آزمون آیلتس آکادمیک

اگر میخواهید برای ادامه تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان برنامه ریزی کنید باید مدرکی معتبر در زبان انگلیسی داشته باشید که آزمون آیلتس این امکان را برای شما ممکن ساخته. آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی در سطح بین المللی است. این آزمون در بیش از ۱۳۰ کشور و در بیش از ۱۱۰۰ شهر در حال برگزاری است.

آزمون آیلتس دارای دو نوع آیلتس آکادمیک (Academic) و آیلتس جنرال (عمومی) است. انتخاب هر یک از این دو نوع به شما و هدفی که دارید بستگی دارد. به عنوان مثال افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید از طریق آزمون آیلتس آکادمیک اقدام کنند و افرادی که برای موقعیت های شغلی بهتر و مناسب ترو همچنین اقامت دائم و یا شهروندی قصد مهاجرت به کشورهای خارجه و انگلیسی زبان را دارند باید از طریق آزمون آیلتس جنرال (عمومی) اقدام نمایند.

نمرات این آزمون توسط بیش از ۹۰۰۰ سازمان در سراسر جهان قابل قبول واقع شده است, بنابراین اگر می خواهید در یک دانشگاه انگلیسی زبان معتبر در خارج از کشور تحصیل کنید هر چه سریعتر برای گرفتن مدرک آزمون آیلتس خود اقدام کنید.

برای شرکت درآزمون آیلتس چه مهارت هایی لازم است ؟

آزمون آیلتس مهارت های زبان انگلیسی شما را از چهار جهت مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهد. این مهارت ها شامل : مهارت شنیداری (Listening) , مهارت خواندن (Reading) , مهارت نوشتاری (Writing) و مهارت گفتاری (Speaking) میباشد.

شما باید نقاط قوت و ضعف خود را در هر یک از مهارت ها شناسایی کرده تا بدانید در کدام یک از آنها به تمرین بیشتری برای بهبود احتیاج دارید. شما در تمام طول تحصیل و موقعیت شغلی و حتی زندگی روزمره خود در خارج از کشور به هر یک از این چهار مهارت نیاز خواهید داشت, بنابراین این موضوع را جدی بگیرید و به راحتی از آن نگذرید.

به طور مثال بیایید با هم اتفاقات روزمره زندگی خود را در زمینه ی تحصیلی (آکادمیک) در یک کشور انگلیسی زبان تصور کنیم. شما در یک سخنرانی و یا همایش شرکت خواهید کرد و باید قادر به درک آنچه استادان می گویند باشید. همچنین شما باید در مدت کوتاهی متن هایی تخصصی بخوانید زیرا از شما انتظار می رود که تکالیف خود را انجام دهید و مطالعه کنید. به علاوه شرکت کردن در بحث های کلاسی و پروژه های گروهی بخش مهمی از یادگیری شما را تشکیل می دهد و قطعأ تأثیر مثبتی در نمره شما خواهند گذاشت.

چه نمره ای از آزمون آیلتس برای دوره کارشناسی ارشد و بالاتر نیاز است؟

نمرات آزمون آیلتس از ۰ تا ۹ است که هر نمره صلاحیت های مشخص شده ای دارد. نمره شش در آزمون ایلتس, حداقل نمره و نمره ۹ بالاترین نمره در آزمون آیلتس است. شما باید پس از مشخص کردن دانشگاه مدنظر خود پیگیری کنید که چه نمره ای برای پذیرش و ورود به دانشگاه مورد قبول میدانند. بنابراین شما باید برای دست یابی به نمره ۶.۵ و بالاتر برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد تلاش کنید و تنها بر روی هدف خود تمرکز کنید.

زمان بندی در مهارت های اصلی آزمون آیلتس به چه صورت است ؟

زمان بندی چهار مهارت اصلی آزمون آیلتس به این صورت است:

قسمت لیسنینگ شامل ۴۰ سوال میباشد که شما باید در مدت ۳۰ دقیقه به سوالات آن پاسخ دهید. در قسمت ریدینگ ۶۰ دقیقه زمان برای پاسخ دادن به سوالات آن فرصت دارید. در قسمت نوشتاری یا رایتینگ دو تسک برای انجام دادن دارید و برای انجام دادن این قسمت به شما ۶۰ دقیقه زمان داده میشود و در قسمت اسپیکینگ یک مکالمه رو در رو با یک آزمونگر خواهید داشت و سوالاتی که از شما پرسیده میشود دارای ۳ بخش است که برای سه بخش کلی آن ۱۱ تا ۱۴ دقیقه زمان خواهید داشت.

چگونه نمره ای بالا در آزمون آیلتس به دست آوریم ؟

برای به دست آوردن یک نمره خوب و پذیرش در رشته ای مناسب در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان باید قبل از شروع به آماده شدن برای آزمون مطمئن شوید که از سطح بالایی در زبان انگلیسی برخوردار هستید و به زبان انگلیسی مسلط هستید.

زمانی میتوانید با اعتماد به نفس از عملکرد خود در آزمون شرکت کنید که مطمئن باشید – از دانش لغوی بالا برخوردار هستید, نحوه استفاده مناسب و صحیح گرامر ودستورزبان ها را به خوبی میدانید و از درک مطلب قوی برخوردار هستید. داشتن تمامی این موارد برای شرکت در آزمون آیلتس لازم است و فقط یادگیری کفایت نمیکند بلکه باید تمرین مداوم و مستمر داشته باشید و این مورد با شرکت کردن در کلاس ها و یا دوره های خصوصی آیلتس, تمرین و راهنماییهای اساتید این دوره ها امکان پذیر است.

در اینجا ۱۱ گام ضروری برای بهبود نمره شما در آزمون آیلتس قرار دادیم پس توجه کنید:

  1. پروسه آمادگی خود برای آزمون آیلتس را شروع کنید و روند بهبود و پیشرفت خود را ملاحضه کنید.
  2. گرامر های لازم و پر کاربرد زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید, تمرین کنید و در تمارین رایتینگ و اسپیکینگ خود از آنها استفاده کنید.
  3. از هر فرصتی برای تمرین و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی استفاده کنید.
  4. هر چهار مهارت خود را تقویت کنید و برای بهبود نقاط ضعف خود در هر یک از مهارت ها تمرین کنید.
  5. دامنه ی لغات خود را گسترش بدهید و سعی کنید هر روز ۱۰ لغت جدید به لیست لغات خود اضافه کنید.
  6. مطالب و متن هایی با موضوعات مختلف و متنوع تخصصی مانند فرهنگ, تاریخ, امور مالی و یا مدیریت و … مطالعه کنید.
  7. به انواع اخبار و یا رادیوهای انگلیسی زبان گوش دهید و یا مستندها و برنامه های تلویزیونی مختلف تماشا کنید.
  8. با دوستان و یا نزدیکان خود که زبان انگلیسی بلد هستند صحبت کردن راجع به موضوعات مختلف و متنوع را تمرین کنید.
  9. هنگامی که پایه و اساس زبان انگلیسی را یاد گرفتید به یک کلاس آمادگی آزمون آیلتس مراجعه کرده و در دوره های خصوصی این مراکز شرکت کنید تا از مشاوره و راهنمایی اساتید این نوع دوره ها بهره من شوید.
  10. قبل از شرکت کردن در آزمون اصلی در یک آزمون ماک (شبه ساز آزمون اصلی) شرکت کرده تا از عملکرد خود در هر یک از مهارت های زبانی آزمون مطمئن شوید و در صورت داشتن هر گونه ضعفی, آنها را برطرف سازید.
  11. از چند هفته قبل از آزمون در دوره های تخصصی آمادگی برای آزمون آیلتس شرکت کنید و آزمون های مشابه انجام دهید تا با اعتماد به نفس بیشتر و عملکردی بهتر در آزمون آیلتس حاظر شوید.

 

هدف کلی آزمون آیلتس این است که مطمئن شوید شما به زبان انگلیسی مسلط هستید و به آن سطح لازمه جهت اقدام و تحصیل در هر مقطعی در دانشگاه های انگلیسی زبان در خارج از کشور رسیدید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!