تفاوت آزمون سلپیپ با آیلتس

همه چیز درباره آزمون سلپیپ

CELPIP، یا Canadian English Language Proficiency Index Program، یک آزمون تست زبان انگلیسی است که توسط “اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا”، یا به طور مختصر IRCC، برگزار می‌شود. این آزمون به عنوان جایگزینی برای آزمون آیلتس برای مهاجران به کانادا عمل می‌کند. CELPIP به طور کلی نسبت به آیلتس ساده‌تر است و به همین دلیل برخی از متقاضیان ایرانی برای مهاجرت، به دلیل سهولت نسبی آزمون CELPIP نسبت به آیلتس، این آزمون را انتخاب می‌کنند. برای پناهندگی یا مهاجرت به کانادا، شما باید یکی از دو آزمون مورد قبول این کشور را گذرانده و در یکی از آن‌ها موفقیت کسب کنید. در ادامه، با ما همراه باشید تا با نکات مهمی برای آمادگی در آزمون CELPIP آشنا شوید.

  1. هرچه سریعتر برای آزمون خود آماده شوید

وقتی شما تصمیم می‌گیرید اقامت دائم یا شهروندی کانادا را بدست آورید، اولین مرحله مهم، داشتن مهارت زبان است. برای اطمینان از رعایت الزامات مهارت زبان توسط “اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا”، شما باید توانایی خوبی در زبان داشته باشید تا در این آزمون موفقیت آمیز باشید.

  1. کامپیوتری بودن آزمون سلپیپ

CELPIP یک آزمون کامپیوتری است که به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود. در این آزمون، شما باید تلاش کنید تا با استفاده از کامپیوتر راحتی داشته باشید.

  1. در بخش ریدینگ سعی کنید به انگلیسی بخوانید

تلاش کنید تا به حد امکان بیشتر به زبان انگلیسی بخوانید. می‌توانید از مجلات انگلیسی، مقالات آنلاین، رمان‌ها یا هر نوع متن انگلیسی دیگری بهره‌برداری کنید تا بتوانید خواندن را به طور راحت‌تر و سریع‌تری انجام دهید.

  1. از استراتژی های مختلف خواندن در بخش ریدینگ استفاده کنید

شما نیازی ندارید تا به معنای تک تک کلمات در مقاله آگاه باشید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید. به جای آن، می‌توانید از استراتژی‌های skim و scan استفاده کنید. در ابتدا، یک نگاه کلی به متن بیندازید تا موضوع کلی را درک کنید، سپس سوالات را بخوانید و کلمات کلیدی که ممکن است در اسکن متن به شما کمک کنند را در نظر بگیرید. این استراتژی‌ها به خصوص در سوالات ساده می‌توانند به شما کمک کنند، در این حالت می‌توانید برای پاسخ دادن به سوالات پیچیده‌تر، وقت بیشتری صرف کنید.

  1. نیازی به حفظ کردن اطلاعات نیست

تلاش نکنید اطلاعات را حفظ کنید! آزمون CELPIP تست حفظ حافظه نیست. شما نیازی به استفاده از اطلاعات یک بخش در قسمت دیگری از آزمون ندارید. به جای تمرکز بر حفظ، مطالب را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید با شناسایی ایده‌های کلیدی و جزئیات مهم، اطلاعات را استخراج کنید.

  1. آزمون سلپیپ آکادمیک نیست

آزمون CELPIP درباره زبان انگلیسی محاوره‌ای و روزمره است و هیچ ارتباطی با انگلیسی آکادمیک یا مفاهیم پیچیده در زبان ندارد. برای کسب امتیاز بالا در آزمون CELPIP، تمرکز خود را بر زبان انگلیسی روزانه که در مکالمات با دوستان، خانواده، همکاران و همچنین زبان انگلیسی که از طریق رسانه‌ها مانند رادیو، تلویزیون و روزنامه منتشر می‌شود استفاده می‌کنید.

به این برگه امتیاز دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *