیپ, آزمونی است که کملا به صورت الکترونیکی ( با استفاده از کامپیوتر) انجام میشود. این مارا به اولین نکته از آزمون سلپیپ هدایت میکند : با کامپیوتر راحت باشید

 

طرز چگونگی استفاده از کیبرد و یک موس را بدانید و با گوش دادن از طریق هدفون و صحبت کردن از طریق میکروفون آشنایی داشته باشید. با خوندن از صفحه ی نمایشگر ( مانیتور) آشنا باشید. اگر برای استفاده از کامپیوتر در تقلا باشید و به راحنی نتوانید از آن استفاده کنید, این سرعت شما را در آزمون پایین خواهد آورد و سخت تر خواهد شد.

 

  1. به محض اینکه به استفاده از هدفون برای گوش کردن اطلاعات عادت کردید, نکته ی بعدی این است: یاد بگیرید که با دقت گوش کنید و یاداشت برداری کنید.

انواع مختلفی از اخبارهای انگلیسی زبان و فایل های صوتی رویدادهای رایج را دانلود کنید. در مدت آزمون شما فقط یکبار میتوانید به هرکدام از قسمتهای آزمون گوش کنید, بنابراین, شما باید توانایی خود را در درک کردن بخشهای مهم از اطلاعات بالاببرید. از یک نوت بوک ( که در آزمون سلپیپ برای شما تهیه میشود) استفاده کنید و جزئیاتی کوتاه از آنچه  را که میشنوید در آن یاداشت کنید.از آنجایی که وقت و زمان زیادی میبرد, زیاد ننویسید. یک نکته ی کلیدی و یا یک عبارت هم میتواند چیزی که شنیدید را به شما یاداوری کند. به هر کدام از فایهای صوتی یکبار گوش بدهید, سپس با یک نمونه ی دیگر تمرین کنید تا با نمونه فرم آزمون آشنایی کامل داشته باشید.

 

  1. آیا میدانید که آزمون سلپیپ زمان بندی شده؟ با استفاده از یک تایمر مهارتهای زبان خود را تمرین کنید.

آزمون انگلیسی شما برای درخواست شهروندی کانادا نیازمند پاسخ دادن به تمامی سوالات با زمانی محدود است. در یک محیط شلوغ, صحبت کردن با میکروفون کامپیوتر را تمرین کنید, محیطی مانند یک کافی شاپ ( تا به شما کمک کند با صداها حواس شمارا پرت نکنند و تمرکز شما را برهم نزنند : زیرا بقیه هم همزمان با شما در حال امتحان دادن و صحبت کردن با میکروفون کامپیوترهای خود هستند) افکار خود در چهل ثانیه محدود کنید. این نکته با نکته ی دوم بسیار خوب جواب خواهد داد. ممکن است شما بخواهید به اخبار ورزشی گوش دهید و سپس به کامپیوتر خود ( در کمتر از ۴۰ ثانیه) بگویید که اخبار در چه موضوع بوده است.

 

  1. ممکن است کلمات و یا عباراتی وجود داشته باشد که هنوز برای شما آشنا نباشد. وقت خود را صرف فکر کردن در معنی این کلمات و عبارات نکنید.

در کلمات و عباراتی تمرکز کنید که معنی آنها را میدانید تا متوجه ی اطلاعاتی که میخوانید و یا میشنوید بشوید. افراد زیادی بودند که به خاطر سخت فکر کردن و درک چیزی که باهاش آشنایی نداشتند, اطلاعات زیادی را در آزمون از دست دادند. از قسمتهایی که نمیدانید و یا متوجه نمیشوید رد شوید و در مقابل حواستان به اطلاعاتی که در کلمات و عباراتی که شما میدانید, باشد تا بتوانید پاسخ سوالهارا بدهید.

 

۵.از ابزارهای مطالعه که در دسترس شما هستند استفاده کنید.

دسترسی به آزمونهای تمرینی رایگان از طریق وبسایت سلپیپ, اطلاعات ویدیویی از طریق کانال یوتیوب سلپیپ و آزمونهای تمرینی قابل دسترس از طریق وبسایت سلپیپ. یک آزمون تمرینی انجام دهید تا با یک نمونه فرم آزمون آشنایی داشته باشید و همچنین از سرعت اطلاعات داده شده در آزمون و زمانی که برای پاسخ دادن سوالات به شما داده میشود آشنا باشید. نمونه آزمونها بهترین راه برای دانستن آزمون سلپیپ واقعی هستند. این به شا کمک میکند تا بدانید برای به دست آوردن بالاترین امتیاز ممکن,در کدام قسمت از آزمون لازم است تا بیشتر تمرین و مطالعه کنید.

 

  1. آزمون سلپیپ درباره ی زبان انگلیسی محاوره ای و روز به روز است و هیچ ربطی به انگلیسی آکادمیک ( تحصیلی) و یا مفاهیم پیچیده در زبان ندارد. برای به دست آوردن امتیاز بالا در آزمون سلپیپ , در زبان انگلیسی روزانه که در مکالمه های میان دوستان, خانواده و همکارها و همچنین زبان انگلیسی که از طریق رسانه ها منتشر میشود مانند رادیو , تلویزیون و روزنامه استفاده میشود تمرکز کنید.

با افرادی که زبان انگلیسی بلد هستند و یا در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند تمرین کنید. راهکار و روشهایتان را با هم به اشتراک بگذارید ( و اینکه از نزدیک شدن روز آزمون چه احساسی دارید) منابع های مطالعتون, همچنین نکات و ترفندهایی که در بهتر شنیدن و به انگلیسی صحبت کردن شما کمک میکند را با هم به اشتراک بگذارید. هنگامی که زمان ثبت نام کردن در آزمون سلپیپ سر رسید, اینکه شما افراد دیگه ای را هم دارید که همزمان با شما آزمون میدهند , به شما قوت قلب خواهد داد.

 

۷.در آخر, ما میدانیم که آزمون سرنوشت ساز و آینده سازی مانند آزمون سلپیپ میتواند استرس زا باشد, اما تمام تلاش خود را بکنید تا راه و روش و تکنیکهایی که در آرام کردن شما مؤثر است را پیدا کنید. (قبل از ازمون, در حین آزمون و بعد از آزمون)

دانستن اینکه شما میتوانید برای به دست آوردن امتیاز بهتر و بالاتر باز هم آزمون سلپیپ را بدهید ممکن است دلگرم کننده باشد. آزمون انگلیسی برای مهاجران کانادایی آسان نیست, اما با تمرین, شما میتوانید یک امتیاز خوب در آزمون سلپیپ به دست آورید. آرام بودن در حین آزمون دادن به شما کمک میکند تا در قسمت صحبت کردن آزمون واضح و شمرده صحبت کنید , همچنین در مدیریت زمان شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!