آزمون پیرسون(PTE ) یکی از مهم ترین ازمون ها برای سنجش سطح زبان افراد است و می تواند گواهی نامه ای را جهت مهاجرت و یا تحصیل در خارج از کشور برای شما فراهم کند.

ازمون پیرسون در انگلستان یک امتحان ایده ال برای گرفتن ویزای کشورهای استرالیا و نیوزلند است و یا اگر به عنوان نشانه ای از سطح زبان انگلیسی است که مورد PTE   قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را  دارید  گواهی

تایید اکثر دانشگاه های سراسر جهان است.

 

تست شامل سه بخش می باشد:

 Speaking and writing:این بخش شامل معرفی خود،خواندن متن با صدای بلند،توصیف یک تصویر،تکرار یکجمله ،خلاصه کردن یک متن از طریق نوشتن و نوشتن یک مقاله است.این بخش از امتحان در حدود ۸۰ الی ۹۰ دقیقه طول می کشد.

Reading:این بخش شامل چندین سوال برای انتخاب،پر کردن شکاف ها و یا پاراگراف ها را شامل می شود.بخش دوم در حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می کشد.

Listening:بخش نهایی شامل سوالات چند گزینه ای،پر کردن شکاف ها،انتخاب کلمات،خلاصه کردن ازمون های گفتاری و dictation است.این بخش نیز حدود ۴۵ الی ۶۰ دقیقه طول می کشد.

قبل از ازمون چه کاری باید انجام دهیم؟

برای انجام این کار شما می توانید با استفاده از فرمت ازمون تمرین کنید  تا با نوع تمرین هایی که در ازمون از شما خواسته می شود اشنا شوید.سطح زبان انگلیسی شما ممکن است که خوب باشد،اما اگر که مطمئن نیستید که در ازمون چه اتفاقی می افتد،امتیاز شما ممکن است تا ان حد که انتظار داشتید بالا نباشد.

چگونه می توان شانس خود را برای گرفتن یک نمره خوب بهبود بخشید؟

ازمون PTE انگلیسی شما را در سطح علمی تست می کند و متونی که باید تکرار و خلاصه شوند و تصاویری که باید توصیف کنید، بر اساس مطالب رسمی و داشگاهی است.بنابراین واقعا مفید است که وقت خود را صرف بازبینی واژگان مربوط  به مسائل اقتصادی،محیطی و علمی کنیم و سعی کنید تمرین های زیادی در زمینه خواندن و گوش دادن به متون علمی داشته باشید.

همچنین تاکید مهم بر تلفظ است. بخشی از ازمون صحبت کردن صرفا بر توانایی شما برای تلفظ صحیح متن متمرکز است.

با لحنی واضح و بلند صحبت کنید.بنابراین وقت خود را بر روی تلفظ خود ، یادگیری در جایی که استرس درست را در یک جمله قرار دهید و بالاتر از همه این که چطور تلفظ می شود، صداها و ترکیبات نامه صرف کنید.اگر یاد بگیرید که مانند یک گوینده بومی صحبت کنید، حداکثر امتیاز ان بخش را دریافت خواهید کرد.

برای اماده سازی برای بخش کتبی ازمون،مقالات نوشتاری را تمرین کنید،بر روی ساختار کلی و همچنین دستور زبان و وازگان تمرکز کنید.مقالات باید از سبک رسمی انگلیسی استفاده کنند و مقدمه ای روشن،توسعه یک موضوع و یک نتیجه گیری داشته باشند.

بخش شنیداری ازمون شامل ضبط هایی است که توسط افراد با تعدادی از لهجه های مختلف از جمله انگلیسی، امریکایی ،استرالیا و غیر زبان بومی صورت گرفته است.بنابراین اگر به لهجه های مختلف اشنایی دارید واقعا به شما کمک خواهد کرد.سعی کنید به چند فیلم یا برنامه به زبان انگلیسی از کشورهای مختلف دنیا نگاه کنید.

 

نکات آماده سازی بخش صحبت کردن آزمون PTE :

باصدای بلند بخوانید،جملات را تکرار کنید،تصاویر را توصیف کنید و به سوالات کوتاه پاسخ دهید.

زیاد نگران زمان نباشید.در این بخش کامپیوتر زمان سپری شده در هر کار را کنترل می کند.تمام کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه Next   کلیک کنید.

باسرعت نرمال صحبت کنید.اگر خیلی ارام وسریع صحبت کنید ممکن است بر امتیاز شما تاثیر بگذارد.

در صورتی که اشتباه کردید ادامه دهید زیرا موجب اتلاف وقتتان می شود.

زمان خود را مدیریت کنید،شما  ۱۰ دقیقه برای خلاصه کردن متن نوشته شده و ۲۰ دقیقه برای نوشتن مقاله فرصت دارید.

 

 نکات اماده سازی بخش نوشتن ازمونPTE :

پاسخ شما برای خلاصه کردن متن نوشته شده باید یک جمله از ۵ تا ۷۵ کلمه باشد و برای نوشتن مقاله باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه.

 نکات اماده سازی بخش خواندن ازمونPTE :

زمان خود را مدیریت کنید .شما ۳۰ الی ۴۰ دقیقه وقت دارید تا این بخش از تست را تکمیل کنید ،پس مطمئن باشید که چقدر طول می کشد تا برای هر قسمت زمان صرف کنید.

به سوالات چند گزینه ای توجه کنید.ان ها ممکن است اسان به نظر برسند اما بسیار چالش برانگیز هستند.

 

نکات اماده سازی بخش شنیداری ازمون PTE :

این بخش شامل خلاصه کردن متن،پر کردن جاهای خالی،نوشتن کلمات نادرست،دیکته ،انتخاب یک پاسخ صحیح می باشد.

در مورد استفاده از دفترچه noteboard دقت کنید.در صورتی که می دانید زمان کافی برای انتقال پاسخ های خود به صفحهبرای بخشی مشخص و یا فقط تایپ کردن مستقیم بر روی صفحه دارید از ان استفاده کنید.

زمان خود را مدیریت کنید،به یاد داشته باشید که بخش گوش دادن بیشترین نوع کار را دارد که باید از ان ها عبور کرد.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!