نکات آزمون آیلتس صحبت کردن

بسیاری از کاندیدهایی که آزمون “صحبت کردن” آیلتس را دادند, این قسمت را سخت ترین قسمت از آزمون آیلتس میدانند, زیرا این آزمون شامل مکالمه ای رو در رو با یک آزمونگر است. اما در حقیقت, آزمون صحبت کردن آیلتس آسانترین قسمت از آیلتس است که به راحتی میتوان نمره ی خود را در آیلتس بهبود بخشید. ممکن است با خودتان فکر کنید که  “چطور ممکن است ؟ مصاحبه ها بسیار سریع و فوری انجام میشوند و من زمان کافی برای آماده کردن پاسخ خوب ندارم. علاوه بر این من نگران خواهم بود تا…”

این حقیقت دارد,که صحبتهای مصاحبه بسیار سریع انجام میشوند. آزمونگرها به این موضوع عادت دارند, بنابراین آنها از شما انتظار ندارند تا مانند یک سخنران صحبت کنید. آنها حتی انتظار اینکه شما پاسخهایی با استدلال و ساختاری منطقی بدهیدهم ندارند.

–  بدون مکث و تردید, روان و سلیس صحبت کنید.

 از لغات متنوع استفاده کنید.

–  از اشتباهات گرامری بپرهیزید.

–  کلمات را درست و خوب تلفظ کنید.

بنابراین شما میتوانید نمره ی ۸ و یا حتی بیشتر از آن, در آزمون آیلتس با تمرین کردن و یادگیری لغات بیشتر به دست آورید.

همچنین شما میتوانید نمره ی خود را با دنبال کردن این نکات ساده از آزمون صحبت کردن آیلتس بالا ببرید. ما ده تا از برترین نکات صحبت کردن آیلتس را که در بهبود نمره ی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت جمع آوری کردیم:

(کلاس خصوصی آیلتس ) (کلاس آیلتس )   (تدریس خصوصی آیلتس ) (معلم خصوصی آیلتس )  (کلاس آیلتس تضمینی ) (آیلتس  تضمینی)  (آیلتس تهران)

  1. سلیس و بدون مکث صحبت کردن

روان و بدون مکث صحبت کنید. شما امیتاز و نمره ی بیشتری به دست خواهید آورد. زیاد نگران استفاده از کلمات و واژه های هوشمندانه نباشید, روان صحبت کردن در این آزمون اهمیت بیشتری دارد. زیاد تند صحبت نکنید و حواستان به دستورزبان باشد. شما باید یک “تعادل سالم” بین تند صحبت کردن و مکث های بلند برقرار کنید.

 

  1. پاسخ دادن به نمونه سوالات آزمون را تمرین کنید

به طور معمول, از شما سوالاتی که مربوط به زندگی و مسائل روزمره است پرسیده میشود, مانند شغل, تحصیلات, ورزش, خانواده و غیره. بنابراین شما باید پاسخ دادن به سوالات آزمون صحبت کردن را قبل از آزمون تمرین کنید. شما از آسان و راحت بودن سوالات شگفت زده خواهید شد.فقط لازم است تا شما واژگان مناسب را یاد بگیرید و بدانید که چه پاسخهایی باید بدهید.

 

  1. اگر لازم بود, سوال را دوباره بپرسید

اگر میخواهید چیزی برایتان روشن و واضح شود, خجالت نکشید. شما برای سوال پرسیدن از آزمونگر نمره و امتیاز از دست نخواهید داد.

 

  1. احساساتی (عاطفی) باشید.

با احساسات صحبت کنید.هیچ چیزی یک گوینده ی با تجربه را از مبتدی ها (تازه کارها) جدا نمیکند. احساسات خود را همانگونه که به زبان خود صحبت میکنید نشان دهید.

 

  1. سخنرانی خود را گسترش دهید

سعی کنید که که حداقل بیشتر از آزمونگر صحبت کنید. اگر با یک جمله از شما سوال پرسیده شد, شما با دو جمله یا حتی بیشتر پاسخ دهید. و هرگز جوابهای کوتاه ندهید, پاسخهایی که شمارا بی علاقه به مکالمه نشان بدهد, ندهید. به طور مثال :

آزمونگر : ورزشی هست که شما انجام میدهید؟

شما: خیر, من به ورزش علاقه ای ندارم … ( اینجا متوقف نشوید و بیشتر توضیح دهید) زیرا من آدم فعالی نیستم و هیچ وقت حتی در دوران مدرسه به تربیت بدنی و ورزش علاقه ای نداشتم. اما در عوض بازیهای فکری را دوست دارم, مانند شطرنج, من از بازی شطرنج لذت میبرم.

 

  1. واضح حرف بزنید

از حروف رابط و ساختاری استفاده کنید و از کلمات و عبارتهای مانند هرچند و به هر حال و هرچیزی که باعث توسعه ی سخنرانی شما شود استفاده کنید.

 

  1. به خودتان زمانی برای فکر کردن بدهید

اگر شما مطمئن نیستید که چگونه پاسخ سوالی را بدهید, میتوانید به خودتان کمی بیشتر وقت بدهید تا فکر کنید.  اول از همه میتوانید بگویید “تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم…” و یا “سوال جالبی است …”. از این طریق شما زمانی خواهید داشت تا برای پاسخ خود برنامه ریزی کنید.

شما همچنین میتوانید در شروع پاسخ, سوال را دوباره تکرار کنید . به طور مثال :

آزمونگر : کتاب مورد علاقه ی شما در کودکی چه بود ؟

شما: وقتی بچه بودم چه کتابی دوس داشتم؟ بذارید ببینم …

 

  1. اشتباهی کردید؟ وحشت نکنید!

اگر اشتباهی کردید- وحشت نکنید! سعی کنید تا جایی که میتوانید آن را درست کنید. و اگر نتوانستید- فقط به صحبت کردن خود ادامه بدهید, شما برای کمی اشتباه نمره ی زیادی از دست نخواهید داد.

(کلاس خصوصی آیلتس ) (کلاس آیلتس )   (تدریس خصوصی آیلتس ) (معلم خصوصی آیلتس )  (کلاس آیلتس تضمینی ) (آیلتس  تضمینی)  (آیلتس تهران)

  1. در اولین دیدار تصویر خوبی بر جای بگذارید

خوب به نظر بیایید, بوی خوبی بدهید و احساس خوبی داشته باشید. اگرچه ممکن است مسئله ی زیاد مهمی نباشد اما یک تصویر خوب در اولین دیدار ماندگار خواهد بود.

 

  1. پاسخهایتان را حفظ نکنید

آزمونگرها میتوانند تشخیص دهند که شما آزادانه صحبت میکنید و یا پاسخهایتان را قبل از مصاحبه حفظ کردید. یادگیری یک متن از پیش برنامه ریزی شده اصلا ایده ی خوبی نیست. در عوض کلمات و اصطلاحات جداگانه ی بیشتری یاد بگیرید و در صورت لازم از آنها در سخنرانی خود استفاده کنید.

به این برگه امتیاز دهید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!