قسمت ریدینگ آزمون, چگونگی درک شما را از خواندن متن های مختلف و متنوع  که از طریق موقعیت های اختصاصی و یا شخصی, اجتماعی و یا کاری با آنها مواجه میشوید مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهد. 
این قسمت از آزمون نشان میدهد که آیا مهارت خواندن شما, به شما در درک مطالب و موضوعات مختلف و متنوع, پیام های ایمیل, نمودار ها, نامه نگاری های شخصی و کاری کمک میکند و یا خیر!
و یا آیا میتوانید نظرات مختلفی را که در متن های کوتاه ارائه شده است را بخوانید و متوجه آنها شوید یا خیر!
هر کدام از بخش های این قسمت از آزمون به شما این اجازه را می دهد تا مهارت های خود را در خواندن و به طور کل توانایی خواندن خود را نشان داده و به اثبات برسانید.
قسمت ریدینگ آزمون سلپیپ دارای چهار بخش است که در هر یک از بخش ها, یک متن کوتاه تا مقداری متوسط میخوانید و سپس باید به تعدادی سوالات گزینه ای مرتبط با متن ها آن پاسخ دهید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا هم بخوانید و هم به سوالات متن مربوطه ی آن پاسخ دهید. سوالات در یک کادر به صورت لیستی قرار گرفته شده اند و شما با استفاده از موسِ سیستمی که در اختیار دارید, بر روی گزینه ای که در پاسخ به سوال مورد نظر انتخاب کرده اید, کلیلک میکنید.
به طور کلی ۶۰ دقیقه زمان برای کامل کردن هر چهار بخش از آزمون ریدینگ سلپیپ اختصاص داده شده است.
زمان بندی های آزمون خواندن
تسک اول : خواندن ایمیل (۲ متن برای خواندن)
تسک اول از آزمون ریدینگ دارای دو بخش برای انجام دادن میباشد. بخش اول خواندن یک نامه ی شخصی و پاسخ به شش سوال از متن نامه است. بدین صورت که ابتدا یک ایمیلی را میخوانید و بعد باید به شش سوال آن پاسخ دهید, سپس بخش دوم پاسخی در جواب به همان ایمیل در بخش اول است که اول متن را میخوانید و پس از آن باید با انتخاب گزینه مناسب فضای خالی را پر کنید
محتوای کلی نامه میتواند در رابطه با هر موضوع رایجی که این روزها مردم در مورد آن بحث میکنند باشد که به روش نامه نگاری انجام گرفته میشود, مانند تعطیلات, یک وعده ی غذایی در یک رستوران, یک رویداد خانوادگی مانند سالگرد ازدواج و غیره.
 این بخش از خواندن دارای ۱۱ سوال است و به آن ۱۱ دقیقه زمان اختصاص داده شده است.
تسک دوم : خواندن یک چارت و یا نمودار
در تسک دوم آزمون ریدینگ, شما یک ایمیل به همراه یک چارت و یک سری اطلاعات کوتاه میخوانید. محتوای این ایمیل میتواند در رابطه با یک موضوع کاری مانند درخواست کار و یا یک موضوع اختصاصی مانند لیستی از آپارتمان هایی برای اجاره باشد. برای پر کردن این پنج جای خالی, لازم است تا شما اطلاعات داده شده در چارت داده شده را درک کرده و آن را به پیام ایمل مورد نظر مرتبط سازید. اغلب این دیاگرام ها نمودارهایی هستند که ترکیباتی از تصاویر و متن هستند.
این تسک از ریدینگ آزمون دارای ۸ سوال میباشد و ۹ دقیقه زمان به آن اختصاص داده شده است.
 
تسک سوم : خواندن برای دریافت اطلاعات
در این تسک از آزمون, شما متنی تشکیل شده از چهار پاراگراف میخوانید. ممکن است این بخش کمی چالش بر انگیز باشد, زیرا شامل چهار پاراگراف با تنها با پنج گزینه ی انتخابی میباشد. محتوای متن این بخش میتواند شامل موضوعات متنوعی از مطالب مختلف باشد, این متن ها میتوانند از رفتار و خلقیات انسان ها نوشته شده باشند تا موضوعات مربوط به جغرافی. این متن ها نوشته شده اند تا سطح دانش مردم را از آنچه نمیدانند و یا کمتر میدانند بالا ببرند.
این بخش از آزمون دارای ۹ سوال میباشد و به آن ۹ دقیقه زمان اختصاص داده شده است.
 
تسک چهارم : خواندن برای دیدگاه نظرات
دراین تسک از آزمون شما مقاله ای در رابطه با موضوعاتی از قبیل حوزه هایی که تنها مرتبط با مشاغل, اقتصاد, سیاست, اجتماع و یا آموزش نیست خواهید خواند که حداقل به دو صورت و از دو دیدگاه مختلف و متفاوت درباره آن توضیح داده شده است. استراتژی هایی که برای با موفقیت انجام دادن این بخش از آزمون ریدینگ به آن احتیاج دارید این است که قادر به نتیجه گیری مفید, یافتن اطلاعات از بخش های مختلف متن و درک تفاوت های میان نظرات و واقعیت ها است. آماده ی روبرو شدن با کلمات سطح بالاتر و پیشرفته تر باشید و همچنین ساختارهای گرامری که ممکن است با آن آشنایی نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که شما اجازه ی بردن و استفاده کردن از یک دیکشنری (فرهنگ لغات انگلیسی) در روز آزمون اصلی نخواهید داشت.
 
تسک پنجم : * قسمت هایی که به آنها نمره ای تعلق نمیگیرد*
(نا مشخص)
این قسمت ها برای بیشتر به نظر رسیدن و گمراه کردن داوطلبین آزمون در قرار داده شده است و ممکن است در هر بخش از آزمون ریدینگ وجود داشته باشند. این نوع از سوالات به راحتی قابل تشخیص نیستند, زیرا هیچ گونه تفاوتی با دیگر سوال های بخش های دیگر آزمون ریدینگ ندارند. این قسمت ها نیز هیچ تاثیری در نمره ی نهایی شما در آزمون نخواهند داشت. اما از آنجایی که شما متوجه نخواهید شد که کدام یک از بخش ها شامل این نوع از سوالات خواهند شد, باید تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین خود را در تک تک بخش های آزمون ارائه دهید.
به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!