بخش هشتم گوش دادن به دیدگاه ها آزمون شنیداری سلپیپ کانادا درتهران

 

گوش دادن به دیدگاه ها:

در قسمت هشتم،باید به یک گزارش طولانی تر گوش کنید.محتوای این گزارش،چالش برانگیز تر از محتوای قسمت های پیشین است و دست کم دو دیدگاه کاملا متفاوت درباره ی موضوعی با تم اجتماعی در ان مطرح میشود.در این بخش،احتمالا با لغات سطح بالا و ایده های پیچیده رو به رو میشوید که همین موارد باعث به چالش کشیدن شما و  دشوارتر ساختن درک مبحث میشوند. در این قسمت،حدود ۸ دقیقه برای گوش دادن به گزارش و پاسخگویی به ۶ سوال مربوط به ان فرصت دارید.

پشت سر گذاشتن موفقیت امیز این بخش،نیازمند این است که بتوانید ایده های پیچیده ای را که با استفاده از لغات و عبارات هم معنی اما متفاوت در گزینه ها بیان شده اند را شناسایی کنید. همچنین ممکن است مجبور باشید اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی به سوالات را از طریق داده هایی که فایل صوتی به دست میدهد،برای خودتان استنباط و استنتاج کنید.

فراموش نکنید که حتی با وجود دشوار بودن یک بخش،باز هم میتوانید عملکرد بسیار خوبی در ان داشته باشید.ازمون  CELPIP-General به گونه ای طراحی شده که باید به سنجش تمامی سطوح زبان اعم از افراد انگلیسی زبان که از سطح خیلی خوبی برخوردار هستند،بپردازد.این قسمت از بخش شنیداری نیز دقیقا به منظور سنجش همین افراد اجرا میشود.

به نمونه ی زیر توجه کنید:

“You will hear a report about services for people with

disabilities in Canada. Community-based care is discussed in detail.”

 

Listen to the following report. You will hear the report only once. It is

about 3 minutes long.

 

[S1] It seems that there is a general agreement that people with severe disabilities

should be cared for in the community. [S2] Both Ms. Stone and Mr. Gill hold that the

rights of disabled people and their families must be recognized. [S3] Moreover, both

recognize that these rights involve the inclusion of all people in their communities, no

matter what their disability may be. [S4] The key issue of contention appears to be

one of immediate priority. [S5] Ms. Stone is seeking substantive additional funding

in order to directly support families. [S6] She also wants community care homes

established now. [S7] The government, however, is taking an incremental approach

to support, providing additional funding as and when it is able to do so.

 

 

Choose the best way to complete each statement from the dropdown

Menu.

Ms. Stone and the Minister agree that people with severe disabilities

  1. a) should be cared for within a local network.
  2. b) do not have access to long-term hospital care.
  3. c) cannot be cared for by family members.
  4. d) should be a top policy issue in the province.

 

Sirielts با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون CELPIP در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید   CELPIP در تهران ( بهترین استاد CELPIP ) ( بهترین موسسه CELPIP ) ( بهترین معلم خصوصی CELPIP ) ( سلپیپ CELPIP در تهران ) (CELPIP تضمینی ) ( سلپیپ CELPIP در تهران ) (سلپیپ CELPIP تضمینی ) (سلپیپ CELPIP در تهران ) ( آزمون سلپیپ CELPIP در ایران ) ( آزمون سلپیپ CELPIP ) ( منابع آزمون سلپیپ CELPIP ) ( کلاس سلپیپ CELPIP ) ( آموزش سلپیپ CELPIP ) ( دوره فشرده سلپیپ CELPIP ) (تضمینی سلپیپ CELPIP) ( سلپیپ CELPIP تضمینی در تهران ) ( کلاس خصوصی سلپیپ CELPIP  ) ( تدریس خصوصی سلپیپ CELPIP )  ( تدریس خصوصی سلپیپ CELPIP تضمینی ) ( خانه سلپیپ ) (celpiphouse) (celpiptest) (مرکز آزمون سلپیپ) ( آزمون آزمایشی سلپیپ ) (مرکز آزمون سلپیپ) (خانه سلپیپ تهران ) (مرکز آزمون سلپیپ تهران) (آزمون آزمایشی سلپیپ در تهران) موفقیت شما را در این آزمون تضمین میکند .

 

نحوه ی پاسخگویی به این بخش:

  • سعی کنید موضوعات اصلی مطرح شونده را درک کنید.به یاد داشته باشیدکه در نهایت میزان درک شما از دیدگاه های عنوان شده سنجیده میشود و نه درک لغات خاص و نااشنا.
  • از دیدگاه های مطرح شده،برای سازماندهی به خلاصه برداری خود و درک شباهت ها و تفاوت های انها استفاده کنید.برگه ی خود را به دو یا سه قسمت بخش بندی کنید و هر دیدگاه را به عنوان تیتر ان بخش یادداشت کنید.
  • هر سوال و گزینه های مربوط به ان را با دقت بخوانید و از خلاصه های خود برای حذف گزینه های نادرست استفاده کنید.
  • در مثالی که بررسی کردیم،پاسخ صحیح،گزینه ی aمیباشد.هرچند که این گزینه از عبارت “local network”و گوینده از لغت “community”استفاده کرده است. این دو اصطلاح، در معنا به هم شبیه هستند و متبادر کننده ی یک مفهوم میباشند.تسلیم نشوید! حتی اگر گمان میکنید خیلی دشوار است! هنوز هم ممکن است بتوانید به خیلی از سوالات پاسخ صحیح بدهید.همیشه دیده شده که بسیاری از داوطلبین متوسط نیز توانسته اند به بخشی از سوالات این قسمت پاسخ دهند.پس به تلاش ادامه دهید.

 

حذف گزینه های نادرست:

گزینه ی b :do not have access to long-term hospital care— نادرست

در فایل صوتی،چیزی راجع به مراقبت طولانی مدت در بیمارستان ذکر نشده. پس این پاسخ نمیتواند صحیح باشد.

گزینه ی c : cannot be cared for by family members— نادرست

در صوت،هیچ اطلاعاتی درباره ی ایده ی اقای Gill راجع به اعضای فامیل داده نشده است.

گزینه ی d: should be a top policy issue in the province— نادرست

اقای Gill و خانم Stone،درباره ی اینکه مراقبت های اجتماعی برترین اولویت هستند، با هم اتفاق نظر ندارند. در قسمتی که در مورد نقطه نظر  , Gillو خانم Stone اگاه میشویم، اینگونه میشنویم: “The key issue ocontention appears to be one of immediate priority. ”  حال اگر بدانید که لغت “contention” میتواند به معنای عدم موافقت نیز باشد، دلیل نادرستی این گزینه را درخواهید یافت.

 

نکات مطالعه:

ارائه ی راهکارهایی در راستای داشتن یک زندگی مستقل برای افرادی که دارای معلولیت های ذهنی و یا جسمی هستند،نمونه ای از مسائل و مشکلات اجتماعی است که مردم با ان دست و پنجه نرم میکنند.دوباره به رونوشت این فاصل صوتی نگاه کنید و لیستی از لغات و عبارات کلیدی را که برای بحث درباره ی این معضل اجتماعی نیاز دارید،تهیه کنید. حال لیستی از ۵ یا ۶ موضوع مورد علاقه ی خودتان با تمی اجتماعی گرداوری کنید(برای مثال: ایا حمل اسلحه توسط افراد عادی و در مجامع عمومی،ایده ی درستی است؟) در مرحله ی بعد،لیستی از لغات،عبارات و اصطلاحاتی که در بسط این دیدگاه به شما کمک خواهد کرد، بنویسید.در صورت نیاز میتوانید از دیکشنری استفاده کنید.توجه داشته باشید که موضوع مورد علاقه ی شما میتواند دارای تم اقتصادی،سیاسی،اموزشی و یا سیاست ها و قوانین اجتماعی باشد.

Sirielts با توجه به سابقه درخشان در آموزش و برگزاری دوره های آمادگی آزمون CELPIP در تهران و با بهره گیری از اساتید برتر  و بهترین اساتید   CELPIP در تهران ( بهترین استاد CELPIP ) ( بهترین موسسه CELPIP ) ( بهترین معلم خصوصی CELPIP ) ( سلپیپ CELPIP در تهران ) (CELPIP تضمینی ) ) (سلپیپ CELPIP در تهران ) ( سلپیپ CELPIP تضمینی ) (سلپیپ CELPIP در تهران ) ( آزمون سلپیپ CELPIP در ایران ) ( آزمون سلپیپ CELPIP ) ( منابع آزمون سلپیپ CELPIP ) ( کلاس سلپیپ CELPIP ) ( آموزش سلپیپ CELPIP ) ( دوره فشرده سلپیپ CELPIP) ( تضمینی  سلپیپ CELPIP) ( سلپیپ CELPIP تضمینی در تهران ) ( کلاس خصوصی سلپیپ CELPIP  ) ( تدریس خصوصی سلپیپ CELPIP )  ( تدریس خصوصی سلپیپ CELPIP تضمینی ) ( خانه سلپیپ ) (celpiphouse ) (celpiptest)    (مرکز آزمون سلپیپ) ( آزمون آزمایشی سلپیپ ) (مرکز آزمون سلپیپ) ( خانه سلپیپ تهران ) ( مرکز آزمون سلپیپ تهران) (آزمون آزمایشی سلپیپ در تهران) موفقیت شما را در این آزمون  تضمین میکند .

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!