برای بالا بردن سرعت خود در خواندن بخوانید

ممکن است شما بگویید که مطالعه کردن برای قسمت خواندن آزمون تافل کاملأ طبیعی است. اما چگونه باید انجامش داد ؟

استراتژی های متعددی برای مطالعه, و نواحی مختلفی برای بهبود و تقویت نمره در قسمت خواندن (reading) آزمون تافل وجود دارد.

۵ نکته از قسمت خواندن (Reading) آزمون تافل و استراتژی هایی برای موفقیت کلی در آزمون

  1. سرعت خواندن خود را بهبود ببخشید.

وقتی صحبت از آزمون تافل به میان می آید, زمان یکی از بارزه های مهم آن است. در واقع, موارد دیگر آزمون هم به همان اندازه اهمیت دارند,اما زمان بندی خوب و توانایی سرعت بخشیدن به عملکرد خود میتواند تأثیر به سزایی در نمره آزمون تافل شما داشته باشد.

در قسمت های دیگر آزمون, زمان مشخصی اختصاص داده شده است. به عنوان مثال, زمانی که شما صحبت میکنید, شما به مدت ۱۵ ثانیه فرصت خواهید داشت تا پاسخ خود را آماده کرده و سپس به مدت ۴۵ ثانیه زمان دارید تا پاسخ خود را ضبط کنید. در قسمت گوش کردن (Listening), شما زمانی قادر به شنیدن دیالوگ هستید که برای شما پخش شود.

قسمت خواندن (Reading), هنگامیست که شما باید به طور شخصه قضاوت کنید به چه مقدار زمان برای کامل کردن قسمت خواندن و پاسخ دهی به سوالات آن نیاز دارید.

این قسمت از آزمون, از آنچه که به نظر میرسد, دشوارتر خواهد بود, زیرا شما نه تنها با یک متن دشوار, بلکه با  تعدادی از آنها مواجهه خواهید شد. (در حدود سه یا چهار متن)

قسمت خواندن (Reading) آزمون میتواند در حدود ۵۶ سوال برای ۳ یا ۴ متن داشته باشد, و حداکثر زمانی که برای این قسمت داده شده در حدود ۸۰ دقیقه میباشد. این بدین معنا است که شما تنها ۵ دقیقه برای خواندن هر متن و در حدود ۱ دقیقه برای پاسخ دادن به هر سوال آن در این قسمت فرصت دارید.

اگر برای پاسخ دهی به سوالات میخواهید فرصت بیشتری داشته باشید, باید هر متن را تنها در حدود ۳ یا ۴ دقیقه بخوانید – و پس از آن به احتمال بسیار زیادی میخواهید که هر متن را هم بیشتر از یک بار بخوانید. در این صورت کار شما دشوارتر و زمان شما فشرده تر خواهد شد.

برای موفقیت, لازم است تا شما سرعت خواندن خود را بهبود ببخشید.

زمانی که برای آزمون مطالعه میکنید به خودتان زمان بدهید که چه مقدار زمان صرف خواندن هر متن میکنید. به احتمال زیادی متوجه میشوید, زمانی که سطح درک عمومی شما پایین می آید, سرعت شما نیز پایین میرود, و این امری کاملأ طبیعی است. زمانی که کمتر متوجه میشوید, لازم است تا سرعت خود را پایین تر آورده و با دقت بیشتری بخوانید.

هر شخصی با سرعت متفاوتی میخواند. بنابراین وظیفه ی شما این است که سرعت خواندن خود را برای مدت زمان محدود اختصاص داده شده در موقعیت آزمون اصلی کمی بالاتر ببرید, در این صورت شما قادر خواهید بود تا در صورت نیاز روش خود را عوض کرده و تندتر بخوانید.

جدا از مطالعه کردن متون سبک آزمون تافل آکادمیک, مطمئن شوید تا مطالب متنوع دیگر به زبان انگلیسی را نیز مطالعه کنید. ادبیات انگلیسی بخوانید, روزنامه ها و مجلات – خواندن نوشته های متنوعی از زبان انگلیسی در سرعت خواندن شما تأثیر به سزایی خواهد داشت و به شما کمک خواهد کرد.

  1. بر روی سرعت درک خود کار کنید

هنگامی که بر روی سرعت خواندن خود کار کردید و قادر به خواندن متن هایی بلند در مدت زمانی کوتاه (حداقل کمتر از ۴ دقیقه) بودید, برای قدم و گام بعدی نیز آماده خواهید بود.

اکنون لازم است تا یاد بگیرید آرام باشید و از داشتن استرس و اضطراب در صورت مواجهه شدن با یک کلمه نا آشنا اجتناب کنید. زیرا متن های قسمت خواندن (reading) آزمون تافل سرشار از کلماتی نا آشنا و چالش برانگیز است که شما تا به کنون با آنها مواجهه نشده اید. آنها از قصد کلمات را در قالب کلمات چالش برانگیز در می آورند تا سطح توانایی و مهارت شما را به چالش بکشانند.

در قسمت خواندن (Reading) آزمون, از شما خواسته میشود تا معانی  کلمات و اطلاعاتی را از کلماتی که شما متوجه نخواهید شد دریابید.

این درست چیزی است که در آزمون خواندن (reading) مورد ارزیابی قرار گرفته میشود نه توانایی شما در حفظ کردن یک فرهنگ نامه قبل از آزمون, بلکه مهارت شما در سر کردن با کلماتی که معانی آن را نمیدانید مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته میشود. ندانستن یک کلمه نه تنها عادی نیست بلکه از هر انگلیسی زبانی این انتظار میرود.

هنگامی که با کلمه ای نا آشنا که معنی آن را متوجه نمیشوید, سروکله میزنید, اولین کاری میکنید این است که معنی آن کلمه را در گوگل ترنسلیت و یا یک دیشکنری همراه بررسی میکنید. زمانی که این ابزارها در دسترس شما نباشند, ممکن است وحشت کنید این موضوع موجب سعی شما در درک کلمه شود و در نتیجه وقت زیادی صرف آن خواهید کرد. آن هم زمانی که در حین آزمون تافل برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد.

بنابراین آرام باشید.

خودتان را مجبور کنید تا از کلمه ای که معنی آن را نمیدانید بگذرید و به خواندن خود ادامه دهید. اغلب, متوجه میشوید که درک معنا و مفهوم کلی متن قابل فهم است, حتی اگر معانی تعدادی از کلمات را متوجه نشوید.

 

  1. یادگیری لغات و واژگان خاص

گرچه شما در آزمون با لغاتی دشوار و نا آشنا مواجه خواهید شد, با این حال توسعه دادن دانش لغوی خوب و وسیع هیچ ضربه ای به شخصی نخواهد زد. هنگامی که برای خواندن (reading) آزمون تافل مطالعه میکنید, چه در خانه باشید و یا در کلاس, معانی کلماتی را که نمیدانید بررسی کنید.

از آنجایی که شما برای قسمت خواندن (reading) آزمون تافل مطالعه میکنید سعی کنید تا تمامی متن ها را بدون آنکه به معنای کلمات نا آشنا و یا دشوار نگاهی بی اندازید بخوانید. پس از آنکه تمام متن را خواندید و معانی آن را بدون نگاه کردن به فرهنگ لغات و یا یک دیکشنری درک کردید, سپس میتوانید معانی آنها را برای اطمینان بیشتر از یک دیکشنری نگاه کنید. این درست همانند موقعیت آزمون اصلی میباشد.

یک لیست از کلمات نا آشنا تهیه کرده و آنها را با استفاده از یک دیکشنری و یا همان فرهنگ لغات انگلیسی به انگلیسی ترجمه کنید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد که شما سعی کنید و استفاده از دیشکنری که به زبان مادری و اصلی شما است اجتناب کنید. تسلیم نشوید.

دیشکنری انگلیسی به انگلیسی برای شما بسیار مؤثر خواهد بود. زیرا شما نه تنها یک توضیح کامل برای آن کلمه ای که متوجه ی آن نشدید خواهید خواند بلکه شما میتوانید با مترادف های آن (کلمات مشابه) و کلمات متضاد آن نیز آشنا شوید.

این نکته در آزمون تافل بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

دانش لغوی شما وسیع تر و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. تا زمانی که شما به روز آزمون خود نزدیک شوید, دانش لغوی وسیع تری برای کمک به خود خواهید داشت.

 

  1. حرکت کنید

همانطور که گفته شد, زمان در آزمون تافل اهمیت بسیار زیادی دارد.

وقتی که به قسمت خواندن (Reading) آزمون رسید, به خاطر داشته باشید که شما برای خواندن هر متن, بیشتر از ۴ دقیقه وقت نخواهید داشت. سعی کنید که متوقف نشوید. اهمیتی ندارد چه چیزی پیش می آید…ادامه دهید.

متن های متعددی در آزمون وجود دارد و به شما این گارانتی را خواهد داد که با یکی از آنها و یا دیگری احساس راحت تری خواهید داشت. برخی از آنها ممکن است دشوارتر و برخی آسانتر به نظر برسند.

متنها را روزنامه واری بخوانید, حواستان به نکات کلیدی در جملات باشد, بر روی آن کلماتی که آشنایی ندارید وقت زیادی صرف نکنید و به خاطر بسپارید که متن های خواندن (reading) آزمون تافل ممکن است شامل کلماتی باشد که حتی انگلیسی زبانان بومی که زبان رسمی و مادری آنها انگلیسی است معنی آنها را ندانند.

به یاد داشته باشید که آزمون تافل آزمونی بسیار ویژه میباشد.

  1. از شماره گذاری سطوح استفاده کنید

در آزمون خواندن (reading) تافل, برای راحتی بیشتر شما هر پنج خط به پنج خط یک متن شماره گذاری شده است و این موضوع در سریعتر پیدا کردن پاسخ سوال خواسته شده از متن کمک بسیار زیادی خواهد کرد. مشخص کردن شمارش خطهای یک متن را تمرین کنید. زیرا در هنگامی که شما وقت زیادی را صرف شمارش خطها کنید, وقت زیادی را از دست خواهید داد.

 

با گفتن تمامی این نکات و توجه کردن به آنها, زمانی که آزمون واقعی و اصلی شما آغاز میشود, یک نفس عمیق بکشید و نگذارید که قسمت خواندن (reading) آزمون شما را خسته کند.

شما به اندازه ی کافی مطالعه و تمرین کرده اید, و حالا زمان این است که مهارت های خواندن زبان انگلیسی خود را به اثبات برسانید.

به این برگه امتیاز دهید.

Uncategorized

ieltsielts examIELTS HintsIELTS Preprationielts testIELTS Tipsielts مرکز تهرانآزمون ieltsآزمون آیلتسآزمون آیلتس در تهرانآموزش آیلتس غرب تهرانآموزشگاه آیلتس در تهرانآموزشگاه آیلتس غرب تهرانآموزشگاه زبان آیلتس شرق تهرانآیلتس ۶آیلتس ۶.۵آیلتس 7آیلتس 8آیلتس تافل تهرانآیلتس تخصصی تهرانآیلتس تضمینی تهرانآیلتس تضمینی غرب تهرانآیلتس تضمینی فشردهآیلتس تهرانآیلتس تهران آموزشگاه زبانآیلتس تهران امتحانآیلتس تهران پونکآیلتس تهران خوبآیلتس تهران خوبهآیلتس تهران سازمان سنجشآیلتس تهران شریعتیآیلتس تهران شهرک غربآیلتس تهران فرمانیهآیلتس تهران کجاست؟آیلتس تهران نتایجآیلتس تهران ونکآیلتس جنرالآیلتس جنرال تهرانآیلتس چیستآیلتس خصوصی تهرانآیلتس خیابان شریعتیآیلتس در تهرانآیلتس در غرب تهرانآیلتس زبان تهرانآیلتس شریعتی سفیرآیلتس غرب تهرانآیلتس مرکز تهرانازمون ایلتس تهراناستاد آیلتس در تهراناستاد ایلتس تهرانامتحان آیلتس در تهرانامتحان ايلتس تهراناموزش ایلتس در تهرانايلتس در تهرانايلتس شريعتيایلتس تهرانپارسایلتس سیدخندانبهترين اموزشگاه ايلتس تهرانبهترين كلاس ايلتس در تهرانبهترين مركز ايلتس تهرانبهترین آموزشگاه آیلتس تهرانبهترین آموزشگاه آیلتس در تهرانبهترین آموزشگاه آیلتس در شرق تهرانبهترین آموزشگاه زبان آیلتس تهرانبهترین آموزشگاه زبان تهران برای آیلتسبهترین آموزشگاه های آیلتس تهرانبهترین آیلتس تهرانبهترین اساتید آیلتس تهرانبهترین اساتید آیلتس در تهرانبهترین استاد آیلتس تهرانبهترین استاد آیلتس در غرب تهرانبهترین استاد ایلتس در تهرانبهترین اموزشگاه ايلتس در تهرانبهترین اموزشگاه ایلتس در تهرانبهترین اموزشگاه های ایلتس تهرانبهترین ایلتس در تهرانبهترین کلاس آیلتسبهترین کلاس آیلتس تهرانبهترین کلاس آیلتس در تهرانبهترین کلاس آیلتس در شرق تهرانبهترین کلاس آیلتس در غرب تهرانبهترین کلاس های آیلتس تهرانبهترین کلاسهای آیلتس در تهرانبهترین کلاسهای ایلتس تهرانبهترین مدرس آیلتسبهترین مدرس آیلتس تهرانبهترین مدرس آیلتس در تهرانبهترین مرکز آموزش آیلتس تهرانبهترین مرکز آیلتس تهرانبهترین مرکز آیلتس در تهرانبهترین مرکز آیلتس در غرب تهرانبهترین مرکز آیلتس غرب تهرانبهترین معلم آیلتس تهرانبهترین معلم خصوصی آیلتس تهرانبهترین موسسات آیلتس تهرانبهترین موسسات ایلتس در تهرانبهترین موسسه آیلتس تهرانبهترین موسسه ايلتس در تهرانبهترین موسسه زبان آیلتس تهرانتجربه آیلتس تهرانتجربیات آیلتس تهرانتهران آیلتس کلاسجواب آیلتس تهرانخانه آيلتس تهرانخانه آیلتسخانه آیلتس تهرانخانه ایلتسدوره فشرده آيلتس شرق تهرانزبان آیلتس شرق تهرانسایت آیلتس تهرانشماره آیلتس تهرانقیمت آیلتس تهرانکلاس آیلتسکلاس آیلتس تضمینیکلاس آیلتس خوب تهرانکلاس آیلتس شرق تهرانکلاس آیلتس غرب تهرانکلاس آیلتس فشرده تهرانکلاس ایلتس در تهرانکلاس خصوصی آیلتسکلاسهای آیلتس تهرانکلاسهای آیلتس در تهرانمراكز ايلتس تهرانمراکز آیلتس تهرانمراکز آیلتس در تهرانمراکز آیلتس غرب تهرانمركز آيلتس تهرانمرکز آیلتس تهران خوب است؟مرکز تخصصی آیلتس غرب تهرانموسسات ایلتس تهرانموسسه آيلتس تهرانموسسه آیلتس خوب تهراننتیجه آیلتس تهرانهزینه آیلتس تهران

امکان ارسال نظر وجود ندارد!