استراتژی هایی برای موفقیت در قسمت گوش کردن (Listening) آزمون سلپیپ

 

قبل از آزمون

 

گوش کردن را تمرین کنید : حداقل از سه هفته قبل از آزمون, مهارت گوش کردن (Listening) خود را با گوش کردن به اخبار های رادیویی , پادکست ها (فایل های صوتی تمرینی برای گوش کردن) , تالک شو ها (برنامه های گفتگو و صحبت کردن), و برنامه های اطلاعاتی از رادیو, همچنین نگاه کردن به فیلم ها و سریال های انگلیسی, برنامه های تلویزیونی و رادیویی و فعالیت های مثال این ها تقویت کنید.

 

دامنه ی لغات و واژه های خود را گسترش دهید : دانش لغات و واژه های خود را با تمرین هایی که ما در این مطالب راهنمایی به آنها اشاره کرده و برای شما فراهم کردیم, توسعه و گسترش دهید. همچنین شما میتوانید یک دفترچه یاداشت از لغات و واژه های جدیدی که با آن رو به رو می شوید, تهیه کنید, تا بتوانید در هر زمان و هر جایی که توانستید با مرور و خواندن, انها را در خاطر خود بسپارید و روزانه تا جایی که توانستید تمرین کنید . این نیز روش خوبی برای به خاطر سپردن لغات دشوار و نا آشنا برای شما است. هرچه دامنه ی دانش لغات و واژه های شما وسیع تر باشد, گوش کردن و درک مفاهیم فایل های صوتی در روز آزمون برای شما اسان تر و راحت تر خواهد شد.

 

اصطلاحات های بیشتری یاد بگیرید : بر روی دانش خود در یادگیری لغات و اصطلاح های جدید با شرکت کردن در دوره های تخصصی آزمون و یا مطالعه ی کتاب های بیشتری از اصطلاحات کار کنید .

 

 

در هنگام آزمون

 

خواندن راهنمایی ها : وقت کافی برای مطالعه ی دقیق و خواندن نکات و راهنمایی های آزمون بگذارید.

 

برای مشکلات تخصصی کمک بگیرید : در صورت وجود و یا بروز هر گونه مشکل و یا ایراد, از سیستمی که در آزمون در اختیار شما قرار دارد, حنما یکی از مراقب های ازمون را در جریان مشکل خود بگذارید و از آنها کمک بگیرید.

به طور مثال: زمانی که نمیتوانستید صدای فایل های صوتی را از هدفون خود در آزمون به خوبی بشنوید بلافاصله یکی از مراقب ها را صدا کرده و مشکل خود را به او بگویید.

 

مدیریت کردن زمان : مطمئن شوید که تمامی قوانین و دستورالعمل های قبل از آزمون را خوانده اید و می دانید که فایل های صوتی چه زمانی شروع به پخش خواهد شد و چه زمانی به اتمام می رسند. بنابراین حواستان به تایمر ( زمانگیر) آزمون که در کنار صفحه ی نمایشگر(مانیتور) هر کدام از سیستم ها وجود دارد باشد, تا بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت کنید و همچنین فرصت کافی برای کامل کردن تمامی سوالات قسمت گوش کردن ازمون را داشته باشید.

 

پاسخ های خود رابررسی کنید : با استفاده از موس برای انتخاب گزینه ی پاسخ سوال مورد نظر کلیک کنید و بعد از آن بلافاصله پاسخ خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سیستم رایانه (کامپیوتر), درست بر روی همان پاسخی که شما کلیک کرده بودید, انتخاب کرده است.

 

بر روی معانی تمرکز کنید : در بخش اول (تکلیف اول) آزمون گوش کردن, که پیدا کردن و شناسایی مترادف ها و کلمات هم معنی بود, و بخش دوم که پاسخ دادن به سوالات کوتاه بود, بر روی معانی و مفاهیم جمله های داده شده و یا سوال مورد نظر تمرکز کنید تا بهترین پاسخ ممکن را انتخاب کنید.

 

برای دریافت اطلاعات کلیدی گوش کنید : در بخش سوم آزمون گوش کردن ( بخش گوش کردن برای راه حل دادن و رسیدگی به یک مشکل ) و بخش پنجم ( گوش کردن برای دریافت اطلاعات ), سعی کنید تا خواسته و نیاز یکی از آن اشخاصی که در فایل صوتیِ در حال پخش صحبت میکند را شناسایی کرده و درک کنید و همچنین به پیشنهاد ها و نصیحت هایی که شخص دیگر به عنوان راه حل به او میدهد توجه کنید. در هر دوی این بخش ها و همچنین بخش هفتم ( گوش کردن به یک مذاکره ) , سعی کنید تا متوجه شوید چه چیزی موجب مشکل اصلی به وجود آمده, است و چرا آن راه حل های پیشنهاد شده تاثیری ندارد.

در بخش چهارم (گوش کردن به یک مکالمه ی روزمره), سعی کنید تا واقیعت و موضوع اصلی مکالمه و داستان را متوجه شوید. اینکه چه اتفاقی افتاده ؟ برای چه کسی ؟ و به چه علت ؟ چرا؟

در تمامی مکالمات ( بخش های ۳, ۴, ۵ به خصوص بخش هفتم ) برای دریافت راهنمایی هایی از احساسات گوینده ها در موقعیت و مشکل به وجود آمده گوش کنید.

 

خلاصه ای از آنچه شنیدید در ذهن خود فراهم کنید : در بخش ششم ( گوش کردن به یک بخش خبری ), اطلاعاتی که میشنوید را (آنالیز) تجزیه تحلیل کنید و همچنین با پاسخ به سوال هایی مانند اینکه :  چی کسی درگیر آن داستان است؟ چه اتفاقی رخ داده است؟ چه زمانی؟ در کجا؟ و چطور؟ با دریافت مختصری از موضوع و نتیجه گیری کلی از آنچه اتفاق افتاده خلاصه ای در ذهن خود بسازید و آن را در خاطر خود بسپارید.

 

بر روی موضوع های اصلی تمرکز کنید : در بخش هفتم ( گوش کردن به یک مذاکره ) و بخش هشتم ( گوش کردن دیدگاه نظرات), مخالفت های مردم. دو یا سه روش برای مقابله با یک موضوع و یا یک مشکل تهیه کنید. و برای هر کدام از راه حل ها, یک دلیل منطقی به دست آورید.

 

حذف گزینه های اشتباه : زمانی که شما پاسخ و یا گزینه ی درست برای سوالی را نمی دانستید, پاسخ و گزینه هایی که فکر میکنید و یا میدنید اشتباه و نامربوط هستند را حذف کنید و سپس تلاش کنید تا پاسخ درست خود را از میان گزینه های باقی مانده حدس بزنید. با حذف کردن بعضی از گزینه ها, شانس بیشتری در حدس زدن گزینه و پاسخ درست خواهید داشت.

 

و در آخرتمامی این نکات, باز هم باید تکرار و گفته شود که به خاطر خود بسپارید تمامی فایل های صوتی “گوش کردن” در روز آزمون تنها یک بار برای شما پخش خواهند شد, پس آرامش خود را حفظ کنید, با دقت گوش کنید و فقط بر روی گوش کردن خود در شنیدن فایل های صوتی تمرکز کنید .

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!