اگر زبان انگليسی زبان مادری شما نيست و شما می خواهيد در خارج از کشور تحصیل کنید و مدرکتان به زبان انگلیسی باشد، بايد آزمون بین المللی تسلط بر زبان انگليسی يا آزمون IELTS را بگذرانید. فرمت و قوانین آزمون IELTS تا حدودی متفاوت از آزمونها و امتحانهای  مدرسه یا دانشگاه است، بنابراین ما یک سری از نکات و توصیه هایی را برای کمک به آماده شدن کامل برای آزمون و گرفتن نمره مورد نظرتان فراهم  کرده ایم.  اگر نمی خواهید بخاطر آماده نبودن نمره از دست بدهید ، چند دقیقه وقت خود را برای خواندن نکات برتر برای پذیرفتگان IELTS  بگذارید.

نکات و ترفندها قبل از برگزاری آزمون:

نقاط قوت و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

بر روی  نقاط ضعف خود کار کنید تا مطمئن شوید که نقاط ضعفتان تاثیری بر روی کل نمره شما نخواهد گذاشت. به عنوان مثال، اگر شما متن را آهسته می خوانید یا کسی هستید که نمی تواند متن را سریع بخواند،  سعی کنید تمرکزتان  بیشتر بر روی reading باشد تا بر روی تستهای writing, listening  و speaking. با این کار سطح خواندن خود را با تمرین کردن می توانید بالا ببرید و جزء کسانی شوید که متن را سریع می خوانند البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خواندن و مطالعه متن حتما آنرا درک کنید، در reading درک کردن متن بسیار مهم است.

یک برنامه مطالعه داشته باشید

قبل از اینکه شما شروع به تحصیل برای آزمون آیلتس کنید، یک برنامه داشته باشید و یک برنامه مطالعه مناسب با توجه به نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید.همچنین کلاسهای خصوصی آیلتس می تواند در این امر به شما کمک قابل توجهی کند که بتوانید به یک برنامه مطالعاتی عالی دست پیدا کنید.

اصولی و اساسی مطالعه کنید

در صورت امکان، در دوره آمادگی آیلتس شرکت کنید. دوره های آماده سازی شما را با متریال  IELTS، و همچنین نکات و ترفندهای که شما باید بدانید آشنا می سازد و آن نکات را برای شما فراهم می کند. همچنین با ثبت نام در کلاسهای ما                 می توانید بهترین مدرس آیلتس تهران را در این دوران به همراه خود داشته باشید.اگر شما به دوره های آمادگی آیلتس دسترسی ندارید، می توانید به جای آن یک معلم خصوصی آیلتس واجد شرایط استخدام کنید که موسسه ما دارای بهترین مدرسین آیلتس در سطح تهران می باشد. یک معلم انگلیسی همچنین به شما کمک خواهد کرد که یک برنامه تحصیلی داشته باشید.

آنقدر تمرین کنید تا احساس اعتماد به نفس کنید

تمرین باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. برای آزمون speaking ، می توانید از یک دوست برای تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی پیدا کنید و از آن شخص کمک شایانی بگیرید. همچنین شما در هنگام خواندن مجلات انگلیسی می توانید تمرین کردن متن ها را برای آزمون reading انجام دهید. هر شب فیلمی  به زبان انگلیسی تماشا کنید و اخبار و آهنگ های زبان انگلیسی را برای بهبود مهارت های گوش دادن خود برگزینید و به آنها گوش دهید و ببیند.

تمرین تحت فشار زمان داشته باشید

خودتان را در ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان دقیق مانند روز امتحان تست کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا بدانید و حس آن روز را داشته باشید و دقیقا حال آن روز را برای انجام دادن تستهای reading, writing, listening,speaking به صورت متوالی تجربه کنید. هرچه بیشتر تحت فشار زمان تمرین می کنید، بهترمی توانید زمان خود را مدیریت کنید.

وب سایت رسمی آیلتس را بررسی کنید

وب سایت رسمی آیلتس بهترین منبع اطلاعات برای شرکت کنندگان IELTS  است. شما می توانید در مورد قوانین و مقررات آزمون، قالب آزمون، و پیدا کردن متریال اثربخش و  مفید IELTS مانند کتاب ها، تست ها و فیلم ها در وب سایت را پیدا کنید و بخوانید.

محل امتحان را بررسی کنید

برای اینکه به موقع در روز امتحان حاضر شوید، مطمئن شوید که دقیقا کجا مرکز آزمون آیلتس است، و نحوه دسترسی به مکان را بیابید و بدانید.

نکات و ترفندها در روز برگزاری آزمون:

خواب خوبی شب قبل از امتحان IELTS داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که قبل از آزمون آیلتس به اندازه کافی استراحت می کنید، زیرا خستگی اثر مستقیم بر روی توانایی شما برای تمرکز کردن خواهد گذاشت.

صبحانه میل کنید

قبل از امتحان یک وعده غذایی خوب و مناسب بخورید. مغز شما قطعا زمانی که شما گرسنه نیستید. بهتر عمل می کند

لباس های راحت بپوشید

لباس های مناسب و راحت بپوشید که از تمرکز بر روی امتحان منحرف نشوید. لباس هایی را که بیش از حدتنگ است را نپوشید و در نظر بگیرید که محل تست  ممکن است سرد یا گرم باشد پس این نکته را در نظر بگیرید و از لباس مناسب برای پوشش خود استفاده کنید.

یک نوشیدنی  به سالن امتحان بیاورید

شما مجاز به آوردن یک بطری شفاف از آب، مداد، پاک کن و کارت ورود به جلسه می باشید. اما به جای آب، شما همچنین              می توانید یک بطری نوشیدنی به همراه داشته باشید که هم دارای کافئین و هم شکر باشد تا میزان آگاهی و قند خونتان را بالا ببرد.

توجه به دیکته و نشانه گذاری ها داشته باشید

املا و نشانه گذاری در کل آزمون IELTS  بسیار مهم هستند و اگر پاسخ های شما دارای غلط دیکته ای باشند  یا از                      نشانه گذاری های نادرست استفاده شود، شما نمره از دست خواهید داد.

به تعداد کلماتی که باید بنویسید توجه داشته باشید

به خاطر داشته باشید که از تعداد کلمات خواسته شده استفاده کنید، در غیر اینصورت از نمره شما کسر می گردد. بنابراین توجه کنید که وقتی نوشته شده پاسخ ها باید “بیش از سه کلمه” نباشد باید همان از سه کلمه استفاده کنید و همچنین در خصوص تسک های writing که خواسته شده که ۱۵۰ کلمه و یا ۲۵۰ لغت باشد.

نکاتی برای آزمون writing:

                – در writing خود از نوشتن به صورت محاوره ای خودداری کنید.

 در writing   خود ابتدا به نوشتن task2  بپردازید زیرا بیشتر به نمره کل شما کمک خواهد کرد.

 اطمینان حاصل کنید که دست خط شما قابل خواندن، مرتب و منظم است.

نکاتی برای آزمون speaking :

  • قبل از پاسخگویی ، سئوالات را با دقت گوش کنید.
  • در صورت عدم اطمینان در مورد آنچه باید پاسخ دهید، به سوالات پاسخ ندهید. شما می توانید از ممتحنین بخواهید که سوال را برای شما تکرار یا آن را برای شما واضح کنند.
  • مطمئن و آرام باشید و تلاش خود را به انجام رساندن به بهترین نحو بگذارید.

نکاتی برای آزمون reading :

  • وقت زیادی را صرف سوالاتی که نمیتوانید پاسخ دهید، نکنید. به سوال بعدی بروید و به آن سوال برسید. اگر در انتها وقت اضافه آورده اید می توانید به سئوالاتی که نتوانستید پاسخ دهید، جواب دهید.
  • قبل از خواندن هر متن، تمام سوالات را بخوانید و زیر کلمات کلیدی خط بکشید.

نکاتی برای آزمونlistening  :

  • قبل از گوش دادن به ضبط، سوالات را بخوانید.
  • اطمینان حاصل کنید که می توانید تاریخ ها را در فرمت صحیح بنویسید.
  • اگر مشکلی در شنیدن ضبط ها دارید، دست خود را بلند کنید و کمک بخواهید.
  • تمرین بر روی تلفظ هر دو انگلیسی و آمریکایی داشته باشید، زیرا برخی از اعداد و کلمات تلفظ متفاوتی دارند.

وب سایت و موسسه پارسیس برگزار کننده بهترین کلاسهای خصوصی آیلتس در سطح تهران و دارای بهترین مدرسین آیلتس می باشد که با ثبت نام در این کلاسها می توانید موفقیت خود را در آزمون IELTS  تضمینی بدانید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!