قبل از آزمون

تمرین کردن : برای تقویت و بالا بردن سرعت مهارت خواندن خود, استراتژی های کاربردی خواندن مانند اسکیم کردن و یا همان روزنامه واری خواندن و اسکن کردن (به معنای بررسی قسمت های ویژه متن) را تمرین کنید.

بخوانید : در مدت زمان آمادگی خود مطالب مختلف و متنوعی بخوانید, سپس هر نکته, ایده و موضوع اصلی که از متن متوجه شدید با شیوه و طرز بیان خود به صورت خلاصه و مختصر برای خود بنویسید.

حدس زدن : عادت کنید تا در هنگامی که میخوانید مدام برای کلماتی که با آن آشنایی ندارید از دیکشنری (فرهنگ لغات به زبان انگلیسی) استفاده نکنید. درعوض, دور کلمات و یا عباراتی که نمی شناسید خط بکشید و بعد نگاه کنید و ببینید کدام یک از آن کلمات را با استفاده از عبارت های قبل و یا بعد از آن میتوانید حدس بزنید.

دانش لغات خود را گسترش دهید : یک دفترچه یاداشت از کلمات و عباراتی که قادر به حدس زدن و متوجه شدن معانی آنها نشده اید تهیه کنید. پس از آنکه تمرینات خواندن خود را انجام دادید, به آن کلمات نگاه کنید و سپس دوباره به متن بازگردید و دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که معانی درستی انتخاب کرده اید. دفتر یاداشت کلمات و عبارات خود را روزانه بخوانید تا دانش لغات و واژه های خود را گسترش دهید.

 

در حین آزمون

بخوانید : دستورالعملات, قوانین و راهنمایی های آزمون و صورت سوال و تسک های هر قسمت آن را با دقت بخوانید.

زمان خود را مدیریت کنید : حواستان به زمان باشد و مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام دادن تمامی سوالات هر بخش از آزمون را دارید. اگر پاسخ به سوالی را نمی دانستید از آن بگذرید و زمان خود را صرف فکر کردن بر انچه که نمیدانید و یا در آن لحظه به یاد نمیاورید نگذارید. به خاطر داشته باشید که هر چه در آزمون پیش تر می روید, آزمون نیز سخت تر خواهد شد, بنابراین زمان خود را برای سوالات سخت تر و دشوارتر بگذارید و فرصت پاسخ دهی به آنهایی که میدانید را از دست ندهید..

پاسخ های خود را بررسی کنید : برای انتخاب گزینه ی مناسب در پاسخ به سوال مورد نظر با استفاده از موس سیستمی که در اختیار شما قرار گرفته است کلیک کنید و بلافاصله بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیستم کامپیوتر شما درست بر روی گزینه ی منتخب شما کلیک شده است.

اسکیم کردن و یا روزنامه واری خواندن : سعی کنید تا با یک بار خواندن موضوع و ایده های اصلی متن و همچنین مفهوم کلی از محتوای آن را به دست آورید.

متوجه شدن : مطمئن شوید که منظور و هدف سوالات را به خوبی متوجه شده اید و سپس هر چهار گزینه پاسخ آن را بررسی کنید تا مناسب ترین و نزدیک ترین پاسخ به سوال را از میان آنها انتخاب کنید.

پیدا کردن اطلاعات : با کمک مهارت هایی مانند اسکیم کردن (همان روزنامه واری خواندن) و اسکن کردن (به معنای بررسی برای یافتن پاسخ سوالات مورد نظر) بهترین و مناسب ترین پاسخ ها را در فرصتی کوتاه انتخاب کنید.

اسکن کردن (بررسی کردن) : سعی کنید تا در هنگام خواندن و بررسی کردن متن برای پاسخ یک سوال, بیشتر از یک سوال را در ذهن خود بسپارید. ممکن است که شما بتوانید با این روش, پاسخ دو سوال را به دست آورید.

حذف کردن : اگر نمی توانید پاسخ درست و مناسب سوالی را پیدا کنید, گزینه هایی را که می دانید اشتباه و یا نامربوط به متن هستند حذف کنید و سپس پاسخ خود را میان گزینه های پاسخ باقی مانده حدس بزنید و بعد بررسی کنید و مطمئن شوید که بهترین و مناسب ترین گزینه را به عنوان پاسخ خود انتخاب کرده اید.

حدس زدن : به توانایی و دانش خود ایمان داشته باشید تا بتوانید معانی کلمات و لغات نا شناخته را بر اساس جملات قبل و یا بعد از آن متن متوجه شده و یا حدس بزنید.

خواندن متون

به یاد داشته باشید که آزمون سلپیپ جنرال (عمومی) یک آزمون آکادمیک (تحصیلی و دانشگاهی) نیست. هر چند که متن های آزمون ریدینگ به ترتیب دشوارتر از متن قبلی خواهد بود. در این قسمت از آزمون از شما خواسته نمیشود تا برای متن هایی که خواندید خلاصه نویسی کنید و یا برای پیدا کردن و دریافت اطلاعاتی کوچک و جزئی متن های بلند بالا را خط به خط بخوانید.

شما با موضوعات مختلف و متنوعی در متن های آزمون ریدینگ روبرو خواهید شد, متن هایی که محتوایی رایج دارند و در رابطه با موقعیت هایی است که ممکن است شما به طور روزانه با آنها در کانادا مواجه شوید.

زمان خود را مدیریت کنید

زمان هایی که برای هر کدام از تسک های ریدینگ آزمون سلپیپ در پست قبلی به آنها اشاره شد, حداقل زمان هایی هستند که برای کامل کردن هر بخش از ازمون به شما داده می شود. هر چند که در هر بخش, این شما هستید که مقدار زمانی را که صرف پاسخ دادن به یک سوال میکنید کنترل خواهید کرد و شما می توانید تا قبل از اینکه زمانتان به پایان برسد به سراغ سوال بعدی بروید و زمان خود را صرف سوالاتی که نمیدانید نکنید.

هر چند که شما نمیتوانید زمان خود را نگه دارید و هر زمانی که از آن استفاده نکنید برای سوال بعدی نگه داشته نمیشود زیرا برای هر بخش, زمانی خاصی مقدر شده است. هنگامی که شما زمان خود را مدیریت میکنید, مطمئن شوید تا علاوه بر پاسخ دادن, زمانی را صرف بررسی و مرور مجدد پاسخ های خود نیز بگذارید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!