نکاتی مهم و کاربردی از ریدینگ آزمون سلپیپ

 

به زبان انگلیسی بخوانید.

سعی کنید تا جایی که میتوانید و به طور منظم مطالبی به زبان انگلیسی بخوانید. این مطالب میتواند خواندن مجله ای باشد به زبان انگلیسی و یا مقاله های آنلاین و رمان های داستانی و غیره. در کل خواندن هر چیزی که به زبان انگلیسی باشد میتواند در تقویت مهارت خواندن شما, راحت خواندن و بالا بردن سرعت خواندن شما نیز تاثیرگذار باشد.

استخراج اطلاعات و درک مطالب

سعی نکنید تا اطلاعات را که می خوانید حفظ کنید. آزمون سلپیپ, یک آزمون حفظی نیست. شما احتیاج پیدا نمیکنید تا از اطلاعات یک بخش برای بخش های دیگر استفاده کنید. بنابراین به جای حفظ کردن سعی کنید تا متن را با دقت بخوانید تا چکیده ی کلی مطلب را با شناسایی ایده ها و نظرات کلیدی و جزئیات مهم دریابید.

از استراتژی های مختلف برای خواندن متون استفاده کنید.

لازم نیست که شما کلمه به کلمه و خط به خط متون را در آزمون ریدینگ بخوانید تا بتوانید با موفقیت پاسخ سوالات را بدهید, زیرا شما چنین فرصتی را هم در زمان محدود آزمون نخواهید داشت. در عوض سعی کنید از استراتژی هایی برای خواندن متون مانند اسکیم کردن (روزنامه واری خواندن) و اسکن کردن (بررسی کردن) استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا یک بار نگاهی کلی به متن بی اندازید تا ایده, مضوع و مطلب اصلی از متن را دریابید. سپس سوالات آن را بخوانید و بر زیر کلمات کلیدی آن خط بکشیدد. این استراتژی ها در خواندن ممکن است به شما در پاسخ دهی به سوالات ساده تر کمک کند و این زمان بیشتری به شما برای وقت گذاشتن در سوالات دشوار تر خواهد داد.

نگران فرهنگ لغات نباشید

لازم نیست تا شما متوجه ی هر کلمه ای از متن که می خوانید بشوید تا بتوانید مطلب اصلی را درک کنید و پاسخ سوالات را بدهید. اگر با کلمه ای نا آشنا در متن رو به رو شدید که معنی آن را نمیدانستید, سعی کنید تا معنی آن کلمه را با توجه به جمله قبل و یا بعد از آن و یا مفهوم کلی متن تعین کنید و یا حدس بزنید. اگر این کار جواب نداد, از آن کلمه ی مشکل ساز بگذرید و به خواندن باقی متن ادامه دهید.

پیش بینی کردن پاسخ درست

ممکن است شما این راه حل را که قبل از خواندن گزینه های هر سوال, پاسخ درست آن را پیش بینی کنید, کارساز بدانید. اگر فکر میکنید که قبل از خواندن گزینه های سوال, پاسخ درست را میدانید, نگاه کنید تا پاسخی مشابه آنچه که شما پیش بینی کرده بودید در میان گزینه ها پیدا کنید.

با توجه به متن جواب درستی دادن

ممکن است که شما با موضوع متن آشنایی نداشته باشید. در آزمون ریدینگ سلپیپ, شما همیشه میتوانید پاسخ همه ی سوالات را از خود متن پیدا کنید. بنابراین, لازم نیست که شما اطلاعات زیاد و تخصصی از موضوع مطلب داشته باشید. همچنین اگر با موضوع از قبل آزمون آشنایی داشتید باز هم مراقب باشید و دقت کنید… به خاطر داشته باشید که ممکن است چیزی که شما از موضوع مطلب میدانید, با اطلاعاتی که در متن وجود دارد مغایرت داشته و متفاوت باشد, پس مطمئن شوید که پاسخ سوالات را با توجه به متنی که خوانده اید پاسخ میدهید.

اگر گزینه ای دیگری نداشتید, حدس بزنید!

پاسخ تمام سوالات آزمون ریدینگ را بدهید. هیچ جریمه ای برای پاسخ های اشتباه در آزمون ریدینگ سلپیپ وجود ندارد. اگر پاسخ سوالی را نمیدانستید, سعی کنید تا با حذف کردن گزینه های نامربوط و غلط, شانس خود را در حدس زدن پاسخ درست بالا ببرید.

زمان خود را مدیریت کنید.

حواستان به زمان خود در آزمون باشد و مطمئن شوید که زمان کافی برای کامل کردن تمام سوالات در هر بخش دارید. به خاطر داشته باشید که هر قسمت از آزمون ریدینگ یک متن برای خواندن و تعدادی سوال مرتبط با متن خواهند داشت بنابراین به یاد داشته باشید که تمام زمان خود را وقف خواندن متن نکنید, زیرا شما برای خواندن و درک سوال ها و گزینه های آن نیز به زمان نیاز خواهید داشت. پس مطمئن شوید تا زمان کافی برای پاسخ دادن به تمام سوالات آن را دارید.

پاسخ های خود را برررسی کنید

قبل از حرکت کردن به سوال بعدی در آزمون ریدینگ, مطمئن شوید که بر روی پاسخ درست و مد نظرتان کلیک کرده اید. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در بیشتر بخش های ریدینگ آزمون سلپیپ, هیچ شانسی برای بازگشت به عقب و تغییر دادن پاسخ های خود نخواهید داشت.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!