نکته هایی در مورد reading:

 

 به زبان انگلیسی بخوانید

به صورت منظم، سعی کنید تا آنجا که ممکن است به زبان انگلیسی بخوانید . خواندن مجلات انگلیسی ، مقالات آنلاین  و یا رمان ، هر خواندنی به زبان انگلیسی کمک خواهد کرد که سرعت کلی خود را در هنگام خواندن بهبود بخشید .

 

استخراج اطلاعات بیشتر

سعی نکنید اطلاعات را حفظ کنید ! آزمون CELPIP تست حافظه نیست . شما نیازی به استفاده از اطلاعات یک بخش بعدا در قسمت دیگری از آزمون نخواهید داشت . به جای تلاش برای حفظ کردن ، مطالب را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید اطلاعات را با شناسایی ایده های کلیدی و جزئیات مهم استخراج کنید .

 

استفاده از استراتژیهای مختلف در reading

شما مجبور نیستید هر کلمه ای را در مقاله بخوانید تا به سؤالات  به صورت موفق و درست پاسخ دهید . در عوض ، از استراتژی های reading  استفاده کنید، از استراتژی هایی  مانند scan  و skim کردن استفاده کنید. ابتدا ، متن را skim  کنید  تا ایده اصلی را بدست آورید. سپس سوالات را بخوانید و برخی از کلمات کلیدی که می توانید با آن متن را اسکن کنید پیدا کنید.

این استراتژیها ممکن است به شما در مورد برخی از سؤالات ساده کمک کند ، پس به این صورت شما زمان بیشتری دارید تا آن را صرف سوالات پیچیده تر خواهید کرد.

 

استرس vocabulary   نداشته باشید

درست است که شما نمیتوانید هر کلمه ای را در یک متن درک کنید ، زیرا لازم نیست همه چیز را درک کنید تا بتوانید ایده های اصلی را بیابید و به سوالات پاسخ دهید . اگر یک کلمه ای  را پیدا  می کنید که معنی آن را نمی دانید ، سعی کنید معنی آن را بر اساس متن آن در جمله یا در بخش عمومی به کار ببرید . اگر این کار نکرد ، کلمه های مشکل را رها کنید و به  خواندن ادامه دهید.

 

پاسخ درست را پیش بینی کنید

پس از خواندن یک سوال، ممکن است مفید باشد قبل از اینکه تمامی جوابهای یک سئوال را می خوانید به جواب درست فکر کنید. اگر فکر می کنید که شما در حال حاضر جواب سئوال را می دانید ، ببینید آیا می توانید جواب چند گزینه ای را پیدا کنید که مطابق با انگیزۀ اول شما باشد.

 

جوابهای درست را بر اساس  passages  آماده کنید

اگر چه شما ممکن است با موضوع passage  آشنایی نداشته باشید ، اما در تست CELPIP شما همیشه می توانید تمام             پاسخ ها را در این قسمت پیدا کنید . بنابراین، شما به هیچ دانش عمیقی  در این  مورد موضوع نیاز ندارید. اگر با موضوع مورد استفاده در آزمون آشنا هستید، مراقب باشید! به خاطر داشته باشید که آنچه شما می دانید ممکن است از اطلاعات متن متفاوت باشد ، بنابراین مطمئن شوید که هنوز به سوالات بر اساس passage  که می خوانید پاسخ دهید.

 

هنگامی که همه چیز شکست می خورد، یک حدس بزنید !

به تمامی سئوالات آزمون reading  پاسخ دهید . هیچ کسر نمره ای برای پاسخ های نادرست در آزمون CELPIP وجود ندارد. اگر پاسخی نداشته باشید، سعی کنید گزینه هایی را که می دانید نادرست است ، حذف کنید و سپس احتمال حدس زدن پاسخ صحیح حتی بالاتر هم می رود.

 

زمان خود را مدیریت کنید

زمان را پیگیری کنید  و اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای تکمیل تمام سوالات در هر قسمت دارید. به یاد داشته باشید که هر بخشی از تست reading  دارای passage  و چند سوال بر اساس آن  است. به یاد داشته باشید که تمام وقت خود را صرف خواندن passage   نکنید، زیرا همچنین شما نیاز به خواندن و فهمیدن سئوالات و انتخاب جوابها دارید  . اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای پاسخ دادن به تمام سوالات دارید.

 

پاسخ های خود را چک کنید

قبل از رفتن به سوال بعدی در تست reading   ، اطمینان حاصل کنید که شما بر روی گزینه پاسخ خود کلیک کرده اید. این مهم است زیرا در بسیاری از نقاط تست reading هیچ فرصتی برای بازگشت و تغییر پاسخ وجود ندارد .

 

نکته هایی در مورد writing :

 

تمامی قسمت های مورد نیاز در تست را بشناسید

تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید و تمام بخش های task را تکمیل کنید، ایده های اصلی خود را با جزئیات مربوطه تطبیق دهید.

 

تمرین استفاده از کامپیوتر کنید

تست CELPIP به طور کامل توسط کامپيوتر انجام می شود پس اطمینان حاصل کنید که شما با صفحه کلید،  ماوس و کامپیوتر احساس راحتی می کنید  زیرا این به شما در موفقیت CELPIP Test کمک می کند.

 

Writing   خود را سر و سامان دهید

جملات و پاراگرافهای خود را در چارچوب برنامه ریزی شده ای قرار دهید که ایده ها و استدلال های شما را به شیوه ای روشن و منطقی بیان  می کند. ساختن پیشینه قبل از نوشتن، بهترین راه برای اطمینان از این است که تمام ایده های شما با  شکل نوشتاری شما مناسب است. اطمینان حاصل کنید که شما از حالت های مناسب استفاده می کنید و اگر از آنها استفاده می کنید، از جمع بستن  و تجدید نظر استفاده کنید.

 

استفاده از محدوده وسیعی از ساختارهای واژگانی و دستور زبان

از لغات متنوع، غنی و ساده استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که انتخاب کلمه تان مناسب است. از دستور زبان های  متنوع و جمله های پیچیده استفاده کنید که در جمله و پیچیدگی متفاوت است .

 

به تعداد کلمات توجه داشته باشید

شما اندکی مجاز خواهید بود کمی بیشتر یا کمتر از حد خواسته شده از تعداد کلمات در تست writing CELPIP استفاده کنید. با این حال، در نمره نهایی شما تاثیر دارد اگر شما به طور قابل توجهی بیش از حد یا کمتر از  حد خواسته شده از کلمات استفاده کنید . هر یک از task   در تست writing   یک شمارنده کلمات دارد  تا شما بتوانید پاسخ خود را پیگیری کنید.

 

زمان خود را مدیریت کنید

از ۵ دقیقه اول برای برنامه ریزی پاسخ خود به prompt   استفاده کنید و از ۵ تا ۷ دقیقه در انتها برای تجدید نظر در کار خود و بهبود آن وقت بگذارید. بقیه ی وقت باید صرف پاسخ به writing  شود .

 

پاسخ های خود را دوباره بخوانید

وقت کافی برای بررسی پاسخهایتان بگذارید. توجه خاصی به نوع نوشتن خطا داشته باشید که همیشه با آن مواجه هستید . تست نوشتن CELPIP شامل یک چک کننده املایی خودکار می شود، اما به یاد داشته باشید که گاهی اوقات دشوار است که کلمه درست را انتخاب کنید زمانی که spelling offer  به شما کلمه ای پیشنهاد می کند .

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!