نکات کلیدی در کسب نمره ۷.۵ آزمون آیلتس

اگر این نکات را نمی دانید در امتحان آیلتس شرکت نکنید:

۱-بیش از حد روی استراتژی های پاسخ دادن سوالات تمرکز نکنید.

۲-اول از خواندن متن ها شروع نکنید.ابتدا به عنوان ها ,هدینگ ها ,ساب هدینگ ها ,نقشه ها و نمودار ها توجه کنید.

۳-اول متن را نخوانید بلکه سعی کنسد سوالات را در ابتدا مطالعه کنی تا کمی با موضوع آشنا شوید.

۴-در سوالاتی که نیاز به پر کردن با کلمات دارن به محدودیت تعداد کلمات و عددهای خواسته شده توجه بیشتری داشته باشید.اگر از شما خواسته شده ۲کلمه و یک عدد استفاده کنید به هیچ وجه از تعداد خواسته شده بیشتر ننویسید چرا که جواب شما غلط در نظر گرفته می شود.

۵-اعداد نیز می توانند به صورت حروف نوشته شوند اگر اعداد را به صورت حروف می نویسید دقت داشته باشید که به عنوان عدد محسوب می شوند.

۶-به هیچ وجه از کلمات ربطی بین جملات در جواب های خود  استفاده نکنید چرا که این ها هم به عنوان یک کلمه به حساب می آیند.

۷-در بخش ریدینگ آیلتس دایره لغات نقش اساسی را ایفا می کنند پس قبل از هر چیز دایره واژگان خود را تقویت کنید و لغات بیشتری را یاد بگیرید.

۸-همانطور که می دانید برخش ریدینگ آزمون آیلتس ۶۰ دقیقه زمان دارد و در این مدت زمان ۶۰ دقیه شما باید ۳ ریدینگ را بخوانید و به ۴۰سوال پاسخ دهید بنا بر این سرعت خواندن بسیار اهمیت دارد بنابراین سرعت خواندن خود را بالا ببرید و تمرین کنید.

۹-ریدینگ آیلتس تستی است که در آن دایره کلمات کلیدی ,دایره لغات و مترادف ها اهمیت به سزایی در پاسخ به سوالات دارد.

۱۰-اگر بیش از تعداد خواسته شده در سوال از کلمات بیشتری استفاده کنید جواب شما غلط در نظر گرفته می شود.

هدف بسیاری از داوطلبین در ازمون ایلتس،کسب نمره ی ۷ میباشد.

اما چرا کسب این نمره در بخش speaking از بخش های دیگر دشوارتر است؟

یک دلیل آن میتواند این باشد که speaking بیش از یک مهارت را در بر میگیرد. بنابراین کسب مهارت در آن صرف زمان بیشتری را میطلبد. بهترین راه بهبود این مهارت، تمرین مداوم و بهره گیری از راهکارهای مفید در این زمینه است.

عدم آگاهی از معارهایی که در این بخش مورد ارزیابی قرار میگیرند نیز، سبب میشود تا داوطلبین روی نقاط فاقد اهمیت تمرکز کنند. برای مثال، داوطلبین در این بخش به دنبال تلفظ بسیار بی نقص و صحبت کردن همانند افراد انگلیسی زبان هستند. تلاش در این زمینه، باعث بهبود وضعیت شما میشود اما باید بدانید که آیتم تلفظ، تنها ۲۵% از نمره ی کل شما را در بخش  speakingتشکیل میدهد.

راهکاری که واقعا میتواند موثر واقع شود، این است که نحوه ی محاسبه ی نمره و امتیاز دهی در این بخش را بشناسیم و در راستای معیارهایی که برای ممتحن حائز اهمیت هستند، تلاش کنیم. به همین دلیل میخواهیم در این مقاله بر روی شناخت معیارها و نکات مهم در این بخش تمرکز کنیم.

نکته شماره ۱:به صحبت کردن ادامه دهید!

بر اساس معیارهای ارزیابی، داوطلبی که موفق به کسب نمره ی ۷ میشود:

در تمام زمانی که به او اختصاص داده شده بدون تلاش قابل توجهی صحبت میکند و در طول صحبت، انسجام مطالب را حفظ میکند.

در بخش speaking ازمون آیلتس،هرچه بیشتر صحبت کنید، نمره ی بهتری کسب خواهید کرد حتی اگر در کلام خود دچار خطا شوید. زیرا آیلتس به سنجش مواردی میپردازد که در آنها مهارت دارید، نه مواردی که در آنها مهارت ندارید. پس تا زمانی که ایده هایتان به پایان نرسیده یا دچار تکرار مکررات نشده اید، به پاسخگویی ادامه دهید. چنانچه ممتحن مایل نباشد که شما به صحبت های خود ادامه دهید، کلامتان را قطع خواهد کرد.

نکته شماره ۲: از اصطلاحات استفاده کنید.

یک داوطلب حرفه ای باید بتواند از سخنان روتین و روزمره کمتر استفاده کند و با بهره گیری از اصطلاحات، مهارت خود را به نمایش بگذارد.

ممتحن میخواهد شواهدی مبنی بر مهارت شما در استفاده از زبان انگلیسی خارج از چارچوب کتاب های درسی ببیند. لذا با به کار بردن عبارات و اصطلاحاتی مانند:“I’m a bundle of nerves” به جای عبارت “I’m nervous” سعی کنید او را تحت تاثیر خود قرار دهید.

نکته شماره ۳: سوال را با استفاده از عبارات خود بیان کنید.

عبارات را به طور هوشمندانه استفاده کنید.

هرگاه ممتحن سوالی را مطرح کرد، میتوانید فورا سوال را با همان محتوا و مفهوم اما با لغات و عبارات خود بیان کنید. به همین منظور میتوانید از عباراتی مانند “mean (paraphrase question)?” Oh, you استفاده کنید. این یکی از استراتژی های کلیدی در برقراری موثر است. سعی کنید در طول آزمون، دو یا سه بار این کار را تکرار کنید.

نکته شماره ۴:از کلمات و عبارات ربطی به منظور برقراری ارتباط میان ایده هایتان استفاده کنید.

یک داوطلب باید بتواند عبارات ربط دهنده را در جای مناسب خود به کار برد.

این کار دقیقا به چه معنی است؟ این کار به معنای استفاده از لغاتی مانند: ‘inother words’, ‘also’, ‘however’ and ‘on the    other hand’ برای پیوند دادن ایده ها با یکدیگر است. به خاطر داشته باشید که نباید از یک کلمه بارها و بارها استفاده کنید. برای مطمئن شدن از این مورد بهتر است پیش از آزمون و در حین تمرینات خود صدای خود را ضبط کنید تا بعد بتوانید آن را بررسی کنید.

نکته شماره ۵:از اشتباه کردن نترسید!

به خاطر داشته باشید، داوطلبی که از سطح بالایی برخوردار است، به ندرت دچار خطا میشود اما هیچ گاه شمار اشتباهاتش به صفر نمیرسد.

این یعنی با وجود اشتباهات کوچک نیز، هنوز میتوان به نمره ی ۷ یا ۷.۵ دست پیدا کرد. با این حال بعضی داوطلبان به دلیل ترس وافر از ارتکاب خطا، نمره ی زیادی از دست میدهند. به این صورت که با داشتن اضطراب سرعت صحبت کردن آنها بسیار آهسته میشود و خطاهایشان کاملا اشکار خواهد شد! آیتم روان صحبت کردن بسیار مهم تر از بدون خطا بدون است. البته چنانچه بتوانید پس از ارتکاب اشتباه،خود را تصحیح کنید، بسیار مفید خواهد بود.

نکات طلایی آزمون آیلتس Listening

این مقاله راهنمایی ها و نکات مفیدی را برای کسب نتیجه ی مطلوب در ازمون ایلتس،به ویژه بخش شنیداری آن گرد اورده است.

۱.نکات پیش از آزمون : به رادیو گوش کنید. برای تقویت مهارت شنیداری، رادیو بسیار موثرتر از تلویزیون عمل میکند. زیرا هنگام شنیدن رادیو، نمیتوانید از تصاویر برای کمک به درک مطلب یا حدس آن استفاده کنید و بدین ترتیب فقط بر روی مهارت شنیداری خود تکیه میکنید. بهترین برنامه ی رادیویی را میتوانید از طریق وب سایت BBC روی اینترنت دریافت کنید. در این برنامه تمامی گویندگان بیانی شیوا و شمرده دارند و با زبانی رسمی صحبت میکنند. شما بسته به سطح خود باید روزانه زمانی را به گوش دادن رادیو اختصاص دهید. برای سطوح متوسط و بالاتر از متوسط،۲۰ دقیقه در روز و برای سطوح پیشرفته ، گوش دادن به برنامه هایی با محتوای آکادمیک و دشوار و تنها به مدت ۱۰ دقیقه میتواند مناسب باشد.

چنانچه به هیچ عنوان موفق به برقراری ارتباط با رادیو نشدید، به سراغ تلویزیون بروید. اما در حین گوش دادن به تلویزیون به فعالیت دیگری مانند آشپزی نیز مشغول شوید. این کار باعث میشود نتوانید برای درک محتوا از تصاویر کمک بگیرید.

به منظور گسترش دامنه ی لغات خود در زمینه های مختلف، میتوانید از وب سایت TED.com  استفاده کنید.

در راستای تمرین بیشتر برای ازمون،نمونه سوالات رایگانی در وب سایت های مختلف برای کمک به داوطلبین در این زمینه ارائه شده است:

  • ielts.org
  • examenglish.com
  • ielts-exam.net
  • english-test.net/toefl/listening/
  • ets.org
  • cambridgeenglish.org
  • esl.lab.com

نوشتن سریع لغات و اعداد را تمرین کنید. نوار تنها یکبار برای شما پخش خواهد شد.

برای اعداد: یک روزنامه تهیه کنید و به قست مالی آن رجوع کنید. در این بخش اعداد فراوانی وجود دارد که تمرین آنها به توانایی درک و نوشتن سریع اعداد کمک میکند. شما میتوانید برای تمرین این بخش از شخص دیگری کمک بگیرید و از او بخواهید اعداد را با سرعت و ریتم هار متفاوت بخواند و شما آنها را یادداشت کنید. تمرین این کار به تنهایی نیز امکان پذیر است. میتوانید از قابلیت ضبط صدای تلفن همراه خود استفاده کنید و اعداد را با سرعت های متفاوت بخوانید. بعد آن را پخش کنید و اعداد را بنویسید. بعد از اتمام آن اشتباهات خود را بررسی کنید. این تمرین را روزانه بیش از ۱۰ دقیقه انجام ندهید.

برای لغات: همان روشی که برای اعداد استفاده کردید را پیش بگیرید، اما این بار از مقالات مختلف روزنامه ها استفاده کنید. مقاله ای که برای این کار انتخاب کرده اید را بخوانید و لغات مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این مرحله نیز میتوانید از شخص دیگری کمک بگیرید یا خودتان به تنهایی این تمرین را انجام دهید.

۲.در حین آزمون: به املای کلمات دقت کنید و حواستان به عدم استفاده از لغات تکراری باشد. دستورالعمل ها را دقیق بخوانید. چنانچه در سوال به محدودیت تعداد کلمات پاسخ اشاره شده باشد، نباید در جواب تعداد لغات بیشتر یا کمتر به کار ببرید. دستورالعمل ها ممکن است در هر سوال تغییر کنند.

به یاد داشته باشید سوالات از توالی اطلاعات داده شده در فایل صوتی تبعیت میکنند. بنابراین لغات کلیدی موجود در سوال پیش روی خود را مد نظر داشته باشید و هنگام گوش دادن به نوار منتظر شنیدن آن لغات کلیدی و یا مترادفات آنها بمانید. پیش از پخش هر پارت در بخش listening فرصتی برای خوانش سوالات به شما داده خواهد شد.از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید. در هنگام شنیدن اعداد(شماره تلفن ها،ادرس ها،شماره ی اتاق،و..)، اسامی(اسم اشخاص،مکان ها و..) و ذکر جهت ها در نقشه حساسیت بیشتری به خرج دهید.

چگونه متن Reading  آیلتس را با استفاده از skimming و scanningعلامت گذاری کنیم

چگونه متنReading  آیلتس را با استفاده از  skimming و scanning علامت گذاری کنیم.

– از یک مداد استفاده کنید تا در صورت اشتباه بتوانیدان را تصحیح کنید.

– فقط زیرکلمات کلیدی را خط بکشید.سوالات را نیز اسکن کنید.

– تا جایی که ممکن است از خط کشیدن خودداری کنید.خط کشی زیاد باعث می شود نتوانید اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید.

برای علامت گذاری هایتان از یک مجموعه کد استفاده کنید.برای مثال دور کلمات کلیدی علامت بزنید.زیر ایده های اصلی خط بکشید و زیرجزئیات از یک خط زیگزاگ استفاده کنید.

  • اگر در علامت گذاری های بالا سرعت عمل دارید، از این روش در امتحان آیلتس IELTS   تضمینی در تهران  نیز استفاده کنید.در غیر این صورت فقط با یک خط ساده علامت بزنید.

تکمیل پاسخ نامه آیلتس تضمینی در تهران 

پاسخنامه آیلتس تضمینی در تهران  را با دقت پر کنید.برای این کاراز مداد استفاده کنید.

در برگه ی سوالات آیلتس تضمینی در تهران  انتهای هر متن را با یک خط تیره مشخص کنید.سعی کنید هر بخش را در زمان تعیین شده برای ان انجام دهید.

پاسخ ها آیلتس تضمینی در تهران  را مستقیما در پاسخ برگ و در محلصحیح پر کنید.

جواب ها باید روشن و واضح باشند.به هر سوالفقط یک پاسخ بدهید مگر اینکه در دستورالعمل سوال تعداد بیشتری ذکر شده باشد.

در نحوه ی پر کردن گزینه ی صحیح دقت کنید.

به املای صحیح کلمات، به ویژه کلمات رایج،توجه داشته باشید و محدودیت تعداد کلمات پاسخ که توسط سوال تعیین شده است را رعایت کنید.

پاسخ های آیلتس تضمینی در تهران  شما نباید عینا برگرفته از کلمات موجود در صورت سوال و یا متن باشد.به اینگونه پاسخ ها نمره ای تعلق نخواهد گرفت.

پس از اتمام همه ی سوالات آیلتس تضمینی در تهران  ، پاسخ های خود را چک کنید.این بررسی را به ترتیب سوالات آیلتس تضمینی در تهران  انجام ندهید بلکه به صورت رندوم و یا از انتها به ابتدا انجام دهید.همچنین پاسخ های خود را با دستور زبان سوال تطبیق دهید تا از درستی انها اطمینان یابید. 

مرکز زبان Sirielts همواره برگزار کننده دوره های آمادگی و آموزش آزمون آیلتس در تهران برای علاقه مندان و داوطلبان این آزمون بین المللی می باشد. شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۱۲۵۶۲۹۱ تماس حاصل نمایید و از مشاوره همواره بهره مند باشید.

نکات مهم برای بخش Speaking آزمون آیلتس

بسیاری از داوطلبین ایلتس،بخش speakingرا به دلیل دارا بودن گفت و گوی زنده و رودررودشوار ترین بخش ازمون میدانند! این مقاله سعی دارد راهنمایی ها و مشاوره هایی به منظور داشتن عملکردی صحیح در هر ازمون گفتاری به شما ارائه دهد. به یاد داشته باشید که همه ی افراد در امتحانات، به ویژه امتحانات شفاهی، ممکن است عصبی و نگران شوند. بنابراین، نگران نباشید، راهنمایی های ما به شما کمک می کند تادر طول این ازمون احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

  • گوش دادن به زبان انگلیسی به بهبود گفتار شما کمک کند.گوش دادن به موزیک ها، پادکست ها، فیلم ها، سریال های تلویزیونی یا کلیپ های ویدئویی به شما کمک می کند تا بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری صحبت کنید.
  • در کلاس زبان خود تا میتوانید در بحث ها شرکت کرده و صحبت کنید.تمرین این کار در کلاس،باعث میشود بتوانید در ازمون راحت تر صحبت کنید.
  • ازسرعت خود بکاهید!این یک مسابقه نیست.قبل از صحبت کردن، به دقت در مورد آنچه که میخواهید بگویید فکر کنید و کمی اهسته تر از حد معمول حرف بزنید.
  • از کلمات و عباراتی که از درستی انها اطمینان دارید و قبلا نیز انها را به کار برده اید، استفاده کنید.
  • اگر معادل انگلیسی یک کلمه را نمیدانستید یا فراموش کرده بودید، راه دیگری را برای بیان ان انتخاب کنید.به عنوان مثال، اگر کلمه “expensive” را میدانید، اما  کلمه “cheap” را از یاد برده اید، می توانید بگویید:
    It’s not expensive.
  • It’s a good price.
  • It’s not a lot of money.
  • در حال تمرین صحبت کردن،به گفتار خود دقت کنید و در صورت شنیدن خطا، آن را اصلاح کنید.حتی سخنرانان انگلیسی زبان نیز هر زمان که اشتباهی مرتکب میشوندان را اصلاح می کنند.
  • درحین صحبت کردن به چشمان ممتحن نگاه کنید.آیا سخنان شما را درک میکند؟اگر نه،سعی کنید منظور خود را با بیانی دیگر برسانید.
  • چنانچه سؤالی را متوجه نشدید، از ممتحن بپرسید.میتوانید اینگونه بگویید: «Could you repeat that, please؟»
  • تنها به گفتن “نه” یا “بله” بسنده نکنید و همیشهپاسخ خود را با یک دلیل توضیح دهید.بگو بله، من موافقم چون ….
  • در بخشهایی که میتوانید موضوع بحث را با میل خودتان انتخاب کنید،موضوعی را انتخاب کنید که درباره ی ان مطلع هستید.صحبت درباره ی موضوعی که در ان اطلاعات دارید، آسانتر است.
  • به وضوح صحبت کنید تا ممتحن بتواند صدای شما را بشنود.اگر در این امر دچار مشکل هستید،از قبل ان را با یک دوست در خانهتمرینکنید.در دو انتهای یک اتاق ایستاده و با هم صحبت کنید.یا به وسیله ی کامپیوترهایتان با یکدیگر به زبان انگلیسی صحبت کنید.
  • چگونه میتوانید پیش از امتحان خود را آماده کنید؟این سوال را از معلم خود بپرسید.به عنوان مثال، سوالات مربوط به اطلاعات شخصی. آنچه را که میخواهید بگویید از قبل در خانه اماده وان را با یک دوست ،در مقابل آینه،یا به وسیله ی ضبط صدای خود در تلفن یا کامپیوتر تمرین کنید.
  • در برخی از امتحانات، دو ممتحن وجود دارد.کسی که با شما صحبت می کند و کسی کهبه مکالمه ی شما گوش می کند. سلام و خداحافظی با هر دو نفر را فراموش نکنید، اما در طول امتحان،فقط به ممتحنی که با شما صحبت می کند تمرکز کنید.
  • این ازمون فرصتی برای اثبات معلومات است.از تمام دانش گفتاری خود و تلفظ صحیح استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که همه ی افراد در زمان امتحان مضطرب و نگران هستند.بنابراین، قبل از امتحان، یک نفس عمیق بکشید و ارامش خود را حفظ کنید.
  • در نهایت، به یاد داشته باشید که ممتحنین نیز انسان های عادی هستند،پس از برخورد با انها نهراسید!

تکنیک های موثر بخش Speaking آزمون آیلتس

نحوه ی پاسخگویی در بخش Writing آزمون آیلتس

روشی که داوطلب برای پاسخگویی در این بخش انتخاب میکند،بسیار بااهمیت است.در مثال قبل به بررسی ایتم هایی که ما را به یک نویسنده ی خوب تبدیل میکند،پرداختیم.در این مثال،به داوطلب امتیاز بالایی تعلق خواهد گرفت؛زیرا پاسخ او کاملا مرتبط با سوال(شرح علل و ارائه ی راهکار) بوده و فقط اطلاعات مورد نیاز را به دست میدهد.

پاسخ های جامع و کامل در این بخش از ازمون بسیار مهم است.چنانچه مقاله ی شما کوتاه باشد یا به تمام نکات ضروری نپرداخته باشید،در این قسمت دچار کسر نمره خواهید شد.

انسجام و پیوستگی: انسجام یک متن،به سازماندهی صحیح مطالب و روشن بودن نوشتار بستگی دارد.پیوستگی نیز،به معنای ارتباط ایده ها با هم در یک پاراگراف،و بعد ارتباط بندها با یکدیگر در طول متن میباشد. یک راه برای ایجاد پیوستگی بیشتر اجزای متن،استفاده از کلمات ربطی یا عباراتی مانند “on the other hand” است که نشانگر مرتبط بودن ایده ها در یک جمله میباشد.

در مثال اخری که بررسی کردیم،پیوستگی و انسجام کاملا برقرار بود.زیرا داوطلب علاوه بر سازماندهی ایده ها،با بهره گیری از لغات و عبارات ربطی مانند:another factor is …”” این پیوستگی را بسیار محسوس ساخته بود.

واژگان و لغت: این زیر مبحث،به معنای توانایی استفاده از کلمات در جای صحیح و مناسب و در موقعیت های مختلف است.این کار نوشتار را جذاب تر و موثرتر میسازد.در مثال قبل،به کار بردن کلماتی مانند:nutritious,affordable و informed choices انتخاب های خوب و مناسبی محسوب میشوند.

 

صحت و دقت گرامری: این به معنای توانایی استفاده از ساختارهای گرامری ساده و پیچیده هر کدام در جای مناسب خود و بدون بروز خطا میباشد.باز هم در نمونه ی قبل،داوطلب از دامنه ی گرامری گسترده ای شامل ساختارهای مجهول،و عبارات وابسته استفاده کرده بود.

مقاله همچنین باید از لحاظ محتوا صحیح باشد و در درک مفهوم به خواننده کمک کند.

مشکلات داوطلبان:

هرچه بیشتر قادر باشید اشکالات خود را بیابید و انها را طبقه بندی کنید،میتوانید مقاله ی بهتری بنویسید و نمره ی بالاتری در ازمون کسب کنید.

معیار ارزیابی اشکالات
محتوای متن

*داوطلبین نمیتوانند مقاله های بلند بنویسند.

*داوطلبین نمیتوانند ایده های خود را بیان کنند.

انسجام و پیوستگی

*برقراری ارتباط بین جملات برای داوطلبین دشوار است.

*ایده های مطرح شده از یک ترتیب منطقی برخوردار نیستند.

واژگان و لغت

*دامنه ی واژگان داوطلبین بسیار محدود است.

*داوطلبین در املای کلمات دچار خطا میشوند.

صحت و دقت گرامری

*داوطلبین تنها از ساختارهای بسیار ساده استفاده میکنند.

*داوطلبین اشتباهات گرامری بسیاری مرتکب میشوند.

 

تاثیر مطلب بر روی مخاطب: در مسیر حرفه ای نوشتن،بسیار مهم است که به مخاطب توجه کنید و یا هدف خود از نوشتن را مشخص کنید.زیرا این دو مورد سبک نوشتار شما را تعیین میکند.اگر بخواهید برای دوست خود یک ایمیل ارسال کنید،احتمالا از سبک دوستانه و غیر رسمی استفاده میکنید اما در تهیه ی گزارش شغلی از لحن رسمی و نوشتار معیار کمک میگیرید.

در نسخه ی اکادمیک ازمون ایلتس،داوطلبان باید در نوشتن از سبک اکادمیک و معیار پیروی کنند، که ممکن است برایشان دشوار به نظر برسد.سبک اکادمیک کاملا رسمی و غیر شخصی است. تمرکز چنین نوشته ای،بر روی حقایق و بحث های علمی است و عقاید و احساسات شخصی نویسنده در ان جایی ندارد.

اگاهی از این تفاوت ها برای داوطلبین نسخه ی عمومی ازمون نیز بسیار مهم است. حتی در ازمون عمومی نیز،شما ممکن است موظف به نوشتن یک نامه ی رسمی در قسمت اول باشید.

نوشتن در هر سبک و سیاقی،نیازمند بهره گیری از دامنه ی واژگان و ساختارهای دستور زبانی مناسب است.

Informal style Formal style
Most people think that most kids learn to talk by chatting to their mum and dad, mates etc. But I read somewhere that the chance to do this is getting less now and it turns out that this makes things hard for them when they’re older. Isn’t that terrible? I think it’s awful. It is generally accepted that the majority of children learn to express their ideas through face-to-face communication with their parents and peers. However, it seems that in the modern world this kind of contact is diminishing and, according to the results of numerous studies, this can create problems later in life.

 

ویژگی های نوشتار رسمی و غیر رسمی: همانطور که میدانید،موارد متعددی هستند که شما باید از استفاده از انها در نوشتار رسمی خودداری کنید:

۱.کلمات و اصطلاحات غیر رسمی.مانند:kids,getting less و..

۲.اختصارات.مانند: they’re/etc

۳.افعال مرکب غیر رسمی.مانند:turns out

۴.عبارات دارای ابهام.مانند:somewhere/things

۵.استفاده ی مبرم از ضمایر

۶.مطرح کردن پرسش برای مخاطب.مانند:isn’t that terrible?

۷.بیان احساسات شخصی.مانند:I think its awful

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!