پاسخ به سوالاتی که مطرح کننده چاره و راه حل مشکلات میباشند .

PART 3:

LISTENING TO PROBLEM SOLVING

در بخش سوم آزمون  لیسینینگ سلپیپ کانادا شما به یک مکالمه بین یک مرد و یک زن گوش فرا خواهید داد که همدیگر رو نمیشناسند .یکی دچار مشکلی است که با آن مواجه شده است و دیگری صاحب شغلی در سازمان و یا اداراتی است که به خدمات دهی به عموم مشفول میباشد و کمک میکند تا شما مشکل خودرا حل نمایید. این مکالمه بین طرفین به سه قسمت تقسیم شده که بعد از هر قسمت از این بخش ها شما میباست به دو ویا سه سوال چهارگزینه ای که در کل شامل هشت سوال میباشد را پاسخ دهید . در هر سوال باید توجه داشت پاسخ در نظر گرفته شده میتواند به صورت کلمات و یا تصاویر باشند . برای پاسخ دهی به این نوع از سوالات شما نیاز دارید تا ایده کلی و مطرح شده را کاملا متوجه شده و به جزییات توجه نمایید .به این منظور فایل تدارک دیده شده برای شما حدود ۸ دقیقه به طول خواهد انجامید که شامل سه بخش و سه مکالمه میباشد که بعد از هر بخش میباست به سوالات پاسخ داده شود.

در آزمون اصلی شما فقط یکبار فرصت دارید که به این فایل صوتی گوش کنید بنابراین حتما باید با توجه کامل گوش به فایل صوتی دهید .

در ادامه نمونه سوالی از آزمون اصلی سلپیپ برای شما مطرح گردیده است .

 

EXAMPLE

 

You will read and hear:

 

“You will hear a conversation between a man and a

woman in a retail store. He is a shopper; she is a sales assistant.”

 

Partial Transcript from Listening to Problem Solving

 

WOMAN: [S1] Well, a tutorial would get you comfortable with using the system, show you how to find files, send emails, do the main things you want to use your tablet for.

 

MAN: [S2] Hmm. That would be helpful. [S3] Is it free?

 

WOMAN: [S4] It’s $20 plus tax. [S5] It’s for one hour. [S6] People find it really helpful when they first buy tablets.

 

MAN: [S7] Hmm. I think I would too. [S8] It’s not expensive. [S9] But, on second thought, I’ll leave it for now. [S10] I’m going to ask my wife for help!

 

EXAMPLE PROMPT AND QUESTION

 

You will hear: “Does the man decide to take the tutorial?”

 

You will read: Choose the best answer to each question.

 

  1. a) No, his wife will help him.
  2. b) No, it would cost too much.
  3. c) Yes, his wife will come too.
  4. d) Yes, it will be really helpful.

 

نکاتی که برای پاسخ به این نوع سوالات نیاز است شما بدانید :

 

  1. سعی کنید به طور کامل منظور و جملات ذکر شده توسط فردی که در حال دادن / بررسی / قبول و رد کردن پیشنهاد میباشد رو متوجه شوید به عنوان مثال اگر به طور مودبانه مشغول رد کردن پیشنهاد میباشد ممکن است از جملاتی نظیر “It’s okay, I’m fine for now.” و یا اگر تصمیم به انجام ندادن پیشنهاد مذکور دارند از جملات “I’ll just leave it for now.” استفاده شود.
  2. اگر چه در مکالمات روزمره شما در حال شنیدن بعضی واژگان و کلمات کلید هستید و برای شما آنها خیلی آشنا هستند ولی حتما به تفاوت will و would توجه بفرمایید . تفاوت بسیار مهمی بین این دو واژه میباشد که در درک بهتر و همچنین پساخ درست تر به شما کمک خواهد کرد . همانطور که میدانید از  will  قبل از یک فعل در زمان آینده برای رخدادی که در آینده به احتمال زیاد رخ خواهد داد استفاده میگردد و لی در مقابل would  اشاره به رخداد و حالتی دارد که ممکن است اتقاق بیفتد و حتمی نمیباشد زیرا وابسته به یک مورد دیگر میباشد. به عنوان مثال در سوال بالا

The woman says,

“a tutorial would get you comfortable” [S1],

and the man replies, “That would be helpful” [S2].

 

در پاسخ مرد از would  استفاده گردیده که اشاره به احتمال انجام عمل میباشد و نه قطیعت آن و اشاره به آن دارد که مرد هنوز تصمیمی بابت اسنخدام معلم خصوصی نگرفته است . با در نظر گرفتن این حالت میتوان به گزینه هایی که درارای پاسخ بله میباشند را حذف نمود.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!